Зниження середньої ціни на автомобілі Tesla призвело до зниження прибутку виробника електромобілів у першому кварталі на 24%, до $2,5 млрд, пише The Wall Street Journal. Цьогоріч компанія знизила ціни на моделі в США на 14–25%.
Новий номер Forbes Ukraine: 202 найбільші приватні компанії та 303 ефективних СЕО. Замовляйте та отримуйте два журнали за ціною одного!
Ключові факти
- У першому кварталі Tesla продавалася в середньому за ціною близько $46 000, що менше, ніж прогнозувала компанія, і нижче, порівняно з $52 200 в перші три місяці 2022 року.
- Зниження цін струсило продажі, принаймні спочатку, і тепер замовлення «перевищують виробництво», сказав виконавчий директор Tesla Ілон Маск.
- «Ми дійшли висновку, що прагнення до збільшення обсягів і більшого автопарку – правильний вибір у цьому випадку, на противагу меншому обсягу і вищій маржі», – заявив Маск.
- Водночас зниження цін позначилося на прибутку в першому кварталі, який впав до $2,5 млрд порівняно з $3,3 млрд роком раніше. Виторг виріс на 24% порівняно з показником минулого року, до $23,3 млрд, оскільки Tesla поставила клієнтам більше автомобілів.
- Операційна маржа Tesla, показник прибутковості, впала до 11,4% із 19,2% за перші три місяці 2022 року. Маржа Tesla залишається однією з найвищих у автомобільній промисловості. За даними FactSet, операційна маржа Ford Motor Co. становила близько 4% у 2022 році, а General Motors Co. – близько 6,6%.
- У США Tesla знизила ціну свого найпопулярнішого автомобіля, кросовера Model Y, на $5000 цього місяця. Ця конфігурація тепер коштує $49 990, що майже відповідає середній вартості нового автомобіля в США, яка у березні становила близько $48 000, згідно з Kelley Blue Book.
Контекст
У першому кварталі Tesla поставила 422 875 автомобілів, що на 36% більше, ніж роком раніше. Майже всі ці поставки становили седани Model 3 і кросовери Model Y, доступніші пропозиції Tesla.
Tesla планує поставити близько 1,8 млн автомобілів цього року, що приблизно на 37% більше, ніж 2022 року.
Рентабельність Tesla тривалий час була предметом гордості компанії, але фінансовий директор Зак Кіркхорн зменшив її важливість у найближчій перспективі.
Tesla планує побудувати новий завод поруч із промисловим центром Монтеррей на півночі Мексики, а також новий завод із виробництва акумуляторів у Шанхаї. Як заявив минулого місяця Кіркхорн, Tesla, можливо, знадобиться витратити майже $150 млрд найближчими роками, щоб задовольнити свої амбіції зростання.
Маск також повідомив, що Tesla планує розпочати постачання свого пікапа Cybertruck у третьому кварталі, що збільшить лінійку пасажирських моделей компанії до пʼяти.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.