Гастрономічний поп-ап Євгена Клопотенка «Кий. ШЕФ. Хорив», що проходив на Житньому ринку 8 і 9 липня, зібрав 700 000 грн. Прибуток розділять між Благодійним фондом Сергія Притули та ринком. Як заробили гроші та кого Клопотенко залучив до першої фази відновлення київського ринку
Два дні поспіль біля точки Snail hunters на Житньому – спека і метушня. Троє кухарів смажать хліб і готують равликів, у черзі постійно до десяти клієнтів. «Людям подобається, нам теж, – каже співзасновник Snail hunters Борис Ребець. – Ведучий тільки каже, що ми не посміхаємося – але біля плити не встигаємо». Равликова ферма Ребеця працює у селі Володимирівка Білоцерківського району з 2018 року.
У першому поп-апі від Клопотенка на Житньому взяли участь 20 крафтових виробників та 22 заклади – зокрема Milk bar, Honey, Leilia Bakery, «Реберня зі Львова». Разом фермери та ресторатори зібрали 350 000 грн для фонду Притули на дрон DJI Mavic 3 Fly More Combo, і ще 350 000 грн – на відродження Житнього ринку. «Консультуємось з керівництвом ринку та Київською міською радою стосовно конкретного проєкту», – каже Клопотенко.
Фермерів для поп-апу шеф-кухар обирав з понад сотні претендентів, фокусуючись на унікальних крафтових виробниках. Результат – лайнап учасників з Тернополя, Дніпра, Львова, Рівного, Києва, Сум, Харкова та інших регіонів. «Нам було важливо показати якісну продукцію з різних куточків України, не тільки столиці», – каже Клопотенко.
На стелажах бренду Richka – трав’яні чаї, ефірні олії та інші засоби догляду за шкірою. «У нас замкнутий цикл виробництва: створюємо продукт від насінини до упаковки чаю», – розповідає засновниця бренду Світлана Чуб. Продукція Richka уже є на полицях ритейлерів – зокрема Novus і Wine time. Чому вони приїхали на поп-ап? «Так підвищується впізнаваність бренду і нам більше довіряють», – каже Чуб.
Для Ребеця зі Snail hunters поп-ап – можливість вивчити аудиторію. «Люди активно купують, цікавляться – думаю, ціни адекватні», – ділиться він висновками. Три можна було придбати за 120 грн, 12 штук – за 400 грн. «Равлики ескарго – страва високої української кухні, – пояснює Ребець. – Французи і бельгійці так не готують. Ми створили інші соуси та орієнтуємося на українського споживача».
Одна головка чорного часнику бренду MrGarlic коштувала 90 грн, олії від Voliya обійшлися б від 90 до 170 грн за 100 мл. У бренду Ferma brata вартість сирів сягала від 310 грн до 410 грн.
Регіональним виробникам дорого їздити на такі заходи через витрати на дорогу і житло, але вони не шкодують. «Це вартує того, – каже Чуб із Полтави. – На цьому заході я [щонайменше] вийду в нуль».
У зборі коштів на благодійність допоміг аукціон, лотами якого теж була їжа. Шість відомих кухарів та шість зіркових гостей змагалися у кращому приготуванні локальних страв. Серед професійних кулінарів – шеф ресторану «Дуже висока кухня» Юрій Кошик, переможець «Пекельної кухні» Юрій Діденко та бренд-шеф ресторанних проєктів Fozzy Group Марко Черветті. Серед запрошених знаменитостей – актриса серіалів і кіно Наталка Денисенко, яка озвучила зокрема Мавку, співачка Злата Огнєвіч та актор і гуморист Володимир Шумко. Тертюхи від Злати Огнєвіч «пішли» за 5000 грн. Борщ від знаменитостей віддали за 5500 грн, чебуреки – за 15 000 грн, а галушки – за 11 111 грн.
Загалом поп-ап Клопотенка відвідали понад 6 000 людей. Квиток на один день коштував від 200 грн до 400 грн, на два – від 300 грн до 600 грн.
«Нам було важливо побачити інтерес жителів Києва до відродження Житнього, – каже Клопотенко. – Щасливий, що стільки людей виявили свою небайдужість. Це надихає».
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.