З початку великої війни понад 45% опитаних українців подорожували країною з туристичною метою, повідомила Державна агенція розвитку туризму (ДАРТ) з посиланням на власне опитування. У відомстві наголосили, що зараз галузь здебільшого тримається на внутрішньому туризмі.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Ключові факти
- За останні півтора року 26% опитаних мандрували регіонами країни один-два рази, 12% – три-п’ять разів. Понад пʼять разів подорожували Україною 7% респондентів, зазначили в ДАРТ.
- Ставлення до подорожей через повномасштабну війну у 23% українців не змінилося взагалі. 21% зазначили, що подорожуючи вони підтримують економіку країни. Стільки ж заявили, що уникають будь-яких вояжів через можливу небезпеку.
- Найбільше українці мандрують влітку. Про це заявили 48% опитаних. Навесні подорожують лише 4%, восени – майже 3%, взимку – всього 2%, йдеться у коментарі відомства.
- Більшість опитаних – 56% – заявили, що вибір сезону для подорожей залежить насамперед від часу відпустки чи канікул. 22% відповіли, що на вибір впливає ціна, погодні умови мають значення також для 22% опитаних.
- Понад половина опитаних (54%) надають перевагу міському туризму та пішим прогулянкам. Екскурсії до історичних пам’яток та музеїв обирають 28% українців. 23% присвячують свій час відпочинку на пляжі. Подієвий туризм користується популярністю також у 23% респондентів. Трохи менше – 22% – люблять подорожувати країною заради вивчення гастрономічних спеціалітетів у регіонах.
- Активний відпочинок до душі 16%. Екотуризм є вагомим для 11% опитаних. Рекреаційному туризму надають перевагу майже 9% українців, йдеться у повідомленні ДАРТ.
- Голова ДАРТ Мар’яна Олеськів зазначила, що внутрішній туризм за час повномасштабного вторгнення став тією основою, завдяки якій тримається туристична галузь країни загалом. Зокрема, це спосіб підтримати економіку країни, яка сьогодні працює виключно на нашу оборону, наголосила вона.
Контекст
У 2022-му представники туристичної галузі України сплатили 1,5 млрд грн туристичного збору. Це на 31% менше, ніж у 2021 році. Тоді надходження в державний бюджет були 2,2 млрд грн.
За минулий рік кількість платників податків, які займаються туристичною діяльністю, скоротилася на 17%. Так, юридичних осіб стало менше на 14%, а фізичних – на 18%.
На падіння надходжень до бюджету, зокрема, вплинуло руйнування туристичної інфраструктури через повномасштабну війну. Також знизилася купівельна спроможність населення, яке закриває свої базові потреби, а необхідність у подорожах відходить на другий план.
У першому кварталі цього року готелі, туристичні бази й кемпінги в 10 регіонах України показали зростання податкових надходжень. Найбільше зростання – в Чернівецькій області – туристичні суб’єкти сплатили 5,1 млн грн податків. Це на 98% більше, ніж за аналогічний період 2022 року.
Західні регіони України – серед лідерів. На 17% більше податків сплатили готелі і турбази на Рівненщині – 3,4 млн грн. Заклади гостинності на Львівщині сплатили 60,4 млн грн, а на Житомирщині – 2,2 млн грн. Це більше на 16%, ніж торік у двох регіонах відповідно.
Найбільший спад надходжень до бюджету від туристичної галузі стався у шести регіонах, які перебувають у зоні активних бойових дій. У Луганській області – на 100%, Херсонській – на 97%, Донецькій – на 87%, Запорізькій – на 79%.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.