Категорія
Новини
Дата

Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів

2 хв читання

Активний розвиток подкастингу в Україні стартував протягом останніх чотирьох років – 84,4% респондентів розпочали свою діяльність саме в цей період, свідчить дослідження Megogo Audio про стан ринку в Україні та портрет подкастера. Наразі 45,7% опитаних творців контенту запровадили монетизацію для подкастів. Головна проблема подкастерів в Україні – брак слухачів. 

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • За даними дослідження, гендерний розподіл виявився майже рівним: подкастерів-чоловіків на 6% більше, ніж жінок. 46,4% опитаних перебувають у віковій категорії 28–34 роки, 57% з них проживають у столиці.
  • Галузі, у яких працюють: ЗМІ (24,6%), культура (18,8%), IT (13%), комунікації (13,8%).
  • Найбільш продуктивним роком для початку роботи над подкастами виявився 2022-й, адже 28,1% опитаних вказали, що почали записувати подкасти саме тоді, і це найбільший відсоток за весь період запису подкастів.
  • На серпень 2023 року 68,8% опитаних вже випустили від одного до чотирьох подкастів, а 38,4% вказують, що планують за 2023-й випустити пʼять і більше подкастів, тобто спостерігається тенденція розвитку напряму. 
  • 88,1% зауважили, що і зараз працюють над подкастами, з них 48,9% мають сталу команду для роботи над подкастом. Для 15,6% запис подкастів є основним видом діяльності на сьогодні.
  • 45,7% опитаних творців контенту вже запровадили монетизацію для подкастів, а 36,2% тільки планують це зробити. Для монетизації 60% використовують підтримку спільноти (Patreon, Buy Me a Coffee, спонсорство на YouTube, власна система підтримки тощо), 43,2% – ґрантові можливості, а 43,2% шукають спонсорів для подкасту серед комерційних брендів.
  • Найпопулярніші тематичні категорії серед подкастерів в Україні: 
  1. Культура і мистецтво (література, кіно, театральне і музичне мистецтво, архітектура тощо) – 38,4%.
  2. Історія й суспільство (документальні, історичні подкасти, розслідування, громадянське суспільство, права і свободи) – 28,3%.
  3. Новини (аналітика, огляди, дайджести, розмови з експертами) – 23,9%.
  4. Освіта – 22,5%.
  • На думку креаторів/творців/авторів аудіоконтенту, в Україні бракує: слухачів подкастів/аудіоконтенту – 24,7%, реклами та рекламодавців – 21,6%, різноманіття аудіоконтенту – 14,4%. 
Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів /Фото 1
Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів /Фото 2
Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів /Фото 3
Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів /Фото 4
Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів /Фото 5
Розвиток, монетизація і брак слухачів. Megogo Audio провів дослідження українського ринку подкастів /Фото 6
Попередній слайд
Наступний слайд

Контекст

Аналізуючи 369 правовласників на медіасервісі Megogo, які випустили 738 подкастів, у відділі досліджень Megogo роблять висновок, що в середньому один правовласник випускає два подкасти. 

Згідно з даними ресурсу listennotes.com, в Україні публічно доступні 2544 подкасти (станом на 18 жовтня 2023 року). Тож, екстраполюючи середнє число кількості подкастів на одного правовласника, можна припустити, що в Україні існує близько 1272 правовласники подкастів. 

Онлайн-опитування професіоналів проводилось у період з 10 липня до 18 серпня 2023-го, отримано 138 якісно заповнених анкет. Аналізом результатів і підготовкою даних займалась аналітична команда медіасервісу Megogo.

Анкета дослідження складалася з 30 питань, серед яких: портрет автора та географія, процес роботи над подкастами, жанри і формати, монетизація, а також загальний блок про професійні та особисті зацікавлення авторів у подкастингу. Взяти участь у цьому опитуванні могли всі, хто займається подкастами: від незалежних авторів аудіопроєктів до великих медіа, IT-компаній та креативних агенцій, які створюють подкасти під своїм брендом. Опитування проходило анонімно через Google Forms.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд