Рух вантажного транспорту в пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ» заблокований через страйки польських перевізників. Цей пункт пропуску забезпечує близько 40% вантажопотоку, повідомила пресслужба Мінвідновлення.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Польска сторона зранку 4 травня призупинила оформлення вантажних автомобілів як на виїзд з України, так і на в’їзд. На в’їзд в Україну пропускається лише транспорт з гуманітарною допомогою, небезпечними вантажами і тваринами.
- Польські перевізники страйкують перед пунктом пропуску «Дорогуськ». Вони вимагають повернути дозволи на здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень для українських перевізників на вʼїзді до Польщі. Такі дозволи були скасовані в межах транспортного безвізу, який запрацював улітку торік між Україною та ЄС.
- Крім того, протестувальники вимагають застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яку в Україні застосовують до польських перевізників.
- Мінвідновлення звернулося до польської сторони з проханням врегулювати ситуацію.
- «Вважаємо сьогоднішній страйк штучним і таким, що суперечить спільним європейським прагненням та цінностям», – заявив віцепрем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков.
Контекст
У вересні минулого року на пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ» утворилися багатокілометрові черги з вантажівок через малу пропускну здатність.
Наприкінці червня Україна та ЄС у французькому Ліоні підписали угоду про лібералізацію транзитних і двосторонніх міжнародних перевезень, так званий транспортний безвіз. Термін угоди становить один рік з можливістю пролонгації. У вересні її затвердив президент Володимир Зеленський.
Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була достатньо критичною проблемою для українських перевізників впродовж останніх пʼяти років. З моменту підписання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС у 2016 році товарообіг з країнами ЄС зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автотранспортом – на 42%. Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення до окремих країн ЄС скорочувалась. Щорічно це призводило до великих втрат перевізників та економіки загалом.
У листопаді минулого року Європарламент ухвалив угоди ЄС з Україною та Молдовою щодо спрощення транскордонного перевезення вантажів. Вони замінять існуючі двосторонні транспортні угоди з країнами ЄС.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.