Категорія
Свій бізнес
Дата

Зміна свідомості. Українські підприємці можуть безкоштовно навчатись у бізнес-школі при Стенфорді. Ось як вплинула ця програма на бізнесменів, які вже її пройшли

4 хв читання

Кремнієва долина, бізнес-школи /Getty Images

2 вересня розпочався конкурс на програму Stanford Ugnite Ukraine Фото Getty Images

Українські підприємці мають шанс безкоштовно пройти навчання в одній із провідних бізнес-шкіл США у Кремнієвій долині. Це вже друга така можливість – минулого року нею скористались понад 40 власників і СЕО українського МСБ. Forbes розпитав випускників Stanford Ignite Ukraine, який поштовх ця програма дала для них та що допомогла покращити в бізнесі

Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?

Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!

CfE Accelerator Українського католицького університету відкрив набір на програму Stanford Ignite Ukraine. Це вже друга можливість для українського малого та середнього бізнесу пройти навчання у Стенфордській вищій школі бізнесу, що проводиться за підтримки Мінекономіки та USAID. 

Конкурс триває до 15 жовтня 2024 року. Податись можуть підприємці, які ведуть бізнес понад три роки, мають від 10 співробітників та володіють англійською на рівні B2+, йдеться в критеріях програми. У березні 2025-го переможці навчатимуться тиждень в УКУ, місяць онлайн та три тижні наживо у Стенфордській вищій школі бізнесу з покриттям вартості навчання, проживання та логістичних витрат. 

Минулого року програму пройшли власники і СЕО 42 українських компаній, серед них – «Книголав», Liki24.com, «Промавтоматика Вінниця», Netronic та інші. «У Стенфорді ти оточений провідними фахівцями та легендами підприємництва, які відкриті до розмови та співпраці», – розповідає партнерка комунікаційної агенції Gres Todorchuk Юлія Соловей, що брала участь першому наборі Stanford Ignite Ukraine. 

Які цілі перед програмою ставили підприємці минулого року та чи були вони досягнуті?

Чим відома Стенфордська вища школа бізнесу

Stanford Graduate School of Business – бізнес-школа при Стенфордському університеті в штаті Каліфорнія, перебуває на четвертому місці рейтингу програм MBA від Financial Times (2023). 

Заснована у 1925-му. Серед відомих випускників – співзасновник Nike Філ Найт, ексCEO Cisco Systems Джон Моргрідж, виконавча директорка General Motors Мері Барра. 

У бізнес-школі доступні програми MBA, MSx, PhD та сертифікатні курси. Серед викладачів – професорка з маркетингу Дженіфер Аакер, засновник IHP Capital Partners Даглас Еббі, професорка з фінансів Анат Р. Адматі та інші.

Спробувати іншу тактику 

«Я чітко розумів, що хочу підсилити презентацію своїх ідей на глобальному рівні», – каже співзасновник і CEO сервісу доставки медикаментів Liki24.com Антон Авринський. 

Випускник Stanford Ignite Ukraine радить прописати по пунктах, що хочете отримати від програми. 

Стимулом Авринського для участі стала орієнтація на міжнародні ринки та бажання використати результати навчання для України. «Хотілося створювати робочі місця та навчати свою команду глобальних ідей», – пояснює він.

Зміна свідомості. Українські підприємці можуть безкоштовно навчатись у бізнес-школі при Стенфорді. Ось як вплинула ця програма на бізнесменів, які вже її пройшли /Фото 1

Співзасновник і CEO сервісу доставки медикаментів Liki24.com Антон Авринський

Що нового дав Стенфорд співвласнику платформи, яка торік продала товарів на 1 млрд грн? У 2024-му Liki24.com запустилися в Німеччині – для цього обрали новий підхід, каже Авринський. «Ми уклали партнерство з локальними поштовими операторами і запустили спочатку цей один сервіс, замість усіх одразу. Це допомогло запуститися значно швидше», – пояснює він. На ідею наштовхнули стенфордські курси з маркетингу, дизайну мислення та лекція експерта з підприємництва Стіва Бленка, каже СЕО Liki24.com.

Програма містила лекції з переговорів – це дало розуміння, як покращити найм і роботу з командою, додає Авринський. «Ми почали чіткіше формулювати лист очікувань до кандидатів, визначати метрики, які впливатимуть на зростання і прибутковість усього бізнесу», – пояснює він.

Що писати в мотиваційному листі на Stanford Ignite Ukraine

  1. Сформулюйте гіпотези, які хочете перевірити під час участі.
  2. Пропишіть по пунктах, що хочете отримати від програми.
  3. Розкажіть, як навчання допоможе бізнесу стати глобальним.
  4. Зазначте, як ви використаєте досвід зі Стенфорда в Україні.

У мотиваційному листі прописували гіпотези, які хотіли б підтвердити або спростувати, радить засновник компанії rekava Юрій Тустановський. У 2021 році він разом із партнером Дмитром Бідюком почав у Сумах виробництво одноразового посуду з кавової гущі. Після релокації до Львова наступного року додав у асортимент аромасвічки з фірмової сировини. 

Чому вирішив податися на програму? Ключовий мотив – зрозуміти, які нові продукти запускати. «Під час навчання ми проводили глибинні інтерв’ю з потенційними клієнтами і дізналися, що вони більше бачать нас у преміум-сегменті», – розповідає він. 

Зараз rekava тестує цю ідею з одеською компанією з обсмаження кави, для якої розробляє упаковки та кришечки для кавових VIP-наборів, додає він. Інший інсайт – перебування в Стенфорді допомогло вивчити потенційний ринок, каже Тустановський. «Ми зрозуміли, що Каліфорнія є для нас ідеальним кейсом, зараз намагаємось зачепитися за кількох корпоративних клієнтів», – розповідає він.

Викладачі у Стенфорді не дають готових відповідей, а допомагають учасникам самим до них дійти, ділився на своїй Facebook-сторінці співзасновник і CEO Netronic Михайло Обод. «Хтось був помірковано суворий, хтось – надто розслаблений. Але всі жартували і заряджали аудиторію», – писав він про перебіг лекцій.

Як програма змінила підприємницьку свідомість?

Після Стенфорду припинив боятися ідеї залучення інвестицій, каже засновник компанії Glamping UA Андрій Родкін. Виробництво товарів для глемпінгу розпочав у 2018-му, з того часу розвинув експорт до Польщі, Франції та США. Виторг за 2023 рік – 18,2 млн грн, за даними YouControl. 

У планах після Стенфорду – збільшити продажі саме у США, каже Андрій Родкін. «Зник страх, що продукт може бути гіршим, ніж ти собі намалював у голові», – додає він. 

Інше усвідомлення після програми – ціннісні проєкти варто починати попри їх збитковість. Компанія почала інвестувати в оновлення промислових площ – нові вікна, освітлення та санвузли, розповідає Родкін. «Хоч потенційними прибутками цього не окупиш, але людям потрібні комфортні умови праці. Це спонукає бізнес працювати ефективніше», – пояснює підприємець. 

«Головний здобуток – культура мислення та відсутність почуття меншовартості, адже ти працюєш в синергії з найсильнішими людьми з усього світу», – додає Юлія Соловей.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд