Працівники портів на східному узбережжі США та узбережжі Мексиканської затоки 1 жовтня розпочали страйк з вимогами підняти заробітну плату й зупинити проєкти з автоматизації праці. Це стало першою масштабною зупинкою роботи портів за майже 50 років, пише Reuters.
Через порти на Атлантичному узбережжі США проходить близько половини всього імпорту першої економіки світу.
Отримуйте щоденний лист з останніми матеріалами та головними новинами від Forbes Ukraine
Деталі
- Профспілка Міжнародної асоціації портових вантажників (ILA), що представляє 45 000 портових робітників, вела переговори з Морським альянсом США (USMX) про укладення нового шестирічного контракту до опівночі 30 вересня.
- Профспілка спочатку вимагала підвищення зарплат на 77% протягом шести років. Водночас USMX, який представляє інтереси портів, запропонував підвищення на 50% протягом шести років.
- Лідер ILA Гарольд Даггетт заявив, що такі роботодавці, як оператор контейнерних перевезень Maersk і його північноамериканський підрозділ APM Terminals, не погодили відповідне підвищення зарплати і не прийняли вимогу зупинити проєкти з автоматизації.
- 1 жовтня ILA закрила всі порти від штату Мен до штату Техас о 12:01 за східним часом (04:01 за Гринвічем) і відхилила остаточну пропозицію USMX, яка «не задовольняє вимоги членів профспілки щодо укладання нового договору».
Контекст
Це перший страйк ILA з 1977 року. Докери вимагають суттєвого підвищення оплати праці та низки заборон на автоматизацію. Білий дім вже закликав Асоціацію портових операторів (від них залежать зарплати робітників) до швидкого й справедливого вирішення проблеми.
Бізнес і влада стурбовані можливими проблемами з логістикою та підвищенням цін. Аналітики також передрікають можливе посилення інфляції й труднощі вже для самих споживачів.
Протест у портах може суттєво вдарити по економіці США. Аналітики JPMorgan прогнозують, що один день простою обійдеться економіці країни в $5 млрд. За умови страйку в один день, на усунення наслідків затримок може знадобитися від чотирьох до шести днів, підрахували аналітики Sea-Intelligence. А страйк тривалістю 14 днів може призвести до того, що порти не зможуть нормально функціонувати до 2025 року.



Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.