Категорія
Новини
Дата

Європа збільшує закупівлі російського дизельного пального до початку дії ембарго на нафтопродукти з РФ

Європейські трейдери поспішають заповнити резервуари в регіоні російським дизельним паливом до того, як у лютому набуде чинності заборона ЄС, оскільки альтернативні джерела залишаються обмеженими, пише Reuters.

Інвестувати? Почекати? Продавати? Війна змінює все, крім обов’язку лідера приймати виважені рішення. Вже 30 травня 40+ спікерів поділяться досвідом на Першій щорічній конференції про фінанси, інвестиції та економічне зростання. Купуйте квиток за посиланням.

Ключові факти

  • Європейський Союз запровадить заборону імпорту російських нафтопродуктів, від яких значною мірою залежить виробництво дизельного палива, до 5 лютого. Це піде за забороною на російську нафту, що набуде чинності в грудні.
  • За словами старшої ринкової аналітикині енергетичної аналітичної компанії Vortexa Памели Мангер, завантаження російського дизельного палива, призначеного для регіону зберігання Амстердам–Роттердам–Антверпен (ARA), зросло до 215 000 барелів на добу з 1 по 12 листопада.
  • Дані Refinitiv показують, що за наявності кількох альтернатив дизельне паливо з Росії становило 44% загального обсягу імпорту дорожнього палива до Європи в листопаді порівняно з 39% у жовтні.
  • Хоча залежність Європи від російського палива впала більш ніж на 50%, Росія, як і раніше, залишається найбільшим постачальником дизельного палива на континенті.
  • «ЄС повинен буде забезпечити близько 500 000–600 000 барелів на день дизельного палива, щоб замінити російські обсяги, заміщення надходитиме зі США, а також на схід від Суеца, насамперед із Близького Сходу та Індії», – каже аналітик FGE Юджин Лінделл.

Контекст

Запаси дизельного палива у Північно-Західній Європі на початку весни досягнуть мінімуму за останні 12 років, пише Bloomberg із посиланням на прогноз консалтингової компанії Wood Mackenzie. Запаси накопичуватимуться в грудні та січні аж до різкого падіння, прогнозується, що в березні вони будуть найнижчими в порівнянні з будь-яким місяцем починаючи з 2011 року.

Оскільки на початку лютого Європейський Союз має намір припинити морські постачання російського палива, відтак є ризик, що напружена ситуація з поставками на континент погіршиться. Оскільки Росія, як і раніше, є найбільшим зовнішнім постачальником дизельного палива для ЄС, очікується різке скорочення запасів наприкінці зими.

ЄС запровадив ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом із 5 грудня 2022 року та на закупівлю нафтопродуктів із 5 лютого 2023 року. США заборонили імпорт нафти з Росії ще в березні.

Нещодавно країни «Великої сімки» домовилися про встановлення цінового обмеження на російську нафту та нафтопродукти.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні