Мережу «Коло», до якої входить понад 250 магазинів формату «біля дому», планують продати. Перемовини ведуться з мережею автозаправок «ОККО». Forbes Україна оцінює вартість угоди у $15–20 млн
У червні 2021-го мережа «Коло» досягла відмітки в 250 магазинів. Орієнтовно в цей час почалися перемовини щодо її продажу. «Переговори почалися на початку літа і вже повинні бути на фінальній стадії, – розповів Forbes на умовах анонімності топменеджер інвесткомпанії. – Найімовірніше, вони продають весь бізнес».
Претендент на купівлю активу – АЗС «ОККО» бізнесмена Віталія Антонова, статки якого Forbes Україна у 2021-му оцінив у $385 млн. Його мережа налічує 415 автозаправок, на яких розташовані кафе та магазини. Інформацію про потенційну угоду на умовах анонімності Forbes надали три джерела: топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi та два топменеджери з консалтингової та інвесткомпанії. Forbes Україна оцінює вартість угоди у $15–20 млн.
Співзасновник «Коло» Сергій Войцеховський не підтвердив і не спростував перемовини. «Зараз ера партнерства й екосистемної логіки. Ми ведемо переговори з великою кількістю компаній, – відповів Войцеховський на запитання Forbes. – Але коментуємо тільки те, що сталося. Можу тільки прокоментувати, що ми нікому нічого не продали». Схожу відповідь Forbes отримав і від виконавчого директора мережі «Коло» Марини Сергієнко. «Час від часу розглядаємо пропозиції різних компаній, адже це бізнес, – говориться у відповіді. – Але наша основна мета – максимальне задоволення потреб наших клієнтів – не зміниться в майбутньому незалежно від того, чи це буде самостійно, чи в партнерстві з іншими ритейлерами України».
За даними «Спарк-Інтерфакс», засновану в 2017-му мережу «Коло» розвиває компанія ТОВ «Арітейл», 90% якої належать акціонерному товариству «Магнітар», 10% – кіпрській B. V. Eternity Holdings Limited. Джерела на ринку повʼязують ритейлера з одним із співвласників найбільшої мережі «АТБ-Маркет» Геннадієм Буткевичем, статки якого в 2021-му Forbes оцінив у $530 млн. У системі YouControl бізнесмен значиться кінцевим бенефіціарним власником ТОВ «Арітейл».
«Вони намагалися створити операцiйно прибутковий бiзнес, але, найімовірніше, не досягли очікуваного фiнансового результату», – каже топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi на умовах анонімності.
Виторг «Коло» у 2020-му, за даними «СПАРК-Інтерфакс», досягнув 1,2 млрд грн, збитки – 82,7 млн грн. Мережа працює у форматі «магазин біля дому», яких загалом на ринку у червні 2021-го, за даними GT Partners, налічувалося 1072. Більш ніж за чотири роки «Коло» розширилася до 252 магазинів (дані станом на червень 2021). Відмітку у 100 магазинів перетнула у 2019-му, 200-й маркет відкрився в жовтні 2020-го. «У них дуже швидке розширення, коли таке відбувається, завжди багато помилок, – пояснює топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi на умовах анонімності. – Є магазини, де вони точно потрапили в ціль, але, на мою думку, не завжди брали кращі приміщення в локаціях, саме тому не всi магазини є прибутковими».
В OKKO Group розглядають різні варіанти розвитку, в тому числі в роздрібній торгівлі. «Але говорити однозначно, як саме буде виглядати цей шлях розвитку і з якими з відомих вітчизняних чи міжнародних брендів він буде повʼязаний, поки що передчасно», – відповіли Forbes у пресслужбі компанії. У квітні 2021-го «ОККО», за даними видання Retailers, вела переговори щодо купівлі франшизи американської мережі швидкого харчування Burger King. І навіть шукала управлінську команду й приміщення під майбутні заклади. У мережі АЗС, яка розвиває близько 30 ресторанів під брендами A la minute, Pasta Mia та Meiwei, тоді офіційно співпрацю з американською компанією не підтвердили, але і не спростували.
«Коло» може бути гарною альтернативою Burger King», – каже топменеджер інвесткомпанії. За його словами, в мережі багато магазинів, а в ОККО багато заправок, на яких їх можна відкрити.
Інший топменеджер на умовах анонімності каже, що за рахунок магазинів формату «біля дому» «ОККО» розширить свою присутність у Києві. «Але питання: наскільки це ліквідно. «Коло» – помітний на ринку ритейлу бренд, але мені здається, що він не надприбутковий, – пояснює топменеджер компанії зi cфери комерцiйної нерухомостi. – Його створювали для того, щоб спробувати, наскiльки фiнансово вигiдний формат та чи можна його масштабувати».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.