«Придушення бізнесу». Україна хоче розблокування кордону перед переговорами з Польщею та Єврокомісією – Качка /Getty Images
Категорія
Новини
Дата

«Придушення бізнесу». Україна хоче розблокування кордону перед переговорами з Польщею та Єврокомісією – Качка

Getty Images

Україна хоче розблокування експортних маршрутів через Польщу, перш ніж провести переговори з Варшавою та Єврокомісією стосовно припинення протестів польських перевізників, повідомив заступник міністра економіки – торговий представник України Тарас Качка в ефірі національного телемарафону. За його словами, блокування кордону придушує український бізнес.

Велика війна пришвидшила вихід жінок на лідерські ролі. Вже 15 травня на форумі «Вільна» Forbes пропонує подивитися на це явище крізь нову, чітку оптику. Спікерки та спікери з Superhumans, Google, ENKO, McDonald’s, G. Bar та інших. Купуйте квитки за посиланням.

Ключові факти

  • За його словами, нинішня ситуація у майбутньому призведе до нестачі водіїв чи вантажівок. 
  • «Шкода йде обопільна, треба розуміти, від цього страждають всі виробники, і українські, і польські, і німецькі… Тут, очевидно, наше завдання – розблокувати дорогу, у першу чергу, а потім говорити про всі ті вимоги, які є у протестувальників», – сказав торговий представник України.
  • Він зазначив, що наразі є дві проблеми: вимоги протестувальників постійно змінюються, а також польський уряд дистанціюється від вирішення ситуації. «На жаль, ми бачимо меседж з боку польських посадовців, що «це більше ваша проблема і ви маєте вести розмову з переговірниками», – пояснив Качка.
  • На думку заступника міністра економіки, правильніше було б перенести вимоги протестувальників у «політично-юридичний процес», враховуючи ситуацію на кордоні – водії перебувають там у мінусову температуру та в антисанітарних умовах.
  • «Ми готові до розмов із польським урядом, Єврокомісією. Двох, втрьох, у будь-якому місці, але для цього нам потрібно розблокувати дорогу, щоб не страждали ні люди, ні вантажі, які прямують до України», – додав Качка.
  • За словами заступника міністра, найбільше від блокування кордону страждають доставки до України, а також потерпає бізнес, який побудований на постійних постачаннях до ЄС.
  • «Виробники склотар, виробники автодеталей, це ті люди, ті бізнеси, які обговорюють контракти на наступний рік і ясно, що ситуація на кордоні впливає не лише на те, що вантажівка не може проїхати, це фактично така асфіксія, таке придушення українського бізнесу», – заявив Качка.

Контекст

З 6 листопада перевізники з Польщі розпочали страйк на кордоні з Україною, заблокувавши три пункти пропуску для проїзду вантажного транспорту: «Корчова – Краковець», «Гребенне – Рава-Руська» та «Дорогуськ – Ягодин». Що означає перекриття трьох найбільших пунктів пропуску з Польщею для української економіки та чи можливо знайти компроміси з польськими мітингарями – читайте в редакційному матеріалі Forbes.

22 листопада представники польських перевізників вирішили продовжити блокаду пункту пропуску (ПП) «Ягодин – Дорогуськ» до 1 лютого 2024 року, написав один із лідерів польських перевізників Рафал Меклер.

Водночас Європейська Бізнес Асоціація (EBA) із посиланням на експрес-опитування серед 55 членських компаній проінформувала, що в середньому один день простою через страйк на польсько-українських пунктах пропуску вартує одній компанії втрат у розмірі близько 1 млн грн

За оцінкою Федерації роботодавців, наразі економіка зазнала понад €400 млн збитків від блокування кордону, повідомив віцепрезидент Асоціації міжнародних автоперевізників Володимир Балін.

23 листопада блокування руху вантажівок почалось і перед пунктом пропуску «Медика», суміжному з українським ПП «Шегині».

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні