У США суд постановив, що компанія Google незаконно монополізувала ринок пошуку за допомогою ексклюзивних угод, пише Bloomberg. Таким чином уряд переміг у першій великій антимонопольній справі проти технологічного гіганта за більш як два десятиліття.
Антимонопольні органи стверджують, що Google незаконно монополізувала ринок онлайн-пошуку та повʼязаної з ним реклами.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- Суддя Аміт Мехта у Вашингтоні заявив, що виплати підрозділу Alphabet Inc. у розмірі $26 млрд за те, щоб зробити його пошукову систему опцією за замовчуванням на смартфонах і веб-браузерах, фактично завадили будь-якому іншому конкуренту досягти успіху на ринку.
- «Дистрибʼюторські угоди Google перекривають значну частину ринку загальних пошукових послуг і обмежують можливості конкурентів», – заявив суддя.
- За словами Мехти, монополізувавши поширення на телефонах і в браузерах, Google змогла послідовно підвищувати ціни на онлайн-рекламу без наслідків.
- «Докази, отримані в ході судового розгляду, переконливо свідчать про те, що монопольна влада Google, яка підтримується ексклюзивними дистрибʼюторськими угодами, дозволила Google підвищити ціни на текстові оголошення без будь-яких суттєвих обмежень конкуренції», – написав він.
- За словами прокурора Мерріка Гарланда, перемога над Google є «історичною для американського народу» і Міністерство юстиції США продовжить рішуче забезпечувати дотримання антимонопольного законодавства.
- Google заявила, що планує оскаржити це рішення. «У міру продовження цього процесу ми продовжимо концентруватися на створенні продуктів, які люди знайдуть корисними і простими у використанні», – заявив президент Google Global Affairs Кент Вокер.
- Водночас суд постановив, що Google не має монополії на ринку загальної пошукової реклами, зазначивши, що конкуренти, такі як Amazon.com Inc., Walmart Inc. та інші ритейлери, почали пропонувати рекламу, повʼязану з пошуком на своїх власних сайтах. Але Google має монополію на пошукові текстові оголошення, які зʼявляються у верхній частині сторінки результатів пошуку, щоб залучати користувачів на сайти, сказав він.
Контекст
Ще за президентської каденції у США Дональда Трампа у 2020 році проти транснаціональної корпорації Google було розпочато антимонопольну справу. 12 вересня 2023-го міністерство юстиції США почало доводити у суді, що техногігант використав нечесні тактики для того, щоб забезпечити собі статус пошуковика №1 у світі. Це перша антимонопольна справа міністерства проти великої технокомпанії за останні 20 років. Міністерство юстиції США разом зі своїми прокурорами намагалися довести, що Google незаконно використав свою 90%-ву частку ринку, аби задушити конкурентів у пошуковому і рекламному бізнесі.
Уряд заявив, що Google протягом десятиліть платила Apple, Samsung Electronics Co. та іншим мільярди за пріоритетне розміщення на смартфонах і веб-браузерах. Ця позиція за умовчанням дала змогу Google створити найбільш використовувану пошукову систему у світі й забезпечила понад $300 млрд річного доходу, що в основному генерується пошуковою рекламою.
У Google стверджують, що винятковий статус їхнього пошуковика спричинений тим, що користувачі надають йому перевагу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.