На тимчасово окупованих територіях Запорізької області окупанти намагаються поновити вивезення українського зерна, повідомляє Головне управління розвідки. Для організації процесу створена так звана «ГУК» (Государственная унитарная компания).
Ключові факти
- Діяльність цієї «компанії» безпосередньо контролює колаборант Євген Балицький – колишній народний депутат, депутат Запорізької облради від забороненого «Опозиційного блоку». Наразі – призначений окупантами «керівником регіональної окупаційної адміністрації на Запоріжжі».
- Колаборанти захопили припортовий елеватор підприємства «Нова хортиця» у Бердянську, завантажувальний комплекс підприємства «Аскет Шиппінг» у порту Бердянськ, елеватори підприємств «Кернел», «Оптімус» та інших зернотрейдерів.
- «ГУК» встановила закупівельні ціни на сільгосппродукцію: пшениця фуражна – 6000 рублів, пшениця продовольча – 9000 руб., ячмінь – 7000 руб. за 1 тону.
- ГУР повідомляє, що сільгоспвиробників така ціна категорично не влаштовує, тож вони намагаються не продавати врожай, а зберігати його в сховища. За відсутності вільних сховищ – в інших, не пристосованих для цього приміщеннях або навіть на відкритих майданчиках.
- Перше судно під завантаження має прибути 10 липня. 17 липня очікується прибуття судна «ZHIBEK ZHOLY», яке вже вивозило крадене зерно з Бердянська.
- Балицький заявив, що жителі можуть бути поділені на тих хто підтримує РФ та залишаться у своїх домівках, та інших, які мають виїхати з території регіону.
Контекст
Останні два місяці Туреччина – головний посередник у перемовинах щодо розблокування морських портів. Поки дипломати ходять кругами, турки приймають у своїх портах судна із краденим зерном і хваляться, що визволяли своє судно із порту Маріуполя.
Журналісти «Суспільного» знайшли три судна, які начебто зайшли з Криму до Туреччини: «Сармовський 48», «Святий Миколай» та «Михаил Ненашев». Останнє судно супутники зафіксували на причалі зернотермінала «Авліта» у Севастополі 15 червня. Власник термінала – дочірня компанія російської державної Обʼєднаної суднобудівної корпорації, яка потрапила під прямі санкції США. «Там він погрузив 27 000 т зерна і, виключивши систему AIS, пішов до порту Кавказ, де зробив вигляд, що погрузив зерно у цьому порті», – стверджує журналіст Осман Пашаєв. Звідти судно попрямувало до турецького порту Іскендерун.
«Крадене зерно Росія вивозить до іноземних країн, у тому числі до Туреччини, – заявляв на брифінгу 3 червня посол України в Туреччині Василь Боднар. – Ми звернулися до турецької сторони з проханням допомогти нам у вирішенні цієї проблеми».
7 липня МЗС України заявило, що влада Туреччини спочатку затримала, а пізніше відпустила російське судно «Жибек Жоли», яке намагалося перевезти вкрадене зерно з окупованого Бердянська до турецького порту Карасу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.