Ілюстрація Shutterstock/прес-центр АТБ/Анна Наконечна
Категорія
Новини
Дата

«ОККО» веде перемовини щодо купівлі «Коло». Навіщо мережі автозаправок магазини співвласника АТБ

3 хв читання

Ілюстрація Shutterstock/прес-центр АТБ/Анна Наконечна

Мережу «Коло», до якої входить понад 250 магазинів формату «біля дому», планують продати. Перемовини ведуться з мережею автозаправок «ОККО». Forbes Україна оцінює вартість угоди у $15–20 млн

У червні 2021-го мережа «Коло» досягла відмітки в 250 магазинів. Орієнтовно в цей час почалися перемовини щодо її продажу. «Переговори почалися на початку літа і вже повинні бути на фінальній стадії, – розповів Forbes на умовах анонімності топменеджер інвесткомпанії. – Найімовірніше, вони продають весь бізнес». 

Претендент на купівлю активу – АЗС «ОККО» бізнесмена Віталія Антонова, статки якого Forbes Україна у 2021-му оцінив у $385 млн. Його мережа налічує 415 автозаправок, на яких розташовані кафе та магазини. Інформацію про потенційну угоду на умовах анонімності Forbes надали три джерела: топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi та два топменеджери з консалтингової та інвесткомпанії. Forbes Україна оцінює вартість угоди у $15–20 млн.

Співзасновник «Коло» Сергій Войцеховський не підтвердив і не спростував перемовини. «Зараз ера партнерства й екосистемної логіки. Ми ведемо переговори з великою кількістю компаній, – відповів Войцеховський на запитання Forbes. – Але коментуємо тільки те, що сталося. Можу тільки прокоментувати, що ми нікому нічого не продали». Схожу відповідь Forbes отримав і від виконавчого директора мережі «Коло» Марини Сергієнко. «Час від часу розглядаємо пропозиції різних компаній, адже це бізнес, – говориться у відповіді. – Але наша основна мета – максимальне задоволення потреб наших клієнтів – не зміниться в майбутньому незалежно від того, чи це буде самостійно, чи в партнерстві з іншими ритейлерами України». 

За даними «Спарк-Інтерфакс», засновану в 2017-му мережу «Коло» розвиває компанія ТОВ «Арітейл», 90% якої належать акціонерному товариству «Магнітар», 10% – кіпрській B. V. Eternity Holdings Limited. Джерела на ринку повʼязують ритейлера з одним із співвласників найбільшої мережі «АТБ-Маркет» Геннадієм Буткевичем, статки якого в 2021-му Forbes оцінив у $530 млн. У системі YouControl бізнесмен значиться кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Арітейл». 

«Вони намагалися створити операцiйно прибутковий бiзнес, але, найімовірніше, не досягли очікуваного фiнансового результату», – каже топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi на умовах анонімності.

Виторг «Коло» у 2020-му, за даними «СПАРК-Інтерфакс», досягнув 1,2 млрд грн, збитки – 82,7 млн грн. Мережа працює у форматі «магазин біля дому», яких загалом на ринку у червні 2021-го, за даними GT Partners, налічувалося 1072. Більш ніж за чотири роки «Коло» розширилася до 252 магазинів (дані станом на червень 2021). Відмітку у 100 магазинів перетнула у 2019-му, 200-й маркет відкрився в жовтні 2020-го. «У них дуже швидке розширення, коли таке відбувається, завжди багато помилок, – пояснює топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi на умовах анонімності. – Є магазини, де вони точно потрапили в ціль, але, на мою думку, не завжди брали кращі приміщення в локаціях, саме тому не всi магазини є прибутковими».

В OKKO Group розглядають різні варіанти розвитку, в тому числі в роздрібній торгівлі. «Але говорити однозначно, як саме буде виглядати цей шлях розвитку і з якими з відомих вітчизняних чи міжнародних брендів він буде повʼязаний, поки що передчасно», – відповіли Forbes у пресслужбі компанії. У квітні 2021-го «ОККО», за даними видання Retailers, вела переговори щодо купівлі франшизи американської мережі швидкого харчування Burger King. І навіть шукала управлінську команду й приміщення під майбутні заклади. У мережі АЗС, яка розвиває близько 30 ресторанів під брендами A la minute, Pasta Mia та Meiwei, тоді офіційно співпрацю з американською компанією не підтвердили, але і не спростували.

«Коло» може бути гарною альтернативою Burger King», – каже топменеджер інвесткомпанії. За його словами, в мережі багато магазинів, а в ОККО багато заправок, на яких їх можна відкрити.

Інший топменеджер на умовах анонімності каже, що за рахунок магазинів формату «біля дому» «ОККО» розширить свою присутність у Києві. «Але питання: наскільки це ліквідно. «Коло» – помітний на ринку ритейлу бренд, але мені здається, що він не надприбутковий, – пояснює топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi. – Його створювали для того, щоб спробувати, наскiльки фiнансово вигiдний формат та чи можна його масштабувати».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд