Представники туристичної галузі України за перші чотири місяці 2022 року сплатили на 18% менше податків, ніж за аналогічний період минулого року, повідомляє Державне агентство розвитку туризму (ДАРТ). Загальна кількість платників податків у галузі в середньому скоротилася на 10%. Кількість юросіб зменшилася на 17%, а фізичних – на 7%.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Ключові факти
- Найбільша частка надходжень до держбюджету за перші чотири місяці поточного року сплачена готелями та санаторіями – майже 370 млн грн. Але це менше на 24% порівняно з аналогічним періодом минулого року.
- Зафіксований спад на 58% від діяльності турбаз, кемпінгів, дитячих таборів відпочинку, сплачено – 57 млн грн податку проти 137 млн грн за аналогічний період 2021 року.
- Зафіксовано значний приріст доходу від діяльності туристичних агентств, які сплатили до держбюджету на 85% коштів більше, ніж торік. Аналітики пов’язують це з тим, що до цього звітного періоду увійшли два перші довоєнні місяці року, для яких характерні ранні бронювання на новорічні та різдвяні свята.
- Незначне зростання податків – на 5% – також продемонстрували туроператори та власники приватних садиб, які в сукупності сплатили до держбюджету майже 100 млн грн.
- Найбільший розмір сплаченого податку продемонстрували Київ та девʼять областей: Івано-Франківська, Львівська, Київська, Одеська, Дніпропетровська, Закарпатська, Харківська, Запорізька та Полтавська області. Щоправда, якщо порівнювати суми з аналогічним періодом 2021 року, то у Києві, Одеській, Івано-Франківській, Дніпропетровській, Харківській та Запорізькій областях все ж відбувся спад.
- Найбільше по податках втратили Одеська (84%) та Івано-Франківська (58%) області. Зростання зафіксоване у Львівській (47%), Закарпатській (30%), Полтавській (24%) та Київській (10%) областях.
- Туристична галузь України тільки входить у період найбільших економічних втрат, зазначила голова Держтуризму Мар’яна Олеськів. «Оскільки в Україні лютий і березень – завжди період низького сезону, то і втрати поки маємо незначні. Адже сезон у нас починався фактично з травня-червня, піку досягав у липні-серпні, у вересні-жовтні зазвичай стартував діловий сезон. Таким чином, ми зараз лише входимо у період найбільших економічних втрат», – зазначила очільниця ДАРТ.
Контекст
Туристична галузь України перебуває у важкому стані. Найбільше постраждали туроператори та турагенти, у них фактично немає роботи. Дещо відновлюють свою роботу туроператори внутрішнього туризму, розповіла Олеськів.
Іноземні туристи майже не прибувають до України. Внутрішніх туристів зараз теж немає. У перші місяці війни було дуже багато вимушених переселенців, які переміщались на більш безпечні території, зупинялись у закладах розміщення.
За перші п’ять місяців року туристичний збір в Україні зріс на 65%. Це збір, який сплачують громадяни, коли зупиняються у готелях та інших такого типу закладах. Щоб хоч якось реанімувати туристичну сферу, ДАРТ спільно із туроператорами внутрішнього туризму організовує поїздки по певних культурних та історичних локаціях України.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.