За пʼять місяців 2022 року компанії торгівлі сплатили близько 15 млрд грн податків та забезпечили роботою майже 250 000 працівників. Це на 23% менше податків, ніж за аналогічний період у 2021 році, та на 9% менше працевлаштованих, ніж наприкінці минулого року. Про це свідчать дані опитування пів сотні компаній – членів Асоціації ритейлерів України.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Провідні торговельні мережі, які входять до RAU, перерахували до державної скарбниці 14,51 млрд грн податків, що на 4,29 млрд грн, або на 23% менше, ніж у 2021 році.
- В цих же компаніях станом на травень кількість співробітників склала 248 072, що на 23 236 менше, ніж у кінці 2021 року (падіння -9%).
- В опитуванні узяли участь 50 торговельних мереж – членів асоціації, які до початку активних бойових дій об’єднували 9125 торгових точок по всій країні.
Контекст
Таке падіння пояснюється втратами ритейлу внаслідок війни, а також зменшенням споживання та зміною поведінки споживача: частина потенційних покупців виїхала за кордон, а ті, що залишилися, почали економити. Відповідно, зменшились і податкові надходження, зазначають в асоціації.
У травні Асоціація ритейлерів України та Українська рада торгових центрів (УРТЦ) провели дослідження серед 295 торговельних компаній – великих мереж та малих підприємців, за даними якого збитки ритейлу за період з 24 лютого по 24 квітня 2022 року сягнули 50,7 млрд грн, а скорочення товарообігу ритейлу за два місяці війни склало 75% від довоєнного рівня.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.