Рух вантажного транспорту в пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ» заблокований через страйки польських перевізників. Цей пункт пропуску забезпечує близько 40% вантажопотоку, повідомила пресслужба Мінвідновлення.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Польска сторона зранку 4 травня призупинила оформлення вантажних автомобілів як на виїзд з України, так і на в’їзд. На в’їзд в Україну пропускається лише транспорт з гуманітарною допомогою, небезпечними вантажами і тваринами.
- Польські перевізники страйкують перед пунктом пропуску «Дорогуськ». Вони вимагають повернути дозволи на здійснення міжнародних вантажних автомобільних перевезень для українських перевізників на вʼїзді до Польщі. Такі дозволи були скасовані в межах транспортного безвізу, який запрацював улітку торік між Україною та ЄС.
- Крім того, протестувальники вимагають застосування до українських перевізників екологічної норми EURO4, яку в Україні застосовують до польських перевізників.
- Мінвідновлення звернулося до польської сторони з проханням врегулювати ситуацію.
- «Вважаємо сьогоднішній страйк штучним і таким, що суперечить спільним європейським прагненням та цінностям», – заявив віцепрем’єр-міністр з відновлення Олександр Кубраков.
Контекст
У вересні минулого року на пункті пропуску «Ягодин – Дорогуськ» утворилися багатокілометрові черги з вантажівок через малу пропускну здатність.
Наприкінці червня Україна та ЄС у французькому Ліоні підписали угоду про лібералізацію транзитних і двосторонніх міжнародних перевезень, так званий транспортний безвіз. Термін угоди становить один рік з можливістю пролонгації. У вересні її затвердив президент Володимир Зеленський.
Обмежена кількість дозволів на міжнародні перевезення була достатньо критичною проблемою для українських перевізників впродовж останніх пʼяти років. З моменту підписання угоди про зону вільної торгівлі між Україною та ЄС у 2016 році товарообіг з країнами ЄС зріс майже вдвічі, а кількість вантажоперевезень автотранспортом – на 42%. Водночас кількість дозволів на міжнародні перевезення до окремих країн ЄС скорочувалась. Щорічно це призводило до великих втрат перевізників та економіки загалом.
У листопаді минулого року Європарламент ухвалив угоди ЄС з Україною та Молдовою щодо спрощення транскордонного перевезення вантажів. Вони замінять існуючі двосторонні транспортні угоди з країнами ЄС.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.