Російські окупанти продовжують незаконно вивозити українське зерно та намагаються відновити роботу морського порту в Маріуполі, повідомляє Головне управління розвідки Міноборони України.
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Ключові факти
- Російські суховантажні судна «Матрос Кошка» та «Матрос Пожинич» з викраденою українською сільськогосподарською продукцією (зерно, загальною масою 54 000 т) 13 липня планували захід до порту Бейрут (Ліван). Оператор суден – російська компанія «Crane Marine Contractor LLC» (Астрахань).
- Ліванська влада заборонила їхнє розвантаження. У зв’язку з цим, судна були перенаправленні до Сирії, в порти Латакія та Тартус. Надалі з сирійської території українське зерно планується доставляти вантажівками до інших країн Близького Сходу та Північної Африки, повідомили в ГУР.
- Також окупанти намагаються відновити роботу морського порту в Маріуполі. Насамперед планується встановити сполучення з Ростовом-на-Дону для вивезення українського металу. В ГУР наголошують, що суттєвою проблемою залишається неспроможність росіян забезпечити постачання електроструму для роботи порту.
Контекст
Останні два місяці Туреччина – головний посередник у перемовинах щодо розблокування морських портів. Поки дипломати ходять колами, турки приймають у своїх портах судна із краденим зерном і хваляться, що визволяли своє судно із порту Маріуполя.
Журналісти «Суспільного» знайшли три судна, які начебто зайшли з Криму до Туреччини: «Сармовський 48», «Святий Миколай» та «Михаил Ненашев». Останнє судно супутники зафіксували на причалі зернотермінала «Авліта» у Севастополі 15 червня. Власник термінала – дочірня компанія російської державної Обʼєднаної суднобудівної корпорації, яка потрапила під прямі санкції США.
«Крадене зерно Росія вивозить до іноземних країн, у тому числі до Туреччини, – заявляв на брифінгу 3 червня посол України в Туреччині Василь Боднар. – Ми звернулися до турецької сторони з проханням допомогти нам у вирішенні цієї проблеми».
7 липня МЗС України заявило, що влада Туреччини спочатку затримала, а пізніше відпустила російське судно «Жибек Жоли», яке намагалося перевезти вкрадене зерно з окупованого Бердянська до турецького порту Карасу.
Напередодні Financial Times повідомила, що чотиристороння угода, щодо забезпечення безпечного проходження українського зерна через Чорне море може бути підписана найближчими днями. Наразі між Україною і РФ залишаються розбіжності, щодо безпеки портів і суден уздовж експортного шляху. Якщо ці питання будуть узгодженні, то експорт може розпочатися за три тижні, заявляють джерела видання.
Президент країни-агресора Володимир Путін після саміту в Тегерані 19 липня заявив, що Росія готова сприяти українському експорту за умови, що Захід зніме всі обмеження на експорт продовольства з РФ.
Раніше США, ЄС та інші країни неодноразово наголошували, що їхні санкції не стосуються продовольства, яке постачається в РФ або з неї. Зокрема, Мінфін США опублікував офіційні роз’яснення з цього приводу.


Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.