Російські виробники нафти та китайські покупці вже використовують ту саму тактику, яка застосовується для транспортування іранської та венесуельської нафти, яка перебуває під санкціями США, пише Financial Tіmes.
Ключові факти
- Видання зазначає, що існує багато стратегій, спрямованих на приховування походження та місця призначення нафти, і вони загрожують цілісності глобальної системи регулювання, що лежить в основі світової торгівлі.
- Тактика базується на у використанні кораблів із флоту старих танкерів, що мають анонімних власників, регулярно змінюють назви та національні прапори, часто з розмитими ідентифікаційними номерами. Вони також, як правило, мають сумнівне страхування та вимикають дані про відстеження судів або маніпулюють ними, щоб неможливо було відстежувати рухи.
- Ця група кораблів вільно курсує по одному з найбільш завантажених водних шляхів світу, транспортуючи нафту на мільярди доларів.
- Загальний іранський та венесуельський обсяг становить приблизно 1,5–1,6 млн барелів на день, що становить 3% від загальної торгівлі нафтою морем. Іран становить від 1 до 1,2 млн барелів на день, а Венесуела – від 400 000 до 500 000 барелів на день. Щодо Росії, то у серпні 1,7 млн барелів на день російської нафти було експортовано морем до ЄС, 1,7 млн барелів на день – до Китаю та 1 млн барелів на день – до Індії.
- Передбачається, що близько 220 танкерів використовують різні тактики, щоб уникнути виявлення запасів венесуельської та іранської нафти, яка знаходиться під санкціями США, головним чином у Китаї та Сирії.
- Російські виробники нафти зможуть швидко розширити логістичні шляхи з клієнтами, щоб хоча б частина їх нафти могла обходити в ембарго та обмеження ціни, і є докази того, що це вже почалося. Щонайменше десяток танкерів, які раніше брали участь у торгівлі іранською або венесуельською нафтою протягом останніх трьох місяців, перейшли на російську, коли заборони почалися в Європі та Північній Америці.
- У BRS Group вважають, що після початку дії санкцій стосовно Росії 400 суден можуть бути використані для транспортування нафти з Ірану, Росії та Венесуели. Це буде близько 10% міжнародного флоту танкерів. Нафта з російських портів Балтії перевантажується у більші танкери з недостатнім нормативним та технічним наглядом, часто з відключеними транспондерами відстеження судів і прямує до Китаю.
Контекст
ЄС запровадив ембарго на закупівлю російської нафти морським шляхом із 5 грудня 2022 року та на закупівлю нафтопродуктів із 5 лютого 2023 року. США заборонили імпорт нафти з Росії ще в березні.
Нещодавно країни «Великої сімки» домовились про встановлення цінової межі на російську нафту та нафтопродукти.
Офіційні особи країн G7, зокрема міністр фінансів США Джанет Єллен, заявляють, що безпрецедентний захід, який має розпочатися 5 грудня, знизить дохід, який Росія отримує за нафту, без скорочення її експорту світовим споживачам. Компанія ClearView Energy Partners із Вашингтона заявила, що офіційні особи говорять про ціни на нафту в діапазоні від $40 до $60 за барель.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.