Категорія
Новини
Дата

Падіння довіри, уникання теми війни в Україні та небажання платити за контент. Головне зі звіту Reuters Institute про споживання новин

За останній рік довіра до новин у різних куточках світу впала ще на 2 відсоткові пункти, що в багатьох країнах звело нанівець успіхи, досягнуті в розпал пандемії коронавірусу, йдеться у звіті Reuters Institute щодо диджитал-новин у 2023 році. У середньому лише четверо з десяти учасників дослідження кажуть, що переважно довіряють більшості новин.

29 лютого буває раз на 4 роки.💸 Тому ми даруємо 40% знижки на річну диджитал-підписку на сайт Forbes. Вартість зі знижкою — 1079 грн/рік. Діє з промокодом F29 тільки 28-29 лютого. Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Фінляндія залишається країною з найвищим рівнем загальної довіри (69%) до новин, тоді як Греція (19%) має найнижчий рівень довіри після року, що характеризується гарячими суперечками про свободу преси та незалежність ЗМІ.
  • Серед тих, хто уникає новин, майже четверо з десяти (39%) заявили, що уникали новин про війну в Україні, за ними йшли новини про національну політику (38%), питання соціальної справедливості (31%), злочинність (30%) та знаменитостей (28%).
  • Уникнення новин про Україну було найвищим у сусідніх із нею країнах.
  • Зазначається, що ці дані можуть свідчити не про відсутність інтересу до України, а про бажання керувати часом або берегти психічне здоровʼя від цілком реальних жахів війни. Можливо також, що споживачі в цих країнах уже вважають себе досить поінформованими про ситуацію в Україні.
  • Докази того, що деякі люди відмовляються від важливих тем новин, таких як війна в Україні, національна політика і навіть зміна клімату, є надзвичайно складними для індустрії новин і для тих, хто вважає, що ЗМІ відіграють вирішальну роль в інформуванні громадськості.
  • На відміну від пандемії COVID-19, ні криза вартості життя, ні війна в Україні не призвели до сталого зростання споживання новин. Дані опитування щодо великої групи країн показують зниження щотижневого споживання різних джерел новин за останній рік та падіння інтересу до новин загалом.
  • У 20 країнах, де видавці були найактивнішими і де концепція оплати онлайн-новин добре відома, середня частка тих, хто здійснює будь-які онлайн-платежі за контент, залишається на рівні 17% другий рік поспіль. Це викликає питання про те, чи було досягнуто піку тенденції підписки.
  • Facebook залишається однією з найпопулярніших соціальних мереж у цілому, але його вплив на журналістику знижується.
  • Коли справа доходить до новин, користувачі кажуть, що приділяють більше уваги знаменитостям та інфлюенсерам, ніж журналістам у таких мережах, як TikTok, Instagram та Snapchat. Це різко контрастує з Facebook та Twitter, де засоби масової інформації та журналісти, як і раніше, відіграють центральну роль в обговоренні.

Контекст

Водночас в Україні війна перевернула з ніг на голову новинне медіаполе: вперше у сучасній історії України телевізор програв іншому медіа. Telegram у 2022 році став основним провайдером новин. 60% українців отримують новини з Telegram-каналів, тоді як з телебачення споживають новини лише 36% співгромадян. Це результати дослідження USAID-Internews щодо споживання медіа, опублікованого наприкінці 2022 року. 

Агреговані цифри мало що свідчать про інформаційну потужність конкретного ЗМІ чи квазімедіа, якими є анонімні Telegram-канали. Основним новинним продуктом на телебаченні зараз є марафон «Єдині новини», який цілодобово транслюють на шести каналах. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні