Категорія
Новини
Дата

Сервіс таксі DiDi подав заявку на публічне розміщення акцій у США. Оцінка компанії може скласти близько $100 млрд

Китайський сервіс онлайн-замовлення таксі DiDi Chuxing Technology подав заявку на IPO в Комісію з цінних паперів і бірж США (SEC). Це може стати одним із найбільших публічних розміщень акцій технологічною компанією цього року, пише CNBC.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Компанія запропонує до продажу звичайні акції класу А по $0,00002 за папір на загальну суму $100 млн.
  • У заявці не вказані ні дата IPO, ні біржа, на якій компанія проведе лістинг.
  • За даними The Wall Street Journal, DiDi, ймовірніше, вийде на біржу в липні.
  • Один зі співрозмовників видання припустив, що оцінка DiDi на IPO може скласти понад $70 млрд.
  • Водночас Reuters у квітні повідомляла, що компанія очікує в ході IPO залучити $10 млрд при оцінці близько $100 млрд. У такому випадку розміщення DiDi може стати найбільшим IPO китайської компанії в США після виходу на біржу Alibaba в 2014 році.
  • У ході останнього раунду фінансування в серпні 2020 року DiDi оцінили у $62 млрд.
  • У першому кварталі дохід DiDi склав $6,4 млрд із чистим прибутком $837 млн, йдеться в повідомленні SEC. За підсумками 2020 року компанія отримала дохід у $21,6 млрд із збитком у $1,7 млрд.

Контекст

DiDi обрала IPO в США, незважаючи на напружені відносини між Китаєм і Сполученими Штатами Америки, зазначає Reuters. Це свідчить про те, що американський капітал залишається великою принадою для китайських компаній. За даними Refinitiv, торік китайські компанії залучили $12 млрд у лістингах США, що більш ніж утричі перевищує суму збору коштів 2019 року.

Спочатку Didi розглядала для свого IPO Гонконг. Однак зрештою відмовилася від цього плану на користь США. Частково такий вибір зроблено через побоювання, що заявка на IPO в Гонконзі може викликати більш пильну увагу з боку китайських регулюючих органів до бізнесу. Зокрема, використання неліцензованих транспортних засобів та водіїв, які працюють неповний робочий день, зазначає Reuters.

DiDi готується до запуску в Україні в 2021 році, пише AIN.UA. Наразі невідомо, чи буде DiDi заходити тільки з таксі, чи підключить й інші сервіси, на зразок прокату велосипедів.

Довідка

Didi була заснована колишнім співробітником Alibaba Ченгом Веєм у 2012 році. 2016 року Uber продав DiDi китайський підрозділ Uber China. Це дало змогу DiDi зайняти лідируючі позиції серед агрегаторів таксі в країні. Крім онлайн-замовлення таксі, DiDi надає послуги з оренди автомобілів і велосипедів, а також доставки їжі. Нині Uber володіє 12,8% акцій DiDi, а Vision Fund SoftBank – 21,5%.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні