Категорія
Новини
Дата

Зростання тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграріїв – УЗА

1 хв читання

Українська зернова асоціація (УЗА) просить уряд запровадити мораторій на підвищення тарифів на вантажні перевезення під час воєнного стану та три-шість місяців після його завершення. УЗА також просить скасувати нещодавнє рішення щодо збільшення залізничних тарифів на 70% із 1 липня, йдеться у зверненні асоціації до премʼєр-міністра Дениса Шмигаля.

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Ключові факти

  • Зростання тарифів може створити для аграріїв додаткові витрати близько $120 млн на рік, йдеться у повідомленні асоціації. 
  • «Зростання залізничного тарифу для зернових вантажів матиме катастрофічні наслідки для аграрної галузі, що ще більше погіршить і так украй невтішну ситуацію», – заявляють в УЗА.
  • За даними асоціації, з початком блокади українських морпортів вартість логістики в структурі експорту зросла в 5-8 разів, до $180 за т зерна. Через це аграрії змушені продавати товар нижче за собівартість. Вартість тонни пшениці в полі вимушено знизилась до $90/т за собівартості її виробництва не менше ніж $160/т.
  • «За різними оцінками експертів, до кінця 2022 року слід очікувати банкрутства 50% виробників зерна, а до квітня 2023 року ще 40%. УЗА також наголошує на важливості державної підтримки аграріїв та частковій компенсації логістичних витрат», – заявляють в асоціації.

Контекст

До 24 лютого зерновий експорт на 95-98% здійснювався через морські порти, а весь аграрний експорт забезпечував понад 40% усіх валютних надходжень. 

Мінінфраструктури погодилося із пропозицією УЗ щодо підвищення тарифів на перевезення вантажів на 70%.На відміну від кількох попередніх підвищень минулого року, цього разу коефіцієнти підвищено однаково – на 70% – для всіх 20 видів вантажів.

На початку повномасштабної війни комерційний вантажопотік УЗ впав упʼятеро — до 150 000 т вантажу на добу. До війни компанія перевозила 700 000 т вантажу на добу. «Березень закрили із цифрою 257 000 т вантажу на добу, квітень – 296 000 т. У травні буде понад 300 000 т. Ми повертаємо вантажопотік і зараз йдемо на рівні 40% довоєнного обсягу», – говорив раніше очільник УЗ Олександр Камишін.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд