Марк Цукерберг, глава Facebook. Фото Getty Images / Ілюстрація Анна Наконечна
Категорія
Новини
Дата

Соцмережі Цукерберга заборонять таргетувати рекламу на основі політики, релігії та сексу. Чому Facebook, Instagram та WhatsApp пішли на цей крок

Марк Цукерберг, глава Facebook. Фото Getty Images / Ілюстрація Анна Наконечна

Материнська компанія Facebook заявляє, що більше не дозволить рекламникам використовувати цільову (таргетовану) рекламу на основі чутливої інформації, як-то раса, політичні вподобання, сексуальна орієнтація, релігія або здоровʼя.

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Став відомий перший великий крок компанії після зміни назви на Meta: вона планує прибрати можливість пропонувати людям рекламу на основі громадянської позиції людини або того, які організації чи політичних осіб вона підтримує. Ці зміни, які набудуть чинності з 19-го січня, поширяться на всі платформи Meta, серед яких Facebook, Instagram, Messenger і WhatsApp, а також на мережу сайтів, які використовують інструменти Facebook для таргетованої реклами.

Наприклад, рекламники більше не зможуть використовувати ключові слова, повʼязані зі здоровʼям, як-то «Всесвітній день діабету» і «Хіміотерапія», або ключові слова, повʼязані із релігією, такі як «Католицька церква» і «Єврейські свята».

У пості, який опублікували сьогодні щодо такого рішення, Грем Мадд, віцепрезидент Meta з питань маркетингу і реклами, написав, що компанія хоче «краще відповідати новим очікування користувачів щодо того, як рекламні компанії знаходять їх на нашій платформі». Він сказав, що ці зміни базуються на думці політиків, експертів із прав людини та інших питань, і на меті у компанії не дати рекламникам зловживати платформою.

«Важливо зазначити, що ми прибираємо можливість цільової реклами, яка заснована не на фізичних характеристиках людей чи особистих якостях, а на взаємодії людей із нашою платформою, – написав Мадд. – Втім, ми почули від експертів, що нові правила таргетованої реклами можуть використати таким чином, що це призведе до негативного досвіду для людей з мало репрезентованих груп».

В серії твітів про це рішення Рой Остін молодший, віцепрезидент Facebook з громадянських прав, сказав, що таке рішення щодо цільової реклами «далося їм непросто». Він додав, що деякі рекламники висловили занепокоєння щодо їхньої можливості «допомагати створювати позитивні зміни у суспільстві».

Компанія також додає нові інструменти, які дадуть користувачам змогу бачити менше реклами на основі контенту, який їм може не сподобатися. Хоч компанія вже дозволяє людям контролювати появу реклами, що повʼязана із алкоголем, батьківством і політикою, наступного року користувачі також зможуть менше бачити реклами про азартні ігри і схуднення.

Самідх Чакрабарті, який очолював команду громадянської відповідальності у Facebook до того, як він пішов з компанії у вересні, твітнув, що оновлення Meta – це «важливий крок». Проте він також зазначив, що компанії треба погодитися на аудит незалежної компанії, який допоможе виявити потенційні систематичні похибки у системі доставки реклами.

«Сучасні мережі доставки реклами тепер доставляють рекламу так точно, що можна іноді і забути про ймовірність систематичних похибок», – написав Чакрабарті.

Цей крок Meta робить на тлі того, що європейські законотворці намагаються контролювати те, як Facebook та інші техногіганти збирають і використовують дані для реклами. Минулого тижня під час технологічної конференції Web Summit Вера Йоурова, віцепрезидентка Єврокомісії з питань цінностей і відкритості, сказала, що не варто дозволяти використовувати чутливу особисту інформацію для пошуку аудиторії на політичну рекламу.

Вона додала, що користувачі повинні знати, чому вони бачать рекламу і які дані використали, щоб знайти саме їх; крім того, вважає вона, у людей має бути можливість не бачити ту чи іншу рекламу.

«Як ми завжди кажемо у Європі, ми хочемо, щоб технології служили людям, а не навпаки, – заявила вона на пресконференції у Лісабоні. – Техногіганти мають велику силу, але не беруть на себе відповідальність, яка її супроводжує».  

Рішення Meta прибрати інструменти для цільової реклами на основі чутливих даних прийшло невдовзі після іншого великого рішення компанії. Meta оголосила про те, що деактивує своє ПЗ розпізнавання обличчя, яке захисники прав споживачів давно вважали втручанням у особисте життя користувача. Зміну, про яку повідомили минулого тижня, запровадять упродовж наступних кількох тижнів, які потрібні будуть Facebook для того, щоб видалити скани обличь понад мільярда користувачів.

Таке оновлення призведе до того, що тепер мережа не зможе більше автоматично пропонувати відмітити людей на фото. А ще це вплине на інструмент, що допомагає сліпим чи слабкозорим користувачам «бачити» зображення за допомогою текстових описів.

Сьогодні Meta також оприлюднила свій квартальний звіт, в якому детально описала те, як запроваджувала нову політику з липня по вересень 2021-го, а саме ту, що стосувалася буллінгу і переслідувань у Facebook й Instagram. Крім того, вона повідомила, що дозволить EY провести зовнішній аудит своїх показників у четвертому кварталі.

Хоч Meta робить низку змін у власній політиці, американські законотворці продовжують шукати способів контролювати компанію та інших техногігантів. Сьогодні двопартійна група законотворців оголосила про новий проєкт закону, який дозволить користувачам уникати контенту на основі даних, який пропонують їм різні компанії за допомогою власних алгоритмів.

«Цей логічний законопроєкт збільшить прозорість даних, розширить конфіденційність користувачів і проллє світло на механізми, які стоять за успіхом техногігантів», – твітнув представник Палати представників Берджесс Оуенс (республіканець, штат Юта), один із адвокатів законопроєкту.

Минулого місяця законотворці-демократи представили законопроєкт, який скасує захист від відповідальності у випадках, коли платформа «навмисно чи необачно просуває шкідливий контент». Третій законопроєкт, який висунула сенаторка Кетрін Кортес Масто, республіканка від штату Невада, змінити те, як великі компанії збирають, використовують дані та діляться ними, а також надасть додаткові повноваження Федеральній торговій комісії і генеральним прокурорам штату. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні