Марк Цукерберг, глава Facebook. Фото Getty Images / Ілюстрація Анна Наконечна
Категорія
Картина дня
Дата

Цукерсвіт. Facebook тепер називається Meta. Ось як засновник соцмережі Марк Цукерберг пояснює ребрендинг

3 хв читання

Марк Цукерберг, глава Facebook. Фото Getty Images / Ілюстрація Анна Наконечна

Глава Facebook Марк Цукерберг, 37, пообіцяв влаштувати глобальну революцію в інтернеті, замахнувшись створити метасвіт. Користувачі будуть не просто дивитися контент, а перебувати всередині нього. Під цю ідею він навіть вирішив змінити назву компанії

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Цукерберг мріє, щоб його компанію перестали сприймати виключно як соціальну мережу, і об'єднати всі свої придбання останніх років, у тому числі Instagram, WhatsApp та Oculus, у єдиний віртуальний всесвіт – метавсесвіт. Звідси й нове ім'я компанії Meta та логотип у вигляді кривого знака нескінченності. Ім'я соцмережі Facebook, від якої походить назва всієї компанії, залишиться тим самим.

Цукерберг поговорив із журналістами The Verge про ребрендинг, проблеми компанії та подальші плани. За всю розмову він 48 разів сказав вступну фразу «я думаю» або «мені здається». Витяг з інтерв'ю:

  • Facebook сприймають як соцмережу, а для нас Facebook ніколи не була тільки нею – ми розробляємо технології, які допомагають спілкуватися. Це виходить за межі соцмережі, і бренд Meta більше відповідає нашому баченню.
  • Зміни не пов'язані з негативними новинами навколо компанії. У 2014 році ми купили Instagram та WhatsApp і стали сім'єю додатків. Назвати компанію на честь однієї з мереж було ніяково. І мені було дивним прибрати назву Facebook – адже це іконічна платформа. Але зараз ми на наступному етапі розвитку компанії і готові змінюватися.
  • Багато хто може запитати: ми тікаємо від проблем чи мчимо до чогось нового? Для мене важливо, щоб ми до чогось мчали. І це бачення майбутнього драйвить нашу команду. Я не став би цього робити, якби всім серцем не вірив у цю ідею.
  • Робота над метавсесвітом буде захоплюючою, але ще доведеться зробити багато фундаментальних речей, тому я не думаю, що такий всесвіт з'явиться раніше другої половини цього десятиліття. Конфіденційність та безпека дуже важливі у такому імерсійному середовищі.
  • У найближчі один–три роки ми фокусуватимемося на розвитку Facebook та Instagram. Збільшується конкуренція з боку TikTok та iMessage. Вони неймовірно швидко зростають. Також залишається конкуренція з YouTube та Snapchat.
  • Останні п'ять років були школою для мене та компанії. Було багато проблем, і ми їх вирішували. Нам довелося вигадувати складні алгоритми, щоб виявляти небезпечний контент. Я дуже пишаюся тим, що ми зробили. Думаю, що свобода слова та боротьба зі шкідливим контентом – це важливо. Але не вважаю, що потрібно схилятися до якоїсь із цих сторін – треба знайти баланс. А це означає, що врешті не всі будуть задоволені. Але я щиро пишаюся тим, що ми робимо.

Як Цукерберг описує метавсесвіт

Facebook почала розвивати напрямок у 2014 році, коли за $2 млрд придбала виробника окулярів віртуальної реальності Oculus VR. Згодом Facebook купила ще кілька компаній: Pebbles Interfaces, The Eye Tribe, Beat Games, Ready At Dawn, Downpour Interactive BigBox VR. З початку 2021 року компанія інвестувала вже $10 млрд у розвиток метавсесвіту, але вперше про конкретику Цукерберг заговорив цього літа. Ось як він його описував:

  • у метавсесвіті користувач не дивиться контент, а перебуває всередині нього і почувається поряд з іншими людьми. У такому всесвіті люди отримують досвід та переживання, які не могли би отримати у 2D-додатку або на вебсторінці (наприклад, у танцях чи фітнесі);
  • доступ до нього можна буде отримати з будь-якого ґаджета, а головне його призначення – не ігри, а нове втілення існуючих соціальних платформ;
  • це наступна стадія розвитку інтернету, але жодна компанія не зможе створити метавсесвіт поодинці. Його необхідно буде розробляти у партнерстві з багатьма компаніями та розробниками.

Facebook – тепер Meta – об'єднала всі розробки у сфері AR та VR у структуру Reality Labs. Там уже працює близько 10 000 фахівців – п'ята частина працівників компанії, пише The Information.

У серпні 2021-го Цукерберг показав журналістам Horizon Workrooms VR-переговорку, підключитися до якої можна за допомогою шолома Oculus Quest 2 (його також розробляє Facebook) та джойстика. Учасники дзвінка розмовляють один з одним у вигляді мультяшних аватарів та пишуть на віртуальній дошці під час зустрічі.

Цукерберг не перший заговорив про метавсесвіт. Свої концепції metaverse описували різні люди, а найдокладнішу в січні 2020 року опублікував венчурний інвестор Метью Болл.

Розробками у сфері VR займаються, зокрема, Microsoft та Epic Gаmes. У квітні 2021-го Epic Gаmes залучила $1 млрд інвестицій для перетворення гри Fortnite на повноцінний метавсесвіт. Глава Microsoft Сатья Наделла в травні говорив, що набір хмарних сервісів Microsoft Azure вже можна вважати метавсесвітом – щоправда, корпоративним. А ігрова компанія Roblox створила цифровий простір, де користувачі можуть не лише грати, а й спілкуватися, зустрічатися, працювати та навчатися. Південна Корея пішла далі і думає разом із великим бізнесом створити метавсесвіт національного рівня.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд