Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими за будь-який місяць, починаючи з 2011 року.
- Оскільки на початку лютого Європейський Союз має намір припинити морські постачання російського палива, відтак є ризик, що напружена ситуація з поставками на континент погіршиться.
- Запаси є життєво важливим захистом від таких збоїв, і коли вони закінчуються, зʼявляється більше можливостей для волатильності ринку.
- За словами головного аналітика Woodmac Джеймса Берлі, зниження запасів сприяло підвищенню рентабельності нафтопереробних заводів, що стимулювало європейських операторів працювати на повну потужність. У результаті консалтингова компанія очікує, що щоденна переробка сирої нафти в Північно-Західній Європі зросте цього місяця на 420 000 барелів, досягнувши 6,14 млн барелів.
- «Ми очікуємо, що зростання видобутку, як і раніше, підтримуватиметься високою чистою грошовою маржею, і очікуємо, що запаси дизельного палива на кінець грудня зростуть майже на 3 млн барелів», – сказав Берлі.
- Оскільки Росія, як і раніше, є найбільшим зовнішнім постачальником дизельного палива для ЄС, очікується різке скорочення запасів наприкінці зими.
- Частково проблема доступності дизельного палива в Європі та США повʼязана із структурою фʼючерсних ринків.
Контекст
ЄС запровадив ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом із 5 грудня 2022 року та на закупівлю нафтопродуктів із 5 лютого 2023 року. США заборонили імпорт нафти з Росії ще в березні.
Нещодавно країни «Великої сімки» домовилися про встановлення цінового обмеження на російську нафту та нафтопродукти.
Велика Британія наслідувала приклад ЄС, заборонивши своїм компаніям надавати страхування та інші послуги судам, що перевозять російську нафту, якщо тільки вантаж не буде куплений за ціною, нижчою за ще не узгоджену межу, встановлену коаліцією G7 та Австралії. Цей крок, як і заборона ЄС, набуде чинності 5 грудня.
Нещодавно Reuters повідомило, що Росія може значною мірою обійти обмеження цін на нафту від G7, зокрема, РФ може отримати доступ до достатньої кількості танкерів, щоб відвантажувати більшу частину своєї нафти поза межами досяжності нової цінової межі країн «Великої сімки».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.