Цьогоріч українці вперше святкуватимуть Різдво за новим календарем і у ширшому колі – у сім’ї Західного світу. Але це не змінює ні унікальності українських традицій, ні реалій, в яких ми змушені жити зараз. Щоб підтримати економіку країни загалом і малий бізнес зокрема, Кредобанк запустив проєкт «Крафтове Різдво». Це серія заходів задля популяризації українських крафтових виробників та відродження української крафтової традиції.
Щодня з 1 по 25 грудня відчинялося віконце в Адвент‐календарі, де був захований витвір від українського крафтового бренду. У межах проєкту Кредобанк розіграв 25 подарунків від українських виробників серед своїх клієнтів преміум‐сегменту Craft Banking. Ялинкові прикраси, нішеві парфуми, набір трав’яних чаїв, хустина з колосками пшениці, доріжка з традиційним гуцульським орнаментом – ось неповний перелік того, що ховалося у комірках Адвент‐календаря від Кредобанку. Представники банку розповіли, як зародився найзатишніший святковий проєкт, а троє крафтових виробників поділилися своїми історіями.
Андрій Мельник
директор з маркетингу Кредобанку
Різдво – особливе свято для українців, без перебільшення – знакове для нашої національної ідентичності. Воно гуртує, нагадує про спільні цінності та традиції. Ми вирішили дослідити і переосмислити їх у проєкті «Крафтове Різдво». Він передусім про підтримку українських ремісників – вишивальниць, гончарів, друкарів, золотарів, фермерів, кравців. Ще з вересня ми думали, як познайомити цифрову аудиторію з невеликими українськими виробниками та їхньою продукцією, звернути увагу на те, як важливо бути їм опорою та підтримкою під час війни.
25 таких ремісників ми зібрали у святковому Адвент‐календарі в межах «Крафтового Різдва».
Ми не просто розіграли подарунки від українських крафтових виробників: ми розповіли історії цих брендів і те, як переплітаються в їхніх виробах наші національні традиції. Все, що ми цьогоріч робимо під час різдвяних свят, – крафтове.
Замість стандартного різдвяного дизайну – автентична Різдвяна зірка від художника з Івано-Франківська. Замість класичного декору на вікнах – витинанки. Замість живих чи пластикових ялинок у відділеннях – зроблені власноруч працівниками банку. Також у межах Крафтового Різдва банк подарував дитячим будинкам Львівщини 26 живих ялинок у горщиках, прикрашених деревʼяними крафтовими іграшками.
Разом із підтримкою святкових заходів та інформаційною кампанією з дослідження українських різдвяних традицій це все склалося у проєкт корпоративної соціальної відповідальності банку – «Крафтове Різдво». Адже саме Різдво – це крафтове свято.
Наталя Ставнича
директорка бренду «Ґушка»
У складні для України часи ми раді були долучитися до чогось доброго, магічного та по-справжньому підтримуючого для бізнесу. Проєкт «Крафтове Різдво» надважливий саме зараз. Бо він про підтримку малих виробників, про українські традиції, сімейні цінності, нашу національну єдність і надзвичайну взаємну солідарність у складні часи. Все це співзвучно нашому бренду. «Ґушка» зародилася у 2016‐му, посеред Карпатських гір, у невеличкому містечку Косів. Бренд покликаний відродити давнє ремесло ліжникарства.
Власне, ліжник – це основа, виріб, з якого все почалося. Він відіграє важливу роль у побуті гуцулів: ліжник дарували на весілля та хрестини, ним вкривалися та покривали, коли проводжали в останню путь. Наші ліжники ми створюємо, беручи за основу та відновлюючи давні візерунки із книг, світлин та спогадів. Крім ліжників є килими, доріжки, подушки, панно та верхній одяг – наразі щомісяця виготовляємо близько 150–200 товарів. Кожен етап виготовлення наших виробів – це кропітка ручна праця: стрижка овець, вичісування та фарбування вовни, прядіння кужелю, ткання та звалювання у гірській річці. Кожен наш виріб – унікальний, адже кожна майстриня має власний стиль та почерк. Саме люди наповнюють наші вироби енергетикою.
Юрій Кочут
співзасновник бренду ювелірних прикрас Kochut
Спільний проєкт з Кредобанком дав нам можливість проявити нашу патріотичну позицію. Бренд Kochut виріс зі шкільного захоплення. Ще тоді ми з братами робили персні з олова та міді у середньовічному стилі.
Замість діамантів були звичайні камені, знайдені у дворі. Один з перших виробів – ланцюг у вигляді орлів для лицаря, який той надягав на урочисті події поверх обладунків. Роман виготовив його зі срібла. Зараз ми, звісно, працюємо із золотом, сріблом, платиною.
З 2011‐го ми з братами працювали кожен окремо, а в 2013‐му вирішили створити і розвивати бренд разом. У 2015‐му об’єдналися в одній майстерні й почали набирати людей. Зараз у команді 60 працівників, асортимент налічує 2000 моделей: кулони, підвіски, обручки, персні, запонки, сережки, ланцюжки тощо. Нас дійсно можна назвати крафтовими. Хоч би як ми намагалися залучити сучасні технології, завжди залишається значна участь людини, майстерність рук, ідея. Один виріб може відрізнятися від іншого – інколи ми самі не можемо повторити те, що зробили. Це як настрій художника: як творчий процес пройшов – так і сформувалась робота.
Аліна Долініна
засновниця бренду валіз Have A Rest
Ми з командою – люди можливостей, для нас брати участь у проєкті «Крафтове Різдво» – це змога розказати про нас якомога більшому колу людей. Кредобанк робить популяризацію крафтових виробників можливою, і це дуже цінно.
Відправною точкою створення бренду Have A Rest стала наша з подружками поїздка в Амстердам. Після шопінгу я подумала, що було б круто створити валізу з вбудованими вагами. У травні 2017‐го ми розробили брендинг, вигадали назву, створили зразки та провели зйомки. Через пів року в нас з’явилася сторінка в Instagram і ми почали приймати передзамовлення на валізи зі знижками.
Перші валізи були в трьох кольорах: сірий, червоний і пастельно‐рожевий. Мій чоловік тоді ще говорив, мовляв, кому буде потрібна рожева валіза, вона має бути практичного кольору. Але вона швидко стала нашим бестселером. Зараз у нас в асортименті валізи трьох розмірів у різних кольорах.
Оксана Стецьків
виконавча директорка напряму управління мережею Кредобанку
Ми з колегами хотіли створити ексклюзивний продукт і зробити це майстерно. Так, приблизно рік тому з’явилася ідея крафту. Бо крафт – це завжди щось обмежене в кількості, зроблене з увагою до деталей і турботою про клієнта. Наш Craft Banking саме про це. Насамперед ця послуга для клієнтів, які шукають банківського комфорту в повсякденному житті й у подорожах, а також банківського сімейного обслуговування. Так, наш клієнт може безкоштовно відкрити Premium‐картки для всієї родини. Або інший приклад: нам усім іноді потрібна готівка. Клієнти Craft Banking можуть безкоштовно знімати гроші в усіх банкоматах України та за кордоном.
Ми намагаємося заощаджувати час нашим клієнтам Craft Banking: вони отримують доступ до окремих комфортних зон у банку, які ми називаємо «крафт‐бюро», право на пріоритетне обслуговування та до спеціально виділеного банкіра – радника, який проведе «за руку» стежкою банківських питань.
Переважна більшість клієнтів Craft Banking – це люди, що мають власний бізнес. Саме вони сьогодні розвивають економіку України в надважких умовах – під ракетними атаками окупантів, під час блекаутів та інших труднощів. Адже український бізнес – це додаткові робочі місця, це можливість вистояти і працювати на перемогу.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.