Вантажне судно MV Glory, яке перевозить кукурудзу з України до Китаю, сіло на мілину в Суецькому каналі поблизу єгипетського міста Аль-Кантара, згодом його було відбуксовано і рух каналом відновили, пише Associated Press.
Ключові факти
- Компанія з обслуговування каналів Leth Agencies повідомила, що судно MV Glory застрягло і три буксири працювали, аби зняти судно з мілини. Офіційні особи не надали подробиць про те, що спричинило зіткнення корабля із землею.
- Дані супутникового стеження, проаналізовані Associated Press, показали, що Glory перебуває на односмуговій ділянці Суецького каналу на південь від Порт-Саїда у Середземному морі.
- Пізніше агентство Leth опублікувало зображення, на якому судно перебуває біля західного берега каналу і повернуте на південь, а не затиснуте впоперек каналу. Також були ідентифіковані три буксири, які допомагали судну, зокрема Port Said, Svitzer Suez 1 та Ali Shalabi.
- Обʼєднаний координаційний центр зазначив, що судно перевозить понад 65 000 т кукурудзи з України до Китаю.
- 3 січня MV Glory було проінспектовано Обʼєднаним координаційним центром неподалік від Стамбула.
Контекст
Відкритий у 1869 році Суецький канал має важливе значення для перевезення нафти, природного газу та вантажів. У 2015-му уряд президента Абдель-Фаттаха ас-Сісі завершив масштабне розширення каналу, що дозволило йому приймати найбільші у світі судна.
Канал залишається одним із найбільших джерел доходу Єгипту в іноземній валюті.
MV Glory не перше судно, що сіло на мілину на цьому водному шляху. У березні 2021-го контейнеровоз Ever Given під панамським прапором врізався у берег на односмуговій ділянці каналу, заблокувавши рух на шість днів.
Ever Given було звільнено внаслідок гігантської рятувальної операції флотилії буксирів. Блокування створило величезний затор, що затримував $9 млрд у світовій торгівлі і напружував ланцюжки поставок, які і без того були обтяжені пандемією коронавірусу. Ситуація із Ever Given спонукала єгипетську владу почати розширювати та поглиблювати південну частину водного шляху, де судно вдарилося об землю.
У серпні нафтовий танкер Affinity V під сінгапурським прапором сів на мілину на односмуговій ділянці каналу, заблокувавши рух на пʼять годин.
У вересні 2022 року вантажне судно, яке перевозило понад 3000 т кукурудзи з України, було відбуксировано на якірну стоянку у Стамбулі після того, як сіло на мілину на виході з Босфору.
![Останній мільярд Фрідмана. Як російський мільярдер рятував український Альфа-Банк від націоналізації /Фото Олександр Чекменьов](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/e/4f/6190cb4d-896757e4effcfa1199b996f697ae94fe.jpg?v=7901_4)
![Spotify проти Apple. Як аутсайдер поклав на лопатки гіганта та яка помилка мало не коштувала йому успіху /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/a/46/7349512f-ce603f13ab3f948f2e6eb2c97e2fa46a.jpg?v=0891_1)
![Колонізація, винищення, етнічні чистки. Лекція 16 Тімоті Снайдера про плани Гітлера на Україну /Фото Forbes Україна](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/3/8a/86d97c83-182442b0740182d8d91595533e8c28a3.jpg?v=0273_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.