Категорія
Новини
Дата

Паливо, гуманітарка, військові вантажі. Кількість перевезень українських компаній до Польщі за рік зросла до 362 000

1 хв читання

Українські перевізники за підсумками 2023 року виконали 362 000 перевезень до Польщі, з яких 68 000 – перевезення палива та ще близько 15 000 – перевезення гуманітарних вантажів. Про це повідомила пресслужба Мінінфраструктури.

Ключові факти

  • Кількість саме комерційних перевезень до Польщі за 2023 рік становить 280 000 (229 000 у 2021 році, у 2022 – 307 000). 
  • Головна причина зростання кількості перевезень українських компаній – це реакція на наслідки російської агресії. Перевезення палива, гуманітарних та військових вантажів займають близько 20% із загальної структури всіх перевезень. 
  • «За підтвердженням Єврокомісії Угода про транспортний безвіз з Україною позитивно вплинула на всі сторони домовленостей», – наголосив віцепремʼєр Олександр Кубраков. 
  • Водночас минулого року польські перевізники виконали трохи більше 132 000 перевезень до України. У співвідношенні комерційних двосторонніх перевезень між країнами вони займають 33% на ринку, а українські перевізники – 67%. До повномасштабного вторгнення частка ринку двосторонніх перевезень була на рівні 40% і 60% між польськими та українськими перевізниками відповідно. 
Паливо, гуманітарка, військові вантажі. Кількість перевезень українських компаній до Польщі за рік зросла до 362 000 /Фото 1
Паливо, гуманітарка, військові вантажі. Кількість перевезень українських компаній до Польщі за рік зросла до 362 000 /Фото 2
Попередній слайд
Наступний слайд

Контекст

З 6 листопада перевізники Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Хребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин».

3 січня польські фермери з організації «Підкарпатське ошукане село» заявили, що відновлять призупинену напередодні Різдва акцію протесту та блокаду прикордонного переходу «Медика – Шегині»

Польські фермери вимагають дотацій на закупівлю кукурудзи й залишення сільськогосподарського податку без змін. Основна вимога перевізників – скасування так званого транспортного безвізу для українських міжнародних перевізників.

У середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску завдає одній українській компанії близько 1 млн грн втрат, підрахувала Європейська Бізнес Асоціація. За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків внаслідок блокування кордону.

Раніше Туск звинувачував уряд Матеуша Моравецького в бездіяльності в ситуації з блокадою пунктів пропуску на кордоні з Україною.

16 січня Єврокомісія планує запропонувати продовжити до червня 2025 року припинення дії тарифів та квот на імпорт української продукції, повідомила Financial Times. Водночас премʼєр-міністр Польщі Туск зберігає протекціоністську позицію попереднього уряду та має намір виступити проти, зазначає видання.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд