Україна ініціює створення «зеленого коридору» між пунктами пропуску «Рені (Україна) – Джурджулешти (Молдова) – Галац (Румунія)» для пришвидшення руху товарів та експорту української аграрної продукції. Про це йдеться у повідомленні пресслужби Мінінфраструктури.
Ключові факти
- Створення «зеленого коридору» обговорив заступник міністра інфраструктури Сергій Деркач на переговорах з молдовським та румунським колегами.
- За словами Деркача, пропозиція включає низку заходів для всіх трьох країн. Передусім йдеться про спільний контроль між Україною та Молдовою і скоординований контроль між Молдовою та Румунією.
- «Завдяки цьому рішенню ми зможемо зменшити кількість зупинок для вантажівок та відповідно пришвидшити контроль», – наголосив заступник міністра.
- Ці пункти пропуску розташовані один біля одного та є стратегічними для товарів, що рухаються автомобілями до портів, зокрема румунського Галацу, йдеться у повідомленні Мінінфраструктури.
- Для створення «зеленого коридору», окрім запровадження спільного контролю, необхідна ще низка рішень, зокрема розбудова пункту пропуску «Рені». У такому разі представники контролюючих органів Молдови зможуть проводити всі необхідні процедури на виїзді з України.
- Крім цього, план запуску «зеленого коридору» передбачає: реконструкцію дороги Рені – Галац і розширення її з двох до чотирьох смуг; додаткове технічне оснащення пунктів пропуску. Ці заходи можливі за підтримки рішення всіх трьох сторін.
Контекст
Пункт пропуску «Рені – Джурджулешти» за добу пропускає близько 50 вантажівок. Натомість це один із ключових автомобільних пунктів пропуску, що веде до румунських портів. Головна мета розбудови інфраструктури цього пункту пропуску та «зеленого коридору» – збільшення фактичної пропускної здатності до щонайменше у пʼять разів, заявляють в Мінінфраструктури.
10 жовтня президент Володимир Зеленський анонсував створення нового «зернового коридору» через Молдову та Румунію. Він наголосив, що Україна, Румунія і Молдова здатні створити «дуже потужну основу для розвитку не лише наших країн та народів, а й усієї Європи».
![Валюти в Україні стає менше. «Винні» партнери та дефіцит торгівлі. Чому (не) варто очікувати на девальвацію гривні](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/f/27/ed2e7eef-0aa604342b162593231506e328cd227f.png?v=8830_4)
![Спонсор нового морського коридору – ЗСУ. Чому бізнесу знову стало вигідно вивозити товари Чорним морем – розбір Forbes /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/4/ad/ce362a74-1c0b75190e196e5cb12043b1a4db5ad4.jpg?v=1709_3)
![Україні вдалося повернути контроль над експортом зі своїх портів попри вихід РФ з «зернової угоди» – Bloomberg  /Фото Getty Images](https://forbes.ua/static/storage/thumbs/80x80/9/ed/537b78c1-8cda904bcb0b8df871985577ada77ed9.jpg?v=9049_2)
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.