Категорія
Новини
Дата

Зростання тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграріїв – УЗА

Українська зернова асоціація (УЗА) просить уряд запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення під час воєнного стану та три-шість місяців після його завершення. УЗА також просить скасувати нещодавнє рішення щодо збільшення залізничних тарифів на 70% із 1 липня, йдеться у зверненні асоціації до премʼєр-міністра Дениса Шмигаля.

⚡️Даруємо 700 грн знижки на річну підписку на сайт Forbes. Діє з промокодом 700 до 28.04 Оформлюйте зараз за цим посиланням

Ключові факти

  • Зростання тарифів може створити для аграріїв додаткові витрати близько $120 млн на рік, йдеться у повідомленні асоціації. 
  • «Зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так украй невтішну ситуацію», – заявляють в УЗА.
  • За даними асоціації, з початком блокади українських морпортів вартість логістики в структурі експорту зросла в 5-8 разів, до $180 за т зерна. Через це аграрії змушені продавати товар нижче за собівартість. Вартість тонни пшениці в полі вимушено знизилась до $90/т за собівартості її виробництва не менше ніж $160/т.
  • «За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутства 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року ще 40%. УЗА також наголошує на важливості державної підтримки аграріїв та частковій компенсації логістичних витрат», – заявляють в асоціації.

Контекст

До 24 лютого зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, а весь аграрний експорт забезпечував понад 40% усіх валютних надходжень. 

Мінінфраструктури погодилося із пропозицією УЗ щодо підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.На відміну від кількох попередніх підвищень минулого року, цього разу коефіцієнти підвищено однаково – на 70% – для всіх 20 видів вантажів.

На початку повномасштабної війни комерційний вантажопотік УЗ впав упʼятеро — до 150 000 т вантажу на добу. До війни компанія перевозила 700 000 т вантажу на добу. «Березень закрили із цифрою 257 000 т вантажу на добу, квітень – 296 000 т. У травні буде понад 300 000 т. Ми повертаємо вантажопотік і зараз йдемо на рівні 40% довоєнного обсягу», – говорив раніше очільник УЗ Олександр Камишін.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні