Кабінет Міністрів підтримав нову редакцію положення про консультативно-дорадчі органи, які у взаємодії з владою мають захищати інтереси бізнесу на місцевому рівні. Зміни мають забезпечити незалежність рад та ефективність їх роботи, повідомляє пресслужба Мінекономіки.
Регіональні ради підприємців створюються як консультативно-дорадчі органи місцевих адміністрацій.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За словами першого заступника міністра економіки Олексія Соболева, підприємці повідомляють, що регіональні ради не всюди працюють ефективно, а в деяких регіонах взагалі не працюють.
- Причини різні, одна з головних – недосконалість нормативно-правового поля, яке регулює роботу рад.
- «Рішення уряду значно посилює роль інститутів громадянського суспільства в формуванні регіональних рад. Це зробить ради більш ефективними в питаннях захисту інтересів бізнесу», – зазначив Соболев.
- Відповідно до змін членство в раді стає виборним. Персональний склад ради обирається кожні чотири роки на установчих зборах. Це має забезпечити незалежність рад від органів влади та дозволити їм самостійно формувати порядок денний.
- Установчі збори організовуються за участі громадських організацій. Ініціативна група організації формується з представників громадських інститутів та влади на паритетних засадах.
- У період воєнного стану установчі збори та засідання ради можуть проводитися в режимі відеоконференцій.
- Положення визначає процедуру виборів складу рад, вимоги до кандидатів, умови, за яких припиняється членство в раді, й т.ін.
- Очікується, що регіональні ради підприємців стануть дієвішими та ефективнішими платформами для обговорення важливих для бізнесу питань.
Контекст
Головним завданням регіональних рад підприємців є сприяння співпраці між бізнесом, громадськими організаціями та місцевими органами влади.
Ради готують пропозиції щодо змін до нормативно-правових актів у сфері підприємництва, розглядають регіональні програми розвитку бізнесу та аналізують їх виконання, надають пропозиції щодо створення сприятливих умов для розвитку підприємництва, розвʼязання спірних питань тощо.
У першому кварталі 2024 року Рада бізнес-омбудсмена отримала 345 звернень від представників бізнесу, з яких установа закрила 162 справи. Це на вісім звернень більше порівняно з четвертим кварталом 2023 року. У першій трійці проблем бізнесу знову опинилися податкові питання (60%), дії правоохоронних органів (14%) та митні питання (7%).
Нещодавно була запущена платформа «Пульс» у режимі бета-тестування. Вона збиратиме відгуки бізнесу про взаємодію з державою. Мета платформи – створити єдиний цифровий інструмент для прозорих відносин між державою та бізнесом для підвищення якості державних послуг, зазначило Мінекономіки.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.