ЕВА закликала забезпечити вільний руху товарів та вантажів через польсько-український кордон, зокрема, швидкопсувних товарів, а також військових та гуманітарних вантажів, палива, йдеться у заяві асоціації. Обʼєднання звернулось до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та голови Офісу президента Андрія Єрмака щодо необхідності визначити для цих вантажів «окрему справедливу чергу».
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- ЕВА закликало Шмигаля та Єрмака забезпечити першочерговий, безперешкодний доступ до перетину кордону як з українського, так і польського боку для швидкопсувних товарів, військових та гуманітарних вантажів, палива.
- Бізнес зазначає, що товари, які перевозяться вантажними автомобілями, часто мають обмежений термін придатності, тож будь-який простій призводить до значних фінансових втрат.
- Окрім страйків з польського боку, страйк оголосили також і місцеві українські перевізники. Вони блокують вантажі, що ввозяться в Україну, зокрема, вантажі швидкопсувних товарів (свіже мʼясо та риба, овочі та фрукти), безпосередньо після митної зони, практично на автодорогах.
- «Блокуючи вантажівки, страйкарі не лише завдають збитків українським компаніям-імпортерам, а й шкодять європейським компаніям-виробникам»,– сказано у повідомленні.
- Зазначається, що через протестувальників з обох сторін очікувані терміни доставки збільшились ще на додаткові 11 діб затримки для товарів не харчової групи та 2-7 доби для продовольчої групи, особливо для швидкопсувних товарів.
Контекст
Протести на на польсько-українському кордоні тривають уже понад чотири місяці. Внаслідок блокувань рух пунктами пропуску для вантажного транспорту значно ускладнений.
Через блокування пунктів пропуску на польсько-українському кордоні 67% топменеджерів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації повідомили про відчутні наслідки для бізнесу, йдеться в опитуванні ЕВА. За даними 36 учасників опитування, загальна сукупна сума збитків від початку страйків склала принаймні €24,8 млн. У перерахунку на одну компанію йдеться про майже €700 000 збитків у середньому.
Минулого року українські перевізники виконали 362 000 перевезень до Польщі, з яких 68 000 – перевезення палива та ще близько 15 000 – перевезення гуманітарних вантажів. Кількість саме комерційних перевезень до Польщі за 2023 рік становить 280 000 (229 000 у 2021 році, у 2022 – 307 000), повідомляло Мінінфраструктури.



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.