Війна в Україні спровокувала стрибок експорту нафти зі США до Європи, яка намагається уникнути покупки російського палива. Експорт нафти знову став джерелом фінансового впливу та геополітичної могутності США, пише The Wall Street Journal.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- З лютого 2022 року обсяг середньомісячних морських перевезень вантажів до Європи підскочив на 38% в порівнянні з попереднім роком, свідчать дані компанії з відстеження руху суден Kpler.
- Танкери стали перевозити більше нафти до Німеччини, Франції та Італії, а також до Іспанії, яка збільшила закупівлі приблизно на 88% за цей період.
- Приплив нафти з Мексиканської затоки до Європи в січні Kpler оцінював на рівні 1,53 млн барелів на добу. Таким чином, ЄС останніми місяцями є більшим пунктом призначення для американської нафти, ніж Азія.
- Сланцевий бум знову зробив США великим виробником нафти, а зростання експорту знаменує собою останню віху у відродженні країни як впливового гравця на енергетичному ринку після багатьох років послаблення, зазначає видання.
- «Америка знову зайняла саме домінуюче становище у світовій енергетиці з 1950-х років», – вважає історик енергетики та заступник голови S&P Global Деніел Єргін. За його словами, енергетика США зараз стає однією з основ європейської енергетичної безпеки.
Контекст
Розрив, що збільшується, в ціні між європейською і американською нафтою перетворив трансатлантичні поставки на прибутковий бізнес для нафтотрейдерів і все частіше спекулянтів, зазначає WSJ.
У 2022 році США видобували близькі до рекорду 11,9 млн б/д, згідно з даними Міненерго. Рекордні обсяги виробництва прогнозуються цього і наступного року. Це сприяє зниженню цін на американську нафту і збільшує різницю між котируваннями Brent та WTI, зазначає Гас Васкес із Argus Media.
Нафтотрейдери зазвичай вважали вартість WTI на $3-4 за барель нижче за Brent достатньою знижкою для покриття транспортних витрат до Європи та інших витрат, пише видання. Цей спред різко збільшився після початку війни РФ проти України, часом перевищуючи $10 за барель, оскільки економічний конфлікт між Москвою та Заходом призвів до порушення судноплавних шляхів та збільшення попиту на танкери.
Ця різниця підштовхує все більше трейдерів до постачання нафти зі сланцевих регіонів країни, таких як Пермський басейн у Техасі, трубопроводами на узбережжі Мексиканської затоки, звідки вона експортується морем, зазначає видання.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.