Російські окупанти продовжують незаконно вивозити українське зерно та намагаються відновити роботу морського порту в Маріуполі, повідомляє Головне управління розвідки Міноборони України.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Російські суховантажні судна «Матрос Кошка» та «Матрос Пожинич» з викраденою українською сільськогосподарською продукцією (зерно, загальною масою 54 000 т) 13 липня планували захід до порту Бейрут (Ліван). Оператор суден – російська компанія «Crane Marine Contractor LLC» (Астрахань).
- Ліванська влада заборонила їхнє розвантаження. У зв’язку з цим, судна були перенаправленні до Сирії, в порти Латакія та Тартус. Надалі з сирійської території українське зерно планується доставляти вантажівками до інших країн Близького Сходу та Північної Африки, повідомили в ГУР.
- Також окупанти намагаються відновити роботу морського порту в Маріуполі. Насамперед планується встановити сполучення з Ростовом-на-Дону для вивезення українського металу. В ГУР наголошують, що суттєвою проблемою залишається неспроможність росіян забезпечити постачання електроструму для роботи порту.
Контекст
Останні два місяці Туреччина – головний посередник у перемовинах щодо розблокування морських портів. Поки дипломати ходять колами, турки приймають у своїх портах судна із краденим зерном і хваляться, що визволяли своє судно із порту Маріуполя.
Журналісти «Суспільного» знайшли три судна, які начебто зайшли з Криму до Туреччини: «Сармовський 48», «Святий Миколай» та «Михаил Ненашев». Останнє судно супутники зафіксували на причалі зернотермінала «Авліта» у Севастополі 15 червня. Власник термінала – дочірня компанія російської державної Обʼєднаної суднобудівної корпорації, яка потрапила під прямі санкції США.
«Крадене зерно Росія вивозить до іноземних країн, у тому числі до Туреччини, – заявляв на брифінгу 3 червня посол України в Туреччині Василь Боднар. – Ми звернулися до турецької сторони з проханням допомогти нам у вирішенні цієї проблеми».
7 липня МЗС України заявило, що влада Туреччини спочатку затримала, а пізніше відпустила російське судно «Жибек Жоли», яке намагалося перевезти вкрадене зерно з окупованого Бердянська до турецького порту Карасу.
Напередодні Financial Times повідомила, що чотиристороння угода, щодо забезпечення безпечного проходження українського зерна через Чорне море може бути підписана найближчими днями. Наразі між Україною і РФ залишаються розбіжності, щодо безпеки портів і суден уздовж експортного шляху. Якщо ці питання будуть узгодженні, то експорт може розпочатися за три тижні, заявляють джерела видання.
Президент країни-агресора Володимир Путін після саміту в Тегерані 19 липня заявив, що Росія готова сприяти українському експорту за умови, що Захід зніме всі обмеження на експорт продовольства з РФ.
Раніше США, ЄС та інші країни неодноразово наголошували, що їхні санкції не стосуються продовольства, яке постачається в РФ або з неї. Зокрема, Мінфін США опублікував офіційні роз’яснення з цього приводу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.