Категорія
Новини
Дата

Українські порти за рік збільшили вантажообіг у 1,5 раза – АМПУ

1 хв читання

Вантажообіг портів України в червні 2024-го досяг 7 млн т, що в 1,5 раза перевищує показники аналогічного періоду минулого року. Про це повідомила пресслужба Адміністрації морських портів України (АМПУ).

Через порти Україна експортує левову частку своєї продукції, зокрема зерна та металу.

Інвестуйте в знання, інвестуйте в Україну. До 26 серпня включно отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 33%.

Промокод: INDEPENDENT

Оформлюйте підписку за посиланням.

Ключові факти

  • За підсумками червня 2024 року, лідерами вантажоперевалки стали: зернові вантажі – 4,4 млн т проти 3,4 млн т у червні 2023-го та рудні вантажі – 1,2 млн т (0,2 млн т).
  • Через порти Дунаю та порти Великої Одеси йде 90% зовнішньої торгівлі. Дунайські порти сьогодні експортують на рівні 1,5–1,3 млн т. Причина – деблокада портів Одеси, та сезонний спад об’ємів експорту, зазначив очільник АМПУ Юрій Литвин.
  • Вантажообіг через український коридор у червні досяг 5,6 млн т, з яких 3,6 млн т – продукція українських аграріїв.
  • Загалом за перше півріччя порти України перевантажили 53 млн т проти 31,2 млн т за аналогічний період 2023 року. Оброблено за цей період 6046 суден.

Контекст

Експорт за шість місяців цього року склав $19,5 млрд і є ідентичним показнику першого півріччя 2023 року, за даними Мінекономіки. Водночас спроможність для фізичних обсягів експорту зросла на 35% і склала за півріччя 71 млн т. 

За січень–червень імпорт товарів зріс на 4,9%, до $31,9 млрд, порівняно з першим півріччям минулого року.

8 липня контейнеровоз Levante F одного зі світових лідерів Mediterranean Shipping Co. (MSC) прибув до одеського порту, свідчать дані Marine Traffic. Це перший рейс MSC із початку повномасштабного вторгнення в Україну. Раніше Forbes Ukraine писав, чому його тричі переносили.

Контейнери – найбільш ефективний логістичний маршрут для перевезення продукції з доданою вартістю. Зараз більшість таких товарів завозять автотранспортом, після того як їх доставили контейнерами в порти Польщі чи Румунії, казав у інтерв’ю Forbes на початку червня заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд