Експорт дизельного палива з Росії морським транспортом має різко зрости наступного місяця, оскільки країна поспішає доставити вантажі на ринок до того, як у лютому набуде чинності ембарго Європейського Союзу, пише Bloomberg.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Відвантаження палива з ключових російських портів Балтійського та Чорного морів, а також з Білорусі, у січні зростуть до 2,68 млн т, що на 8% більше запланованих на грудень потоків і є найвищим рівнем експорту як мінімум із січня 2020 року, згідно з галузевими даними, які отримало агентство.
- Майбутня заборона Європейського Союзу на імпорт дизельного палива з Росії може мати навіть руйнівніші наслідки, ніж заборона майже на всі закупівлі сирої нафти морськими перевезеннями, яка почалася раніше цього місяця.
- Російські плани завантаження включають лише експорт дизельного палива, що доставляється в порти країни трубопроводом. Деякі додаткові, менші обсяги також можуть бути відправлені залізницею. Дані балтійського порту Приморськ також включають запланований експорт 120 000 т дизельного палива з Білорусі.
- Дебіт у січні становить близько 86 500 т на день, що вище, ніж будь-якого іншого місяця за останні три роки, згідно даними, зібраними Bloomberg.
Контекст
Європейський Союз заборонить більшу частину морського імпорту російських нафтопродуктів із 5 лютого. Блок, якому структурно не вистачає дизельного палива, готувався до припинення поставок, імпортуючи вантажі з Росії, яка, як і раніше, є його найбільшим зовнішнім постачальником, а також з Азії та Близького Сходу.
Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним паливом, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Завантаження російського дизельного палива, призначеного для регіону зберігання Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), зросло до 215 000 барелів на добу з 1 по 12 листопада. Дані Refinitiv показують, що за наявності кількох альтернатив дизельне паливо з Росії становило 44% загального обсягу імпорту дорожнього палива до Європи в листопаді порівняно з 39% у жовтні.
Хоча залежність Європи від російського палива впала більш ніж на 50%, Росія, як і раніше, залишається найбільшим постачальником дизельного палива на континенті.
Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie. Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими в порівнянні з будь-яким місяцем починаючи з 2011 року.
Нещодавно, 5 грудня, почало діяти запроваджене ЄС ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.