Ferrexpo, мобілізація, Оксана Фролова /Дмитро Купцов, надано пресслужбою Ferrexpo
Категорія
Війна
Дата

Forbes Digital

Мобілізація мобілізацією. Як ДТЕК, АТБ, «Аврора» та Ferrexpo готуються до ймовірної кадрової кризи через нову хвилю призову до ЗСУ

7 хв читання

18‑річна Оксана Фролова вже пів року працює зварювальницею ливарно‑механічного цеху Полтавського ГЗК. Вона зі школи хотіла працювати зварювальницею. У Ferrexpo радо прийняли її на стажування і допомогли з навчанням. Фото Дмитро Купцов, надано пресслужбою Ferrexpo

Наприкінці грудня 2023 року Володимир Зеленський повідомив, що Генштаб запропонув додатково мобілізувати пів мільйона людей. Для українських компаній це стало новим викликом. Яким чином бізнес адаптовуватиметься до дефіциту професійних кадрів у 2024 році та як це позначиться на його продуктивності?

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

Одна з найбільших українських промислових компаній ледь не втратила ключового співробітника. Начальника доменного цеху на вулиці зупинили співробітники ТЦК та відправили на полігон, попри відстрочку від мобілізації. «Всі записи – паперові, тому люди вдавали, що «нічого не знають про це», – розповідає менеджер цієї компанії на умовах анонімності. Працівника вдалося повернути через Генштаб, адже від його компетенцій залежить стабільність великого виробництва.

Через повномасштабний напад РФ сотні українських компаній опинилися в кадровій кризі: військовозобов’язані співробітники пішли на фронт. З січня 2022-го по листопад 2023-го чисельність чоловічого персоналу в українських компаніях зменшилася на 781 000 осіб, підрахували в Конфедерації роботодавців України.

Це – мобілізовані, ті, хто звільнився, виїхав за кордон або перейшов на неофіційну роботу. У МХП станом на кінець третього кварталу 2023 року в силах оборони було 8% працівників-чоловіків, Ferrexpo – 10%, у METRO та «Астарта-Київ» – по 6%.

Мобілізація стала фактором, якого бізнес не може не брати до уваги. У щорічному опитуванні Європейської Бізнес Асоціації, яке проводилося у вересні 2023-го, 84% опитаних вказали мобілізацію серед основних кризових ситуацій.

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд