З часів пандемії попит на відвертий контент OnlyFans не спадає, а компанія українсько-американського венчурного капіталіста Леоніда Радвінського лише досягає нових успіхів. Творці платформи за підпискою перетворюють ведення своїх акаунтів на повноцінний бізнес і керують ним як технологічним стартапом – систематично і ефективно. The Washington Post вивчила переваги і недоліки роботи творця OnlyFans, а також розглянула досвід Брайс Адамс, яка налаштувала цей бізнес так, що заробляє $30 000 на місяць.
В американській економіці творців немає більш ефективної платформи, ніж OnlyFans. З часу запуску цього сайту за підпискою у 2016-му він став синонімом відвертого контенту. Та крім цього OnlyFans перетворився на найбільш методичний і прибутковий рушій індустрії онлайн-інфлюенсерів.
Понад 3 млн творців по всьому світу постять свої фото і відео на OnlyFans, а 230 млн «фанів» споживають цей контент за гроші. Минулого року загальні виплати всім творцям платформи склали $5,5 млрд. За цьогорічним аналізом Goldman Sachs Research, це більше, ніж всі онлайн-інфлюенсери США заробили на рекламі минулоріч.
На перший погляд бізнес-модель OnlyFans проста: фани (переважно чоловіки) купують підписки, щоб мати доступ до фотографій і відео (переважно жінок). Також вони можуть окремо купувати додаткові переваги, такі як особиста переписка із улюбленою моделлю чи спеціально створене відео на замовлення. Через переважну більшість відвертого контенту на платформі її часто називають «сексі-Facebook».
З часом, ведення сторінки в OnlyFans стало повноцінною роботою. Багато творців тепер працюють як незалежні медіа-компанії і у них є повноцінний штат, стратегії зростання, бюджети для розкрутки і відділи аналізу даних.
Дослідники і правозахисники попереджають, що такий віддалений, нібито безпечний і незалежний бізнес, має свої недоліки:
- тиск постійного створення нового контенту;
- інтернет ніколи не забуває;
- постійний заробіток гарантований не всім;
- ментальне, емоційне та фізичне виснаження від необхідності підтримувати образ, який люблять твої фани.
Та багатьох творців такі недоліки роботи не лякають, адже, як каже дехто з них, немає такої роботи, яка б не виснажувала і почасти не завдавала якогось болю. «Чому ж я буду вбиватися щодня на брудній, принизливій роботі за мінімалку, якщо можна добре заробляти [на OnlyFans] і мати більше контролю за своїм життям?», – сказала одна модель OnlyFans.
Привабливість фінансової свободи і необхідність виділитися із натовпу змушують творців керувати власним брендом як техностартапом.
Брайс Адамс
Прикладом такої добре налагодженої машини стала творчиня Брайс Адамс. Це її псевдонім і, щоб уникнути переслідування, вона попросила The Washington Post не називати її справжнє імʼя, а під час фотосесії для видання вона закривала обличчя мереживною маскою чи окулярами від сонця.
Адамс і її співробітники увійшли до категорії творців OnlyFans із найбільшими заробітками. Таких, як Адамс, платформа називає «топова 0,01%».
Її компанія, яку Адамс офіційно зареєструвала у штаті Флорида і веде її спільно із бойфрендом, займається не лише сторінкою дівчини, а й інших моделей, які віддають компанії 20% заробітків своїх акаунтів.
З часу посту із першим фото у 2021-му, акаунти Адамс на OnlyFans принесли $16,5 млн на продажах, у них понад 1,4 млн фанатів і більше 11 млн уподобайок. Інфлюенсерка сьогодні заробляє близько $30 000 на день на підписках, продажі відео, приватних повідомленнях і чайових. Половина цієї суми – чистий прибуток.
«Знаєте, це нормально для мого покоління, – каже Ейвері Лі, 20-річна очільниця рекламного відділу компанії Адамс, яка за два місяці роботи із Брайс і на свою сторінку в OnlyFans заробила $150 000. – Якщо зараз зайти у TikTok, то легко можна знайти з десяток дівчат, які знімаються напівоголеними, щоб тільки залучити людей на свої сторінки. То чого б не зробити трошки більше, щоб заробляти на цьому?»
Раніше Лі працювала у піцерії і намагалася назбирати грошей на коледж, щоб стати акушеркою. Тепер вона керує рекламним відділом компанії Адамс, бюджет якого перевищує $900 000 на рік, і продає секс-відео зі своїм бойфрендом по $10 на місяць (підписка на її сторінку). У липні її валові продажі склали $92 000.
Рейна Роуз, 19, минулого року працювала у перукарні, підмітаючи підлогу за $12 за годину. Сьогодні вона заробляє по $18 за годину веденням переписок із платними підписниками сторінки Адамс, а також розвиває власну сторінку, у якої вже 30 000 фанів (багато з них платять $10 щомісячної підписки).
Більшість співробітників Брайс Адамс працюють на фірмі, яку Адамс із бойфрендом купили і переобладнали під штаб-квартиру компанії, в якій є офіси для працівників і низка локацій для зйомок, а також серверна. Крім того, тут налаштували інтернет від двох провайдерів і встановили потужний генератор на весь будинок, щоб уникнути втрати звʼязку.
До команди Адамс входять відеоредактори, менеджери соцмереж, чатерки (ведуть переписку із платними підписниками), рекламники, IT-спеціаліст, бухгалтер. Всі вони користуються сучасними ПЗ для офісу, як то Slack, Google Docs і Trello, а Брайс і її бойфренд Браян щопонеділка збирають команду для обговорення поточних справ і планів.
Один із найважливіших, але непомітних компонентів операції цієї компанії є ПЗ під назвою «Інструмент». Ця програма збирає геть усі дані про активність на сторінках творців компанії (не лише OnlyFans), кожне повідомлення у переписках із фанами, всі транзакції. Всю цю бібліотеку «Інструмент» використовує для того, щоб автоматизувати відповіді чатерок платним підписникам – Адамс називає це «80-відсотковий шаблон для персоналізованих відповідей».
Демократизація і нерівність
Коли Тім Стоуклі, лондонський оператор сайтів прямих трансляцій сексу, заснував зі своїм братом OnlyFans у 2016-му, він подав його як простий спосіб монетизувати творців, які ставали новими світовими знаменитостями.
З того часу популярність платформи злетіла до небес. Згідно із фінансовими звітами у Великій Британії, де зареєстрована Fenix International Limited, компанія-власниця OnlyFans, її продажі виросли із $238 млн у 2019-му до понад $5,5 млрд минулого року. За цей же період кількість творців на сайті виросла із 348 000 до понад 3 млн.
(А керівники заробили чималий статок: минулого року компанія виплатила своєму власнику, українсько-американському венчурному капіталісту Леоніду Радвінському, $338 млн дивідендів.)
США – це найбільший ринок OnlyFans; саме тут знаходиться значна частина бази творців платформи і звідси надходить 70% річного виторгу сайту. Згідно зі звітом, фанів OnlyFans можна знайти у 187 країнах світу.
До OnlyFans порнографія в інтернеті була ієрархічним підприємством, в якому агенти, продюсери, студії та інші посередники забирали левову частку доходів від роботи акторів. OnlyFans демократизував цю бізнес-модель, давши змогу головним дійовим особам керувати парадом: на платформі актори записують власний контент, встановлюють ціни, продають свій товар так, як хочуть, і всі доходи забирають собі.
WP наголошує на тому, що творці OnlyFans пропонують не лише сексуальний і відвертий контент, а сайт активно просуває шеф-кухарів, коміків і велосипедистів на своєму стримінговому каналі OFTV. Але еротичного контенту на платформі не уникнути; навіть на перший погляд звичайні творці роздягаються для платних підписників.
Щоб максимально скористатися монетизацією контенту на OnlyFans, новачки індустрії почали платити наставникам, які знаються на платформі, і купувати спеціальні навчальні програми, щоб озброїтися маркетинговими стратегіями і техніками для успіху у цьому ремеслі. А хто не хоче заморочуватися технічною стороною ведення успішної сторінки в OnlyFans може скористатися послугами агентств і менеджерів, які готові це робити за частку від заробітків творця.
Втім, як і будь-яка платформа, OnlyFans «страждає» на прикру нерівність в оплаті. Більшість прибутків зосереджується на банківських рахунках невеликої кількості обраних.
У 2020-му незалежний дослідник Том Голландс зібрав платіжні дані сайту і дійшов висновку, що на 1% найуспішніших сторінок OnlyFans припадає 33% усіх грошей, що проходять через сайт. Більшість акаунтів заробляє менше $145 на місяць.
OnlyFans відмовилася надати власний аналогічний аналіз, а, за словами Голландса, компанія ускладнила доступ до цих даних, а отже, і проведення нового дослідження.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.