Категорія
Новини
Дата

Вантажі до 46 країн і 43,5 млн т агропродукції. Підсумки роботи українського коридору за рік

2 хв читання

За рік роботи тимчасового морського шляху 2379 суден експортували українські вантажі до 46 країн світу, повідомляє пресслужба Мінвідновлення. Загальний вантажообіг «українського коридору» становив 64,4 млн т, з яких 43,5 млн т – продукція українських аграріїв. Напередодні ВМС відзвітували, що коридором за рік перевезли понад 60 млн т вантажів.

Експорт є одним з головних чинників економічного віднволення. Найбільш експортованими товарами серед секторів залишаються агропродукція й метали.

Даруємо 40% знижки на річну підписку Forbes Digital. Пропозиція діє за промокодом SEPT40 до 18 вересня включно. Оформлюйте за посиланням.

Ключові факти

  • За словами виконувача обов’язків міністра розвитку громад, територій та інфраструктури Василя Шкуракова, український коридор є не просто тимчасовим морським шляхом, він сприяє економічному відновленню і гарантією продовольчої безпеки для всього світу. 
  • З 15 березня український коридор, що проходить через порти «Великої Одеси», розпочав роботу у цілодобовому режимі, що збільшило показники експорту аграрної та іншої продукції на 20%.
Вантажі до 46 країн і 43,5 млн т агропродукції. Підсумки роботи українського коридору за рік /Фото 1

Інфографіка: Мінвідновлення

  • За словами премʼєр-міністра Дениса Шмигаля, українські експортери збільшили фізичні обсяги продажу своїх товарів на 35% у першому півріччі 2024 року.
  • «Ми вийшли на довоєнні показники з експорту», – додав премʼєр.
  • В. о. міністра аграрної політики та продовольства Тарас Висоцький в ефірі телемарафону повідомив, що Україна зараз експортує морем майже 70% агропродукції, до початку війни через причорноморські порти експортувалося 80-85%. Він нагадав, що експорт через Миколаївський порт залишається заблокованим.
  • Висоцький заявив, що системні атаки Росії на портову інфраструктуру портів Одеси, де зберігаються агропродукти, завдали Україні втрат на $0,5 млрд.
  • «На жаль, продовжуються системні атаки, перш за все, на портову інфраструктуру, а там зберігається не тільки зерно. Ми бачили прецеденти, коли потрапляли в ємності для зберігання соняшникової олії та іншої продукції… Якщо оцінити за цей період із точки зору втрат у продукції та безпосередньо обладнання, то цифра підходить до майже $0,5 млрд», – повідомив очільник Мінагро.

Контекст

У серпні минулого року, після виходу РФ із «зернової угоди», Україна запропонувала судновласникам новий морський маршрут уздовж східного берега Чорного моря. 16 серпня 2023 року перше заблоковане судно JOSEPH SHULTE і скористалося морським шляхом, встановленим ВМС ЗСУ для торговельних суден. На відміну від зернового коридору, українським морським шляхом можна транспортувати не тільки аграрну продукцію. 

Віра судновласників у новий маршрут зростала пропорційно ударам України по флоту та морських базах РФ. Спершу власники суден остерігалися використовувати альтернативний маршрут – Росія обіцяла розглядати цивільні кораблі як військові та бити по них. 

14 листопада Україна разом із британським урядом та пулом страхових компаній, серед яких провідні Marsh McLennan та Lloyd’s of London, створила спеціальний фонд страхування суден на $50 млн. За пʼять місяців через український коридор було експортовано майже 15 млн т вантажів, з них 10 млн т – агропродукція.

З серпня по лютий 2024 року завдяки морському коридору від ЗСУ Україні вдалося експортувати майже 20 млн т товарів – більше, ніж за аналогічний період минулого року в межах «зернової» угоди, підписаної спільно з ООН, РФ та Туреччиною, йдеться в матеріалі Forbes.

У липні Україна експортувала товарів на зовнішні ринки майже на $3 млрд. За видами транспорту Україна у липні поставила товарів на зовнішні ринки: морським транспортом – 6,25 млн т (на 0,4% менше, ніж у червні), залізничним транспортом – 2,6 млн т (на 3% менше), автомобільним транспортом – 825 000 т (на 5,5% більше).

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд