Активний розвиток подкастингу в Україні стартував протягом останніх чотирьох років – 84,4% респондентів розпочали свою діяльність саме в цей період, свідчить дослідження Megogo Audio про стан ринку в Україні та портрет подкастера. Наразі 45,7% опитаних творців контенту запровадили монетизацію для подкастів. Головна проблема подкастерів в Україні – брак слухачів.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За даними дослідження, гендерний розподіл виявився майже рівним: подкастерів-чоловіків на 6% більше, ніж жінок. 46,4% опитаних перебувають у віковій категорії 28–34 роки, 57% з них проживають у столиці.
- Галузі, у яких працюють: ЗМІ (24,6%), культура (18,8%), IT (13%), комунікації (13,8%).
- Найбільш продуктивним роком для початку роботи над подкастами виявився 2022-й, адже 28,1% опитаних вказали, що почали записувати подкасти саме тоді, і це найбільший відсоток за весь період запису подкастів.
- На серпень 2023 року 68,8% опитаних вже випустили від одного до чотирьох подкастів, а 38,4% вказують, що планують за 2023-й випустити пʼять і більше подкастів, тобто спостерігається тенденція розвитку напряму.
- 88,1% зауважили, що і зараз працюють над подкастами, з них 48,9% мають сталу команду для роботи над подкастом. Для 15,6% запис подкастів є основним видом діяльності на сьогодні.
- 45,7% опитаних творців контенту вже запровадили монетизацію для подкастів, а 36,2% тільки планують це зробити. Для монетизації 60% використовують підтримку спільноти (Patreon, Buy Me a Coffee, спонсорство на YouTube, власна система підтримки тощо), 43,2% – ґрантові можливості, а 43,2% шукають спонсорів для подкасту серед комерційних брендів.
- Найпопулярніші тематичні категорії серед подкастерів в Україні:
- Культура і мистецтво (література, кіно, театральне і музичне мистецтво, архітектура тощо) – 38,4%.
- Історія й суспільство (документальні, історичні подкасти, розслідування, громадянське суспільство, права і свободи) – 28,3%.
- Новини (аналітика, огляди, дайджести, розмови з експертами) – 23,9%.
- Освіта – 22,5%.
- На думку креаторів/творців/авторів аудіоконтенту, в Україні бракує: слухачів подкастів/аудіоконтенту – 24,7%, реклами та рекламодавців – 21,6%, різноманіття аудіоконтенту – 14,4%.
Контекст
Аналізуючи 369 правовласників на медіасервісі Megogo, які випустили 738 подкастів, у відділі досліджень Megogo роблять висновок, що в середньому один правовласник випускає два подкасти.
Згідно з даними ресурсу listennotes.com, в Україні публічно доступні 2544 подкасти (станом на 18 жовтня 2023 року). Тож, екстраполюючи середнє число кількості подкастів на одного правовласника, можна припустити, що в Україні існує близько 1272 правовласники подкастів.
Онлайн-опитування професіоналів проводилось у період з 10 липня до 18 серпня 2023-го, отримано 138 якісно заповнених анкет. Аналізом результатів і підготовкою даних займалась аналітична команда медіасервісу Megogo.
Анкета дослідження складалася з 30 питань, серед яких: портрет автора та географія, процес роботи над подкастами, жанри і формати, монетизація, а також загальний блок про професійні та особисті зацікавлення авторів у подкастингу. Взяти участь у цьому опитуванні могли всі, хто займається подкастами: від незалежних авторів аудіопроєктів до великих медіа, IT-компаній та креативних агенцій, які створюють подкасти під своїм брендом. Опитування проходило анонімно через Google Forms.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.