Вантажообіг портів України в червні 2024-го досяг 7 млн т, що в 1,5 раза перевищує показники аналогічного періоду минулого року. Про це повідомила пресслужба Адміністрації морських портів України (АМПУ).
Через порти Україна експортує левову частку своєї продукції, зокрема зерна та металу.
Ключові факти
- За підсумками червня 2024 року, лідерами вантажоперевалки стали: зернові вантажі – 4,4 млн т проти 3,4 млн т у червні 2023-го та рудні вантажі – 1,2 млн т (0,2 млн т).
- Через порти Дунаю та порти Великої Одеси йде 90% зовнішньої торгівлі. Дунайські порти сьогодні експортують на рівні 1,5–1,3 млн т. Причина – деблокада портів Одеси, та сезонний спад об’ємів експорту, зазначив очільник АМПУ Юрій Литвин.
- Вантажообіг через український коридор у червні досяг 5,6 млн т, з яких 3,6 млн т – продукція українських аграріїв.
- Загалом за перше півріччя порти України перевантажили 53 млн т проти 31,2 млн т за аналогічний період 2023 року. Оброблено за цей період 6046 суден.
Контекст
Експорт за шість місяців цього року склав $19,5 млрд і є ідентичним показнику першого півріччя 2023 року, за даними Мінекономіки. Водночас спроможність для фізичних обсягів експорту зросла на 35% і склала за півріччя 71 млн т.
За січень–червень імпорт товарів зріс на 4,9%, до $31,9 млрд, порівняно з першим півріччям минулого року.
8 липня контейнеровоз Levante F одного зі світових лідерів Mediterranean Shipping Co. (MSC) прибув до одеського порту, свідчать дані Marine Traffic. Це перший рейс MSC із початку повномасштабного вторгнення в Україну. Раніше Forbes Ukraine писав, чому його тричі переносили.
Контейнери – найбільш ефективний логістичний маршрут для перевезення продукції з доданою вартістю. Зараз більшість таких товарів завозять автотранспортом, після того як їх доставили контейнерами в порти Польщі чи Румунії, казав у інтерв’ю Forbes на початку червня заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.