Протягом місяця з 16 вересня до українських портів зайшли 32 судна, загальною вантажопідйомністю близько 1,4 млн т, йдеться у розрахунках Bloomberg із використанням даних Marine Traffic. Це аналогічно обсягу за перший місяць роботи коридора в рамках «зернової угоди».
Практичний МBA від Forbes на реальних кейсах, щоб прокачати навички управління на прикладі Володимира Кудрицького, ексголови правління «Укренерго».
Премʼєра другого сезону YouTube проєкту «Директорія» вже на каналі Forbes Ukraine!
Ключові факти
- Ризикована ставка України зіграла, судна прямують до портів і вона повертає собі певний контроль над торгівлею, зазначає видання.
- Постійний потік суден везе зерно та метали з України новим тимчасовим коридором у Чорному морі, незважаючи на російські погрози.
- Тим не менш, хоча кількість суден зростає, ризики залишаються незмінними. «Це, як і раніше, небезпечно і дуже ризиковано, – заявив директор «УкрАгроКонсалту» Сергій Феофілов. – Цей новий альтернативний коридор збільшить експорт України, але наскільки він буде важливим, побачимо».
- Кораблі тепер намагаються наближатися до узбережжя країн-членів НАТО, Болгарії та Румунії, щоб знизити ризики. Як свідчать дані відстеження суден, деякі судна, які використовують новий маршрут, відключили сигнали свого місцезнаходження у міру прибуття в порти Чорного моря.
- Щонайменше девʼять суден, що заходили в українські чорноморські порти, були судами типу Panamax. Це одні з найбільших суден, які перевозять зерно по всьому світу, це свідчить про те, що деякі судновласники готові ризикнути, відправивши в Україну більші та цінніші судна, незважаючи на потенційну небезпеку.
- Крім сільськогосподарських культур, кораблі також перевозили такі товари, як залізорудну продукцію. Водночас «зернова угода» дозволяла перевозити лише зерно, продукти харчування та добрива.
Контекст
17 липня РФ направила Туреччині, Україні й ООН свої заперечення щодо продовження «зернової угоди» та відмовилася її продовжувати. Міноборони країни-агресора заявило, що через вихід Росії з «зернової угоди» з 20 липня всі судна, які прямують в акваторії Чорного моря в українські порти, розглядатимуться як потенційні перевізники вантажів військового призначення.
Встановлений навігаційним дорученням ВМС ЗСУ коридор першочергово використовується для евакуації суден, які перебували в українських портах Чорноморськ, Одеса та Південний на момент повномасштабного вторгнення РФ.
Україна запропонувала цей маршрут у своєму зверненні до Міжнародної морської організації (IMO). Рада ІМО визнає міжнародне право України на вільне торговельне судноплавство та закликає РФ припинити будь-які погрози й дотримуватися міжнародних конвенцій.
16 серпня контейнеровоз Joseph Schulte став першим судном, яке скористалося тимчасовим коридором для руху торговельних суден до та з портів Великої Одеси.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.