Рішення Японії заборонити більшу частину продажу вживаних автомобілів в Росію загальмувало торгівлю, обсяг якої наближається до $2 млрд на рік, пише Reuters. Ринок зростав на тлі санкцій інших країн та виходу з країни світових автовиробників.
⚡️ Лише 3 дні! Отримайте доступ до річної підписки Forbes Digital зі знижкою 40%. Промокод: MORNING. Оформлюйте підписку за посиланням.
Ключові факти
- На початку серпня уряд Японії заборонив експорт до Росії всіх автомобілів, крім малолітражних, відрізавши прибутковий зворотний канал торгівлі автомобілями Toyota, Honda і Nissan для мережі брокерів і невеликих портів, особливо Фушикі, експортного центру на Японському морі. .
- Знищивши найбільше в Росії джерело уживаних автомобілів, санкції призвели до зниження цін на вживані автомобілі в Японії, і ліві брокери стали намагатися відправити автомобілі в інші регіони, особливо на ринки в Новій Зеландії, Південно-Східній Азії та Африці.
- Попит Росії на автомобілі з Японії різко підскочив після того, як світові автовиробники, включаючи Toyota, припинили свою діяльність після вторгнення Москви в Україну.
- Минулого року, коли санкції в інших країнах посилювалися, Росія купувала понад чверть японського експорту вживаних автомобілів за середньою ціною майже 8200 доларів. Це більш ніж удвічі перевищує ціну в 2020 році, коли Росія займала близько 15% експорту автомобілів Японії.
- Як показують торгові дані, ці продажі могли перевищити $1,9 млрд за весь 2023 рік, перш ніж Японія запровадила свої власні жорсткіші санкції.
- За даними російського аналітичного агентства «Автостат», більше половини з 303 000 автомобілів, імпортованих до Росії за перші вісім місяців року, надійшли з Японії.
- За даними Автостату, за цей же період було продано 606 950 нових автомобілів переважно російських і китайських марок.
Контекст
Автовиробники всього світу прийняли рішення призупинити виробництво чи піти з Росії один за одним після того, як почалося вторгнення в Україну, і дефіцит нових автомобілів у Росії стає дедалі помітнішим. За словами японських урядовців, були побоювання, що Росія використовує японські вживані автомобілі у військових цілях.
Японія вже кілька десятиліть є провідним експортером старих автомобілів. Система обовʼязкових перевірок підвищує вартість обслуговування автомобілів для клієнтів у Японії. Витрати для купівлі нових автомобілів, навпаки, невеликі.
Японія спочатку заборонила експорт розкішних автомобілів до Росії у квітні минулого року. У червні було додано заборону на експорт важких вантажівок.
Відповідно до нових санкцій дилерам, як і раніше, дозволено експортувати в Росію автомобілі меншого розміру, такі як Toyota Yaris або Honda Fit.
Сполучені Штати у травні вирішили розповсюдити заборону на всі легкові автомобілі. ЄС також оголосив у червні, що розширить обмеження на легкові автомобілі обʼємом понад 1900 куб.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.