Компанія «Укрнафта» запропонувала українським виробникам майданчик для реалізації своїх товарів на автозаправочних комплексах компанії. Про це йдеться у повідомленні пресслужби компанії.
Ключові факти
- В «Укрнафті» заявили, що компанія створює додаткові можливості для українських виробників товарів та послуг. Йдеться про майданчик для реалізації на базі 449 АЗК компанії, розташованих по всій країні – від основних магістралей до невеликих містечок та сіл.
- «Це полиці в наших магазинах, які ми пропонуємо для продажу товарів і послуг виключно українського виробництва», – заявив Сергій Корецький, директор ПАТ «Укрнафта».
- За його словами, ціль компанії – в середньостроковій перспективі стати першою українською мережею АЗК, що пропонує товари, 100% вироблені в Україні.
Контекст
На початку листопада 2022-го акції «Укрнафти» та «Укртатнафти» були відчужені на користь держави. Ці активи – вагома складова бізнес-імперії неформальної групи «Приват» Ігоря Коломойського та Геннадія Боголюбова.
«Укрнафта» – найбільший видобувник нафти в Україні. До націоналізації 50% +1 акція «Укрнафти» належали державній «Нафтогаз України», групі «Приват» – близько 42% акцій. Решта – міноритарні акціонери. До війни Forbes оцінював «Укрнафту» майже у $1,5 млрд. Зараз вартість компанії – $748 млн. Частка групи «Приват» – $314 млн.
«Укрнафта» видобувала нафту, Кременчуцький НПЗ її переробляв на пальне, яке продавалось на АЗС групи «Приват». Крім 500 заправок «Укрнафти», які були відчужені, «Приват» зберіг близько 1000 АЗС. Це найбільша мережа в Україні, заправки якої працюють під різними брендами: ANP, «Авіас», Sentosa, «Мавекс», за даними «Нафторинок».
Тепер АЗС «Привату» змушені працювати, як і решта ринку, на імпортному пальному, каже Куюн із консалтингової групи «А-95». «Також «Приват» проспав тренд на розвиток непального сегменту продаж, – каже Сіренко з «Нафторинку». – Вони оновили лише деякі заправки в Києві та Дніпрі».
Мережа «Привату» неефективна – продає до 60 000 т пального на місяць, що співставно з продажами ОККО та WOG, які мають втричі менше станцій. Куюн і Сіренко не очікують радикального скорочення кількості заправок «Привату» для оптимізації витрат. «Вони ще довго можуть працювати в такому форматі, чекаючи кращих часів, – каже Куюн. – Купляти їхні станції теж ніхто не буде, ринок упав на 30%».
Інвестиції в оновлення мережі до сучасних стандартів також малоймовірні. «Оновлення однієї станції – це від $200 000 інвестицій, – каже Куюн. – Тобто на всю мережу треба від $200 млн без жодних гарантій, що ці інвестиції окупляться».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.