Категорія
Новини
Дата

Потрібні санкції. Бельгія та Нідерланди закликають ЄС заборонити російський СПГ на тлі зростання імпорту

2 хв читання

Бельгія, один із найбільших у Європі імпортерів скрапленого природного газу (СПГ) з Росії, закликала ЄС заборонити російське паливо, попередивши, що компанії не можуть розривати довгострокові контракти, якщо весь блок не запровадить санкції, пише Financial Times. Нідерланди також наголошують на необхідності введення санкцій.

Росія продовжує постачати СПГ на світовий ринок і заробляє надприбутки для фінансування війни в Україні.

Форум «Енергія бізнесу» у Києві вже 9 жовтня

Бізнес будує нову енергореальність, забезпечуючи незалежність в умовах блекаутів. 9 жовтня на форумі «Енергія бізнесу» обговоримо технології та інвестиції, що змінюють правила гри на енергоринку. Дізнайтеся, як адаптувати бізнес до майбутніх енергетичних викликів, за посиланням. 

Ключові факти

  • Міністр енергетики Бельгії Тінне Ван дер Стратен заявила виданню, що ЄС має «піти далі», щоб зупинити постачання російського СПГ до блоку, оскільки зростають побоювання з приводу збільшення імпорту.
  • За її словами, правила, запроваджені Брюсселем у грудні минулого року з метою заборонити російським енергетичним компаніям використовувати інфраструктуру ЄС, не дають достатніх правових підстав компаніям, які використовують такі порти, як бельгійський Зебрюгге — великий вузол імпорту та реекспорту СПГ до третіх країн — для перегляду угод.
  • Типові контракти на постачання СПГ укладаються на десятиліття і більше, тому багато контрактів, що діють, були укладені ще до повномасштабного вторгнення Росії в Україну в 2022 році.
  • «Нам потрібен європейський підхід», — сказала Ван дер Стратен.
  • Софі Германс, міністр з питань клімату та зеленого зростання Нідерландів, у своєму листі до парламенту країни в понеділок повідомила, що порушить це питання на зустрічі міністрів енергетики ЄС наступного місяця.
  • Число танкерів з російським газом, які прибувають до головного терміналу Gate у Роттердамі, різко зросло цього року: у середньому з одного на місяць з середини 2022 року до середини 2024 року воно досягло двох на місяць, сказала Херманс. Танкер стандартного розміру зазвичай перевозить еквівалент приблизно 70 000-80 000 т газу.
  • «Немає інших варіантів, за яких ми могли б розірвати приватні контракти без застосування санкцій з боку Європейської комісії», — сказала Германс.

Контекст

Брюссель послідовно підштовхував країни ЄС до скорочення залежності від російського палива з моменту повномасштабного вторгнення Москви в Україну. Але він не став вводити санкції на паливо, що виходять за рамки заборони на транзитні перевезення — імпорт та реекспорт російського СПГ до інших країн — який був узгоджений у червні, але досі не набув чинності.

За даними аналітичної компанії Kpler, 2023 року Бельгія стала другим за величиною імпортером російського СПГ після Іспанії. Але цього року Франція, схоже, обжене Бельгію та Іспанію після збільшення імпорту до Дюнкерка та Монтуару.

Незважаючи на тиск з боку країн-імпортерів, таких як Бельгія та Нідерланди, з метою введення санкцій щодо російського СПГ, малоймовірно, що вдасться домогтися одностайної згоди всіх держав-членів ЄС, яка для цього потрібна.

Угорщина, наприклад, регулярно виступає проти подальших заходів щодо скорочення постачання російського викопного палива.

Ван дер Стратен заявила, що країни ЄС мають також зосередитися на розвитку власної відновлюваної енергетики, виявивши більше «рішучості».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд