За пʼять місяців 2022 року компанії торгівлі сплатили близько 15 млрд грн податків та забезпечили роботою майже 250 000 працівників. Це на 23% менше податків, ніж за аналогічний період у 2021 році, та на 9% менше працевлаштованих, ніж наприкінці минулого року. Про це свідчать дані опитування пів сотні компаній – членів Асоціації ритейлерів України.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Провідні торговельні мережі, які входять до RAU, перерахували до державної скарбниці 14,51 млрд грн податків, що на 4,29 млрд грн, або на 23% менше, ніж у 2021 році.
- В цих же компаніях станом на травень кількість співробітників склала 248 072, що на 23 236 менше, ніж у кінці 2021 року (падіння -9%).
- В опитуванні узяли участь 50 торговельних мереж – членів асоціації, які до початку активних бойових дій об’єднували 9125 торгових точок по всій країні.
Контекст
Таке падіння пояснюється втратами ритейлу внаслідок війни, а також зменшенням споживання та зміною поведінки споживача: частина потенційних покупців виїхала за кордон, а ті, що залишилися, почали економити. Відповідно, зменшились і податкові надходження, зазначають в асоціації.
У травні Асоціація ритейлерів України та Українська рада торгових центрів (УРТЦ) провели дослідження серед 295 торговельних компаній – великих мереж та малих підприємців, за даними якого збитки ритейлу за період з 24 лютого по 24 квітня 2022 року сягнули 50,7 млрд грн, а скорочення товарообігу ритейлу за два місяці війни склало 75% від довоєнного рівня.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.