Молоді засновники, лідери та підприємці восьмого щорічного списку Forbes «30 до 30. Європа» разом зібрали понад $3 млрд інвестицій, щоб змінити майбутнє Європи і світу.
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Навіть складний рік, затьмарений війною в Україні, енергетичною кризою, захмарною інфляцією та низкою природних катастроф, не став на заваді молодим європейським лідерам. Цьогорічна когорта з 300 засновників і підприємців разом залучила понад $3 млрд інвестицій, що на $1 млрд більше, ніж минулого року.
Для формування цього списку автори та редактори Forbes переглянули сотні онлайн-номінацій і порадилися із експертами та учасниками списків минулих років. Серед іншого враховувалися інвестиції в компанії, дохід, соціальний вплив, масштаб діяльності, інноваційність і потенціал кандидатів та їхніх дітищ. Усім учасникам повинно було бути 29 років або менше станом на 7 березня 2023 року.
Ось деякі представники різних категорій та їхні досягнення.
Зберегти природу і конфіденційність
Нідерландський стартап Naq Cyber Наді Кадім призначений для малого та середнього бізнесу, про який, за словами підприємиці, «кібербезпекова індустрія часто забуває». Її компанія пропонує безпекові продукти й послуги за підпискою.
Тамас Кадар і Бенс Єндрушак заснували у Будапешті стартап SEON, який слідкує за онлайн-транзакціями понад 5000 продавців, щоб не дати їм стати жертвами махінацій із платежами. У 2022-му компанія зібрала $12 млн інвестицій.
Каарел Коткас заснував платформу для підтвердження особи Veriff у 2015 році. За вісім років він перетворив естонський стартап на єдинорога ($1,5 млрд), у якого є клієнти з найрізноманітніших секторів, від фінтеху до охорони здоровʼя.
Німецька компанія Aqon Pure Константіна Вілка минулого року заробила $10 млн на продажі екологічних та енергоефективних систем очищення води житловим будинкам і сантехнічним компаніям.
Фелікс Хартнек, співзасновник Inplanet, допомагає бізнесу прибирати з атмосфери вуглець за допомогою процесу під назвою вивітрювання порід. Під час цього процесу двоокис вуглецю утримується під ґрунтом за допомогою силікатів (мінерали, що містять кремній і кисень).
Змінити медіа та маркетинг
У Варшаві українці Дмитро Самойлюк, Аліна Бондаренко і Ярослав Самойлюк заснували Zeely, інтернет-магазин і конструктор реклами на основі ШІ, який допомагає мікропідтриємцям із країн, що розвиваються, продавати свої продукти та послуги з мобільних телефонів. У них уже є 7000 користувачів у США, Бразилії й Мексиці.
Рамон Агбає і Маатін Адевунмі заснували Loud Parade, креативне музичне агентство, спрямоване на покоління Z. Компанія пропонує інноваційну, автентичну та креативну рекламу, яка вже зібрала понад 8 мільярдів переглядів для таких клієнтів, як Nike і Universal.
Переосмислити моду, їжу та мистецтво
Ізабелла Везербі почала модний бренд Peachy Den у 2019-му без будь-якого досвіду у світі моди. Це не завадило їй із часом випустити низку трендових хітів, як-то штани Mimi, продажі яких за 24 години перевищили $160 000, і заручитися підтримкою 50 000 клієнтів, серед яких Олівія Родріго та Белла Хадід.
Німець Корнеліус Шмідт ще сім років тому у студентському гуртожитку почав розробляти 3D-принтери, які дають змогу будь-кому з компʼютером створювати й друкувати власне взуття.
Дизайнер Харікрішнан Кіжатхіл Сурендран Піллай, або просто Харрі, захопив соцмережі і деяких знаменитостей своїми дизайнерськими латексними надувними штанами, які шиють індивідуально на кожного клієнта, загалом вироби коштують від $1000 до $5000.
Меттью Леонг переїхав із рідного Сингапура в Норвегію, щоб стати шеф-кухарем ресторану RE-NAA, який має 2 зірки Michelin. За його головування на кухні ресторану заклад визнавали кілька найбільших газет найкращим у країні, а доходи виросли на 15% – до понад $4 млн у 2022-му.
13-річний Джордан Огунтайо з семи років працює над тим, щоб стати найбільш затребуваною дитячою моделлю у світі, і у нього це виходить. За цей час він працював із великою кількістю брендів, серед яких Dior, Calvin Klein, Moncler, Tommy Hilfiger, Primark і Burberry.
Фінтех
Ніна Моганті створила Bloom Money, клуб заощаджень для іммігрантів, який дає їм змогу відкласти гроші для освіти, першого внеску іпотеки й навіть весілля.
Леон Стефан і Нілс Фейгенвіндер запустили Bling, щоб родини з дітьми краще розпоряджалися своїми грошима. Цей німецький стартап дає батькам змогу оформлювати дебетові картки для підлітків, на які йтимуть гроші за хатні справи, подарунки та підробітки.
У 2020-му Роберто Паско заснував компанію особистих кредитів для мілленіалів із низьким або зовсім відсутнім кредитним рейтингом. У листопаді 2022-го Паско залучив $45 млн посівних інвестицій від різних фондів, серед яких Active Partners, Sivo, Velocity Juice, Tomahawk VC і DD Venture Capital.
Наукові новатори
Nostics, яку заснувала Рошель Німейєр, використовує поєднання мінілабораторій і ПЗ на основі ШІ, щоб не лише за лічені хвилини діагностувати інфекцію сечовивідних шляхів, а й визначати її причину.
Стартап Floy Бенедикта Шнайдера і Ліандера Меркіша розвиває ШІ-технологію, яка допомагає радіологам аналізувати медичні знімки.
Рейчел Мамфорд і Шун Пен заснували стартап Anima, який розробив набір інструментів, що дає змогу лікарям і медсестрам краще організовувати та здійснювати догляд за пацієнтами.
Стефан Гроссфуртнер і Людовіко Мітчнер створили стартап Phycoworks, який виводить різновид водоростей, що може перетворювати двоокис вуглецю з атмосфери на екологічні хімічні продукти.
Вирішити екологічні проблеми
Стартап Аліши Фредріксон і Реджії Вен Seabound розробляє обладнання для збирання вуглецевих викидів кораблів. Комерційні морські перевезення – це один із найбільших забруднювачів повітря вуглецевими викидами, повідомила Єврокомісія. Обладнання Seabound розташовується на самому кораблі та витягує вуглець із вихлопних газів. Контейнери з вуглецем потім продають для постійного зберігання під землею або для виробництва нових продуктів, як-то паливо.
Французький стартап Jimmy Антуана Гуйо і Матильди Грівет виробляє й обслуговує термальні генератори, які використовують ядерний поділ для живлення виробничих процесів. За час роботи кожен такий генератор економить 400 000 вуглецевих викидів, які викидають на їхньому місці газові установки. Компанія вже зібрала $21,3 млн інвестицій.
Хамза Квадумі залучив $1 млн для створення розумної системи спостереження за врожаєм для комерційних теплиць. Його стокгольмська компанія EcoBloom моніторить і контролює вирощення овочів і зелень з насінини до врожаю. Фермерам не потрібно нічого робити самим, окрім як натиснути кнопку.
Новатори у промисловості
Французький стартап Néolithe Ніколаса Круода і Клемента Бенассі пропонує запатентований процес перетворення неперероблюваного сміття на будівельні матеріали. За пʼять років роботи компанія залучила $23 млн інвестицій.
Ще одна французька компанія, яка займається зменшенням вуглецевих викидів, називається Dioxcyle і її підтримала інвестиціями неприбуткова організація Білла Ґейтса Breakthrough Energy Fellows. Стартап Сари Лемесон збирає пристрій під назвою електролайзер, який перетворює СО2 на інші продукти, такі як паливо, антифриз і меблі.
Одна з найбільш унікальних ідей належить Коену ван Ховелінгену. Його компанія Sanitronics розробляє і виробляє автоматичні, самоочисні громадські вбиральні, які можна розташовувати окремо в парках або на парковках, на фестивалях і концертах. Цей амстердамський стартап залучав майже $5 млн.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.