Наприкінці грудня 2023 року Володимир Зеленський повідомив, що Генштаб запропонув додатково мобілізувати пів мільйона людей. Для українських компаній це стало новим викликом. Яким чином бізнес адаптовуватиметься до дефіциту професійних кадрів у 2024 році та як це позначиться на його продуктивності?
Купуйте річну передплату на шість журналів Forbes Ukraine за ціною чотирьох номерів. Якщо ви цінуєте якість, глибину та силу реального досвіду, ця передплата саме для вас.
Одна з найбільших українських промислових компаній ледь не втратила ключового співробітника. Начальника доменного цеху на вулиці зупинили співробітники ТЦК та відправили на полігон, попри відстрочку від мобілізації. «Всі записи – паперові, тому люди вдавали, що «нічого не знають про це», – розповідає менеджер цієї компанії на умовах анонімності. Працівника вдалося повернути через Генштаб, адже від його компетенцій залежить стабільність великого виробництва.
Через повномасштабний напад РФ сотні українських компаній опинилися в кадровій кризі: військовозобов’язані співробітники пішли на фронт. З січня 2022-го по листопад 2023-го чисельність чоловічого персоналу в українських компаніях зменшилася на 781 000 осіб, підрахували в Конфедерації роботодавців України.
Це – мобілізовані, ті, хто звільнився, виїхав за кордон або перейшов на неофіційну роботу. У МХП станом на кінець третього кварталу 2023 року в силах оборони було 8% працівників-чоловіків, Ferrexpo – 10%, у METRO та «Астарта-Київ» – по 6%.
Мобілізація стала фактором, якого бізнес не може не брати до уваги. У щорічному опитуванні Європейської Бізнес Асоціації, яке проводилося у вересні 2023-го, 84% опитаних вказали мобілізацію серед основних кризових ситуацій.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.