Категорія
Новини
Дата

Закриття, релокація, зміна бізнес-моделі. Як працюють під час війни компанії – члени Американської торговельної палати

1 хв читання

Після 50 днів війни 41% компаній – членів Американської торговельної палати в Україні (АСС) повністю функціонують, 2% – припинили діяльність. Про це свідчать результати опитування членів АСС.

Ключові факти

  • 50% компаній продовжують частково функціонувати. 29% компаній-членів провели релокацію всередині України та 19% – за межі України. 15% довелося закрити офіси в деяких регіонах.
  • Членів АСС попросили вказати, чи зазнала операційних змін діяльність їхніх компаній під час війни. 52% зазначили, що їм довелося змінити бізнес-моделі, 40% – здійснили скорочення витрат, 20% – запустили нові бізнес-напрями чи послуги. 17% – взяли проєкти з офісів компанії в інших країнах, 13% – знайшли нових клієнтів за межами України, 9% – здійснили пошук фінансування в інших країнах. 2% компаній довелося продати активи. Лише 17% компаній не зазнали змін.
  • 72% компаній – членів Палати продовжують виплачувати заробітну плату та надають додаткову допомогу під час війни. 16% виплачують заробітну плату в повному обсязі, 6% частково скоротили заробітну плату, інші 6% компаній виплачують 50% заробітної плати.
  • Компанії – члени Палати зазначили, що їхні організації продовжують підтримувати гуманітарний рух. Серед найбільш розповсюджених способів допомоги – фінансова підтримка (76%), волонтерський рух серед співробітників компаній (75%), надання необхідних товарів (44%), надання послуг (41%), надання медикаментів (24%), надання засобів захисту (17%).
  • 87% компаній – членів Палати готові брати активну участь у відбудові економіки України після війни.
  • В опитуванні «Ведення бізнесу під час війни в Україні. Тиждень 8», яке проводилося з 11 по 18 квітня, взяли участь 103 керівники та топменеджери компаній – членів Палати. 71% респондентів опитування – керівники компаній.

Контекст

Війна з Росією триває понад 50 діб. За цей час збитки лише від руйнувань перевищують $80 млрд, а кожен тиждень активних бойових дій із частковою окупацією в 10 областях коштував українській економіці близько $2–2,5 млрд нествореного ВВП. 

За розрахунками департаменту макроекономічних досліджень ICU, за рівнем інтенсивності воєнних дій, який зберігався на третьому тижні війни, українська економіка працювала на 45–55% потужності. Якою є ціна російського вторгнення.

Загальні прямі втрати малого та середнього бізнесу за чотири тижні війни оцінюються в $85 млрд, 21,6% МСБ повністю припинили роботу, йдеться в дослідженні Advanter Group.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд