ЕВА закликала забезпечити вільний руху товарів та вантажів через польсько-український кордон, зокрема, швидкопсувних товарів, а також військових та гуманітарних вантажів, палива, йдеться у заяві асоціації. Обʼєднання звернулось до прем’єр-міністра Дениса Шмигаля та голови Офісу президента Андрія Єрмака щодо необхідності визначити для цих вантажів «окрему справедливу чергу».
Ключові факти
- ЕВА закликало Шмигаля та Єрмака забезпечити першочерговий, безперешкодний доступ до перетину кордону як з українського, так і польського боку для швидкопсувних товарів, військових та гуманітарних вантажів, палива.
- Бізнес зазначає, що товари, які перевозяться вантажними автомобілями, часто мають обмежений термін придатності, тож будь-який простій призводить до значних фінансових втрат.
- Окрім страйків з польського боку, страйк оголосили також і місцеві українські перевізники. Вони блокують вантажі, що ввозяться в Україну, зокрема, вантажі швидкопсувних товарів (свіже мʼясо та риба, овочі та фрукти), безпосередньо після митної зони, практично на автодорогах.
- «Блокуючи вантажівки, страйкарі не лише завдають збитків українським компаніям-імпортерам, а й шкодять європейським компаніям-виробникам»,– сказано у повідомленні.
- Зазначається, що через протестувальників з обох сторін очікувані терміни доставки збільшились ще на додаткові 11 діб затримки для товарів не харчової групи та 2-7 доби для продовольчої групи, особливо для швидкопсувних товарів.
Контекст
Протести на на польсько-українському кордоні тривають уже понад чотири місяці. Внаслідок блокувань рух пунктами пропуску для вантажного транспорту значно ускладнений.
Через блокування пунктів пропуску на польсько-українському кордоні 67% топменеджерів членських компаній Європейської Бізнес Асоціації повідомили про відчутні наслідки для бізнесу, йдеться в опитуванні ЕВА. За даними 36 учасників опитування, загальна сукупна сума збитків від початку страйків склала принаймні €24,8 млн. У перерахунку на одну компанію йдеться про майже €700 000 збитків у середньому.
Минулого року українські перевізники виконали 362 000 перевезень до Польщі, з яких 68 000 – перевезення палива та ще близько 15 000 – перевезення гуманітарних вантажів. Кількість саме комерційних перевезень до Польщі за 2023 рік становить 280 000 (229 000 у 2021 році, у 2022 – 307 000), повідомляло Мінінфраструктури.
![Велика прикордонна криза. Чому Польща блокує кордон з Україною? Хронологія подій, що почалися вже понад рік тому /Фото Олександра Карасьова](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/1/4e/a64a6383-330712f347c32d6349e46797dc6024e1.png?v=1962_4)
![«Тут є пальці Росії». Новий посол Польщі Ярослав Гузи — про блокаду кордону, вимоги польських фермерів і розсипане зерно. Інтерв’ю /Фото Канцелярія президента Республіки Польща](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/a/42/3ec14539-5e1b7bb0206bd1753d5c0d1957b1042a.jpg?v=6481_3)
![«Смерть для бізнесу». Польща погрожує призупинити торгівлю з Україною. Чому це навряд чи можливо /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/5/5d/56f872bf-107cf9d85ef117a4af616035dfd925d5.jpg?v=0955_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.