Протягом місяця з 16 вересня до українських портів зайшли 32 судна, загальною вантажопідйомністю близько 1,4 млн т, йдеться у розрахунках Bloomberg із використанням даних Marine Traffic. Це аналогічно обсягу за перший місяць роботи коридора в рамках «зернової угоди».
Ключові факти
- Ризикована ставка України зіграла, судна прямують до портів і вона повертає собі певний контроль над торгівлею, зазначає видання.
- Постійний потік суден везе зерно та метали з України новим тимчасовим коридором у Чорному морі, незважаючи на російські погрози.
- Тим не менш, хоча кількість суден зростає, ризики залишаються незмінними. «Це, як і раніше, небезпечно і дуже ризиковано, – заявив директор «УкрАгроКонсалту» Сергій Феофілов. – Цей новий альтернативний коридор збільшить експорт України, але наскільки він буде важливим, побачимо».
- Кораблі тепер намагаються наближатися до узбережжя країн-членів НАТО, Болгарії та Румунії, щоб знизити ризики. Як свідчать дані відстеження суден, деякі судна, які використовують новий маршрут, відключили сигнали свого місцезнаходження у міру прибуття в порти Чорного моря.
- Щонайменше девʼять суден, що заходили в українські чорноморські порти, були судами типу Panamax. Це одні з найбільших суден, які перевозять зерно по всьому світу, це свідчить про те, що деякі судновласники готові ризикнути, відправивши в Україну більші та цінніші судна, незважаючи на потенційну небезпеку.
- Крім сільськогосподарських культур, кораблі також перевозили такі товари, як залізорудну продукцію. Водночас «зернова угода» дозволяла перевозити лише зерно, продукти харчування та добрива.
Контекст
17 липня РФ направила Туреччині, Україні й ООН свої заперечення щодо продовження «зернової угоди» та відмовилася її продовжувати. Міноборони країни-агресора заявило, що через вихід Росії з «зернової угоди» з 20 липня всі судна, які прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, розглядатимуться як потенційні перевізники вантажів військового призначення.
Встановлений навігаційним дорученням ВМС ЗСУ коридор першочергово використовується для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення РФ.
Україна запропонувала цей маршрут у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (IMO). Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає РФ припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.
16 серпня контейнеровоз Joseph Schulte став першим судном, яке скористалося тимчасовим коридором для руху торговельних суден до та з портів Великої Одеси.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.