Категорія
Новини
Дата

Суд визнав Google монополістом на ринку пошуку. Компанія планує оскаржити рішення

2 хв читання

У США суд постановив, що компанія Google незаконно монополізувала ринок пошуку за допомогою ексклюзивних угод, пише Bloomberg. Таким чином уряд переміг у першій великій антимонопольній справі проти технологічного гіганта за більш як два десятиліття.

Антимонопольні органи стверджують, що Google незаконно монополізувала ринок онлайн-пошуку та повʼязаної з ним реклами.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Суддя Аміт Мехта у Вашингтоні заявив, що виплати підрозділу Alphabet Inc. у розмірі $26 млрд за те, щоб зробити його пошукову систему опцією за замовчуванням на смартфонах і веб-браузерах, фактично завадили будь-якому іншому конкуренту досягти успіху на ринку.
  • «Дистрибʼюторські угоди Google перекривають значну частину ринку загальних пошукових послуг і обмежують можливості конкурентів», – заявив суддя.
  • За словами Мехти, монополізувавши поширення на телефонах і в браузерах, Google змогла послідовно підвищувати ціни на онлайн-рекламу без наслідків.
  • «Докази, отримані в ході судового розгляду, переконливо свідчать про те, що монопольна влада Google, яка підтримується ексклюзивними дистрибʼюторськими угодами, дозволила Google підвищити ціни на текстові оголошення без будь-яких суттєвих обмежень конкуренції», – написав він.
  • За словами прокурора Мерріка Гарланда, перемога над Google є «історичною для американського народу» і Міністерство юстиції США продовжить рішуче забезпечувати дотримання антимонопольного законодавства.
  • Google заявила, що планує оскаржити це рішення. «У міру продовження цього процесу ми продовжимо концентруватися на створенні продуктів, які люди знайдуть корисними і простими у використанні», – заявив президент Google Global Affairs Кент Вокер.
  • Водночас суд постановив, що Google не має монополії на ринку загальної пошукової реклами, зазначивши, що конкуренти, такі як Amazon.com Inc., Walmart Inc. та інші ритейлери, почали пропонувати рекламу, повʼязану з пошуком на своїх власних сайтах. Але Google має монополію на пошукові текстові оголошення, які зʼявляються у верхній частині сторінки результатів пошуку, щоб залучати користувачів на сайти, сказав він.

Контекст

Ще за президентської каденції у США Дональда Трампа у 2020 році проти транснаціональної корпорації Google було розпочато антимонопольну справу. 12 вересня 2023-го міністерство юстиції США почало доводити у суді, що техногігант використав нечесні тактики для того, щоб забезпечити собі статус пошуковика №1 у світі. Це перша антимонопольна справа міністерства проти великої технокомпанії за останні 20 років. Міністерство юстиції США разом зі своїми прокурорами намагалися довести, що Google незаконно використав свою 90%-ву частку ринку, аби задушити конкурентів у пошуковому і рекламному бізнесі. 

Уряд заявив, що Google протягом десятиліть платила Apple, Samsung Electronics Co. та іншим мільярди за пріоритетне розміщення на смартфонах і веб-браузерах. Ця позиція за умовчанням дала змогу Google створити найбільш використовувану пошукову систему у світі й забезпечила понад $300 млрд річного доходу, що в основному генерується пошуковою рекламою.

У Google стверджують, що винятковий статус їхнього пошуковика спричинений тим, що користувачі надають йому перевагу. 

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд