Польські перевізники 16 січня розблокували пункти пропуску (ПП) «Корчова – Краківець», «Хребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин», повідомила Державна прикордонна служба. Міністерство інфраструктури Польщі підписало угоду з організаторами блокади, відповідно до неї перевізники призупиняють протест до 1 березня.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Польські страйкарі розблокували пункт пропуску «Корчова – Краківець», – сказано в повідомленні Державна митна служба. Станом на 16 годину з польського боку в черзі на вʼїзд в Україну зібралося близько 300 вантажівок. Оформлення та пропуск через кордон легкових автомобілів та автобусів здійснюється у звичному режимі.
- За даними Держприкордонслужби станом на 17 годину, польські перевізники завершили блокування кордону перед пунктами пропуску «Краківець» та «Рава-Руська», оформлення та пропуск вантажівок у обох напрямках здійснюється в звичайному режимі. На в’їзд в Україну перед цим ПП очікували майже 700 вантажівок.
- О 20:00 прикордонники повідомили про відновлення руху вантажівок через ПП «Ягодин-Дорогуськ».
Про що домовились польські перевізники та уряд?
- Розблокування трьох пунктів пропуску із Україною: «Дорогуськ – Ягодин», «Гребенне – Рава-Руська» та «Корчова – Краківець».
- Моніторинг реалізації узгоджень між польською та українською сторонами.
- Діалог Польщі з ЄС.
- Фінансова допомога з боку Єврокомісії для польських підприємців у галузі транспорту.
- Посилення контролю з боку польських служб з метою недопущення транспортних перевезень, які не передбачені угодою між Україною і ЄС (каботаж, крос-торгівля).
- Запрошення протестувальників до групи для обговорення важливих питань фінансування та поліпшення роботи польської системи моніторингу транспортних перевезень SENT.
- Створення дорадчої ради при міністерстві, що допомагатиме міністерству інфраструктури у розробці нормативної бази для транспортної галузі.
Більше про це читайте в матеріалі Forbes.
Контекст
З 6 листопада перевізники Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краківець», «Хребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин».
Основна вимога перевізників – скасування так званого транспортного безвізу для українських міжнародних перевізників. 27 грудня польський премʼєр Дональд Туск заявив, що Польща близька до того, щоб припинити блокаду українського кордону.
Крім перевізників кордон блокували й польські фермери. Вони обмежували рух вантажівок у пункті пропуску «Шегині – Медика», вимагаючи дотацій на закупівлю кукурудзи й залишення сільськогосподарського податку без змін. Однак після переговорів із новим урядом, 7 січня вони відмовилися від блокування кордону.
У середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску завдає одній українській компанії близько 1 млн грн втрат, підрахувала Європейська Бізнес Асоціація. За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків внаслідок блокування кордону.
16 січня польські перевізники, які заблокували пункти пропуску на кордоні Україною, досягли угоди з урядом та домовились призупинити свій протест в трьох населених пунктах – Корчова, Хребенне, Дорогуськ. Згідно з угодою, блокаду припинять до 1 березня. За цей час польський уряд зобов’язується вирішити проблеми перевізників.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.