Контейнеровоз Levante F одного зі світових лідерів Mediterranean Shipping Co. (MSC) прибув до одеського порту, свідчать дані Marine Traffic. Це перший рейс MSC із початку повномасштабного вторгнення в Україну. Раніше Forbes Ukraine писав, чому його тричі переносили.
Ключові факти
- Судно Levante F під прапором Панами прибуло до «Контейнерного терміналу Одеса» компанії HHLA о 13:33 за Києвом із грузинського порту Поті.
- Це перший контейнеровоз від світового лідера – лінії MSC, що зайшов до україського порту з початку повномасштабного нападу Росії. Він розрахований на 700 TEU контейнерів, писав Forbes на початку липня з посиланням на лист-звернення MSC до Одеського морського порту, що є в розпорядженні редакції.
- До цього захід судна до порту Одеси тричі відкладався. MSC планував захід у порт Одеси на початку червня, розповідав Forbes президент Асоціації міжнародних експедиторів України (АМЕУ) Віктор Берестенко. Спершу захід перенесли на 19-те, потім на 21 червня, але зрештою рейс довелося скасувати.
- АМЕУ стверджує, що причиною для скасування стала одеська митниця, яка відмовлялась візувати доручення на відвантаження контейнерів з агропродукцією на кшталт шроту та соняшникової олії без пояснення причин.
- Державна митна служба закиди щодо корупції заперечила. «Згадані контейнери не були подані до митного оформлення. Відтак і перевірок чи затримок ніяких бути не може», – зазначила пресслужба ДМС 26 червня. Серед усіх контейнерів, які знаходяться в порту, до митного оформлення подані документи лише на сьому частину, додали в пресслужбі Держмитниці.
- Наступною датою, в яку контейнеровоз мав зайти в порт Одеси, було 6 липня. Однак із невідомих причин суднозахід знову перенесли.
Контекст
Контейнери – найбільш ефективний логістичний маршрут для перевезення продукції з доданою вартістю. Зараз більшість таких товарів завозять автотранспортом після того, як їх доставили контейнерами в порти Польщі чи Румунії, казав у інтерв’ю Forbes на початку червня заступник міністра економіки, торговий представник України Тарас Качка.
Перші контейнерні перевезення українським морським коридором мали запрацювати ще на початку квітня, анонсував тодішній заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков на Саміті експортерів Forbes «Made in Ukraine» ще 22 березня. «Питання відновлення контейнерних перевезень до українських портів залишається одним із найбільш пріоритетних для українського уряду», – додав Васьков. За його словами, Україна вже домовилась про привабливі умови страхування для таких перевізників.
5 квітня до порту «Чорноморськ» зайшло перше з початку великої війни судно з контейнерами – щоправда, не повноцінне спеціалізоване судно, а фідер T Mare. Однак жоден зі світових контейнерних гігантів до цього в Україну так і не повернувся.
На початку липня відбулось розширене засідання Громадської ради при Держмитслужбі – за участі представників Одеської ОДА, Адміністрації морських портів (АМПУ), контейнерних ліній та терміналів. Домовились сприяти відновленню контейнерних перевезень, запровадити електронний документообіг в порту Одеси та законодавчо врегулювати експорт агропродукції.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.