Категорія
Новини
Дата

Росія розраховує суттєво збільшити експорт дизельного палива до запровадження ембарго ЄС – Bloomberg

2 хв читання

Експорт дизельного палива з Росії морським транспортом має різко зрости наступного місяця, оскільки країна поспішає доставити вантажі на ринок до того, як у лютому набуде чинності ембарго Європейського Союзу, пише Bloomberg.

Ключові факти

  • Відвантаження палива з ключових російських портів Балтійського та Чорного морів, а також з Білорусі, у січні зростуть до 2,68 млн т, що на 8% більше запланованих на грудень потоків і є найвищим рівнем експорту як мінімум із січня 2020 року, згідно з галузевими даними, які отримало агентство.
  • Майбутня заборона Європейського Союзу на імпорт дизельного палива з Росії може мати навіть руйнівніші наслідки, ніж заборона майже на всі закупівлі сирої нафти морськими перевезеннями, яка почалася раніше цього місяця.
  • Російські плани завантаження включають лише експорт дизельного палива, що доставляється в порти країни трубопроводом. Деякі додаткові, менші обсяги також можуть бути відправлені залізницею. Дані балтійського порту Приморськ також включають запланований експорт 120 000 т дизельного палива з Білорусі.
  • Дебіт у січні становить близько 86 500 т на день, що вище, ніж будь-якого іншого місяця за останні три роки, згідно даними, зібраними Bloomberg.

Контекст

Європейський Союз заборонить більшу частину морського імпорту російських нафтопродуктів із 5 лютого. Блок, якому структурно не вистачає дизельного палива, готувався до припинення поставок, імпортуючи вантажі з Росії, яка, як і раніше, є його найбільшим зовнішнім постачальником, а також з Азії та Близького Сходу.

Наприкінці листопада стало відомо, що європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним паливом, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими. Завантаження російського дизельного палива, призначеного для регіону зберігання Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), зросло до 215 000 барелів на добу з 1 по 12 листопада. Дані Refinitiv показують, що за наявності кількох альтернатив дизельне паливо з Росії становило 44% загального обсягу імпорту дорожнього палива до Європи в листопаді порівняно з 39% у жовтні.

Хоча залежність Європи від російського палива впала більш ніж на 50%, Росія, як і раніше, залишається найбільшим постачальником дизельного палива на континенті.

Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie. Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими в порівнянні з будь-яким місяцем починаючи з 2011 року.

Нещодавно, 5 грудня, почало діяти запроваджене ЄС ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд