Туреччина, Румунія та Болгарія почали спільні операції з пошуку мін у Чорному морі, аби підвищити безпеку судноплавства, особливо під час експорту українського зерна, пише Bloomberg.
Ініціатива, очолювана Стамбулом, є першою великою спільною операцією країн Чорного моря з моменту вторгнення Росії і спрямована на знешкодження мін, що дрейфують у певних районах моря внаслідок війни.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- Росія та Україна є ключовими виробниками зерна, і війна поставила під загрозу безпеку постачання. Київ запустив власний експортний маршрут через Чорне море минулого року після зупинки «зернової угоди» за участю Росії, Туреччини та Організації Обʼєднаних Націй.
- Український тимчасовий коридор успішно збільшив експорт і допоміг економіці зростати швидше, ніж прогнозувалося, але цей шлях залишається ризикованим.
- Торік російський ракетний удар поблизу ключового українського порту Одеса вразив торгове судно. Судно, найняте сільськогосподарським гігантом Cargill Inc., також постраждало від вибуху під час відплиття з українського порту у Чорному морі у листопаді.
Контекст
Союзники НАТО посилили спостереження та розвідку в регіоні з початку війни, але не морську діяльність. Туреччина послалася на міжнародну угоду, яка дозволяє прохід військових кораблів, що належать лише чорноморським державам, а не іншим країнам, включаючи союзників по НАТО, щоб запобігти ескалації конфлікту.
28 грудня у Чорному морі стався підрив на ворожій морській міні цивільного судна під прапором Панами. Балкер прямував під завантаження зерном до одного з дунайських портів.
11 січня Туреччина, Румунія та Болгарія, які є членами НАТО, підписали Меморандум про взаєморозуміння щодо створення Військово-морської групи протимінного захисту на Чорному морі. Угода передбачає залучення протимінних кораблів лише трьох держав. Дії щодо усунення мінної загрози проводитимуться переважно у територіальних водах та виняткових економічних зонах країн-учасниць.
За 10 місяців роботи українського морського коридору транспортовано рекордну кількість вантажів, повідомило Мінвідновлення. Зокрема, 37,4 млн т агропродукції експортовано до 45 країн світу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.