Румунія отримає від ЄС €126 млн для інвестицій у порти, які зіткнулися зі збільшенням потоків після початку російського вторгнення в Україну. Цей захід має полегшити торгівлю України в межах плану дій ЄС «Шляхи солідарності», йдеться в повідомленні на сайті Єврокомісії. Програма діятиме до 31 грудня 2024 року.
Ключові факти
- Кошти надаються у вигляді грантів до €10 млн логістичним компаніям, що працюють у румунських портах. Йдеться про порти Констанца, Галац, Джурджа на східному кордоні ЄС; Поарта-Альба, Мідія та Наводаріканал – Дунай–Чорне море, а також про «порти-супутники» Констанци – Мідія та Мангалія у Сулінському каналі.
- Румунія повідомила Єврокомісії, що підтримає компанії в румунських портах для інвестування в додаткові логістичні потужності для переробки товарів, що відхилилися від їхніх звичайних торгових маршрутів через війну РФ проти України.
- Румунія зможе скоротити «вузькі місця», що виникли через раптове збільшення кількості товарів, що прибувають до портів узбережжя Дунаю та Чорного моря, заявила Маргрет Вестагер, віцепрезидент Єврокомісії з конкурентної політики.
- За її словами, допомога дасть можливість портовим операторам обробляти та зберігати товари, тим самим знижуючи блокаду, викликану війною Росії проти України. «Це зробить внесок у план дій ЄС «Шляхи солідарності», не порушуючи конкуренцію на єдиному ринку», – заявила Вестагер.
Контекст
Україна – один із найбільших експортерів зерна у світі, і після вторгнення РФ Констанца стала найбільшим альтернативним експортним маршрутом для Києва. Туди зерно доставляється автомобільним, залізничним транспортом чи баржами через Дунай.
Раніше повідомлялося, що румунські оператори в порту Констанца інвестують у збільшення своїх потужностей із перевалки зерна, оскільки Україна нарощує експорт через Румунію.
Уряд Румунії заявив, що планує подвоїти щомісячну пропускну спроможність українського зерна через порт Констанца до 4 млн т у найближчі місяці з практично нульового рівня до початку війни. У серпні через Констанцу пройшло близько 2,7 млн т українського зерна, повідомив в інтервʼю Reuters менеджер оператора Comvex Віорел Панайт.
Як повідомляла Адміністрація морських портів України, за 2023 рік у портах Дунайського кластеру відкрито 23 нові термінали та 20 нових точок для перевалки вантажів. Кількість лоцманів зросла з 14 до 78 осіб. Також удосконалено диспетчеризацію та операційні процеси, у т.ч. проведення суден у нічний час доби та проведення суден за методом лідирування.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.