Гастрономічний поп-ап Євгена Клопотенка «Кий. ШЕФ. Хорив», що проходив на Житньому ринку 8 і 9 липня, зібрав 700 000 грн. Прибуток розділять між Благодійним фондом Сергія Притули та ринком. Як заробили гроші та кого Клопотенко залучив до першої фази відновлення київського ринку
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Два дні поспіль біля точки Snail hunters на Житньому – спека і метушня. Троє кухарів смажать хліб і готують равликів, у черзі постійно до десяти клієнтів. «Людям подобається, нам теж, – каже співзасновник Snail hunters Борис Ребець. – Ведучий тільки каже, що ми не посміхаємося – але біля плити не встигаємо». Равликова ферма Ребеця працює у селі Володимирівка Білоцерківського району з 2018 року.
У першому поп-апі від Клопотенка на Житньому взяли участь 20 крафтових виробників та 22 заклади – зокрема Milk bar, Honey, Leilia Bakery, «Реберня зі Львова». Разом фермери та ресторатори зібрали 350 000 грн для фонду Притули на дрон DJI Mavic 3 Fly More Combo, і ще 350 000 грн – на відродження Житнього ринку. «Консультуємось з керівництвом ринку та Київською міською радою стосовно конкретного проєкту», – каже Клопотенко.
Фермерів для поп-апу шеф-кухар обирав з понад сотні претендентів, фокусуючись на унікальних крафтових виробниках. Результат – лайнап учасників з Тернополя, Дніпра, Львова, Рівного, Києва, Сум, Харкова та інших регіонів. «Нам було важливо показати якісну продукцію з різних куточків України, не тільки столиці», – каже Клопотенко.
На стелажах бренду Richka – трав’яні чаї, ефірні олії та інші засоби догляду за шкірою. «У нас замкнутий цикл виробництва: створюємо продукт від насінини до упаковки чаю», – розповідає засновниця бренду Світлана Чуб. Продукція Richka уже є на полицях ритейлерів – зокрема Novus і Wine time. Чому вони приїхали на поп-ап? «Так підвищується впізнаваність бренду і нам більше довіряють», – каже Чуб.
Для Ребеця зі Snail hunters поп-ап – можливість вивчити аудиторію. «Люди активно купують, цікавляться – думаю, ціни адекватні», – ділиться він висновками. Три можна було придбати за 120 грн, 12 штук – за 400 грн. «Равлики ескарго – страва високої української кухні, – пояснює Ребець. – Французи і бельгійці так не готують. Ми створили інші соуси та орієнтуємося на українського споживача».
Одна головка чорного часнику бренду MrGarlic коштувала 90 грн, олії від Voliya обійшлися б від 90 до 170 грн за 100 мл. У бренду Ferma brata вартість сирів сягала від 310 грн до 410 грн.
Регіональним виробникам дорого їздити на такі заходи через витрати на дорогу і житло, але вони не шкодують. «Це вартує того, – каже Чуб із Полтави. – На цьому заході я [щонайменше] вийду в нуль».
У зборі коштів на благодійність допоміг аукціон, лотами якого теж була їжа. Шість відомих кухарів та шість зіркових гостей змагалися у кращому приготуванні локальних страв. Серед професійних кулінарів – шеф ресторану «Дуже висока кухня» Юрій Кошик, переможець «Пекельної кухні» Юрій Діденко та бренд-шеф ресторанних проєктів Fozzy Group Марко Черветті. Серед запрошених знаменитостей – актриса серіалів і кіно Наталка Денисенко, яка озвучила зокрема Мавку, співачка Злата Огнєвіч та актор і гуморист Володимир Шумко. Тертюхи від Злати Огнєвіч «пішли» за 5000 грн. Борщ від знаменитостей віддали за 5500 грн, чебуреки – за 15 000 грн, а галушки – за 11 111 грн.
Загалом поп-ап Клопотенка відвідали понад 6 000 людей. Квиток на один день коштував від 200 грн до 400 грн, на два – від 300 грн до 600 грн.
«Нам було важливо побачити інтерес жителів Києва до відродження Житнього, – каже Клопотенко. – Щасливий, що стільки людей виявили свою небайдужість. Це надихає».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.