Категорія
Новини
Дата

Падіння довіри, уникання теми війни в Україні та небажання платити за контент. Головне зі звіту Reuters Institute про споживання новин

2 хв читання

За останній рік довіра до новин у різних куточках світу впала ще на 2 відсоткові пункти, що в багатьох країнах звело нанівець успіхи, досягнуті в розпал пандемії коронавірусу, йдеться у звіті Reuters Institute щодо диджитал-новин у 2023 році. У середньому лише четверо з десяти учасників дослідження кажуть, що переважно довіряють більшості новин.

Ключові факти

  • Фінляндія залишається країною з найвищим рівнем загальної довіри (69%) до новин, тоді як Греція (19%) має найнижчий рівень довіри після року, що характеризується гарячими суперечками про свободу преси та незалежність ЗМІ.
  • Серед тих, хто уникає новин, майже четверо з десяти (39%) заявили, що уникали новин про війну в Україні, за ними йшли новини про національну політику (38%), питання соціальної справедливості (31%), злочинність (30%) та знаменитостей (28%).
  • Уникнення новин про Україну було найвищим у сусідніх із нею країнах.
  • Зазначається, що ці дані можуть свідчити не про відсутність інтересу до України, а про бажання керувати часом або берегти психічне здоровʼя від цілком реальних жахів війни. Можливо також, що споживачі в цих країнах уже вважають себе досить поінформованими про ситуацію в Україні.
  • Докази того, що деякі люди відмовляються від важливих тем новин, таких як війна в Україні, національна політика і навіть зміна клімату, є надзвичайно складними для індустрії новин і для тих, хто вважає, що ЗМІ відіграють вирішальну роль в інформуванні громадськості.
  • На відміну від пандемії COVID-19, ні криза вартості життя, ні війна в Україні не призвели до сталого зростання споживання новин. Дані опитування щодо великої групи країн показують зниження щотижневого споживання різних джерел новин за останній рік та падіння інтересу до новин загалом.
  • У 20 країнах, де видавці були найактивнішими і де концепція оплати онлайн-новин добре відома, середня частка тих, хто здійснює будь-які онлайн-платежі за контент, залишається на рівні 17% другий рік поспіль. Це викликає питання про те, чи було досягнуто піку тенденції підписки.
  • Facebook залишається однією з найпопулярніших соціальних мереж у цілому, але його вплив на журналістику знижується.
  • Коли справа доходить до новин, користувачі кажуть, що приділяють більше уваги знаменитостям та інфлюенсерам, ніж журналістам у таких мережах, як TikTok, Instagram та Snapchat. Це різко контрастує з Facebook та Twitter, де засоби масової інформації та журналісти, як і раніше, відіграють центральну роль в обговоренні.

Контекст

Водночас в Україні війна перевернула з ніг на голову новинне медіаполе: вперше у сучасній історії України телевізор програв іншому медіа. Telegram у 2022 році став основним провайдером новин. 60% українців отримують новини з Telegram-каналів, тоді як з телебачення споживають новини лише 36% співгромадян. Це результати дослідження USAID-Internews щодо споживання медіа, опублікованого наприкінці 2022 року. 

Агреговані цифри мало що свідчать про інформаційну потужність конкретного ЗМІ чи квазімедіа, якими є анонімні Telegram-канали. Основним новинним продуктом на телебаченні зараз є марафон «Єдині новини», який цілодобово транслюють на шести каналах. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд
В новому журналі Forbes Ukraine: список NEXT 250 перспективних компаній малого та середнього бізнесу

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні