У січні 2020 року «Нова Пошта» відкрила Інноваційний хаб. Його створили, щоб налагодити спілкування між департаментами, командну роботу та генерувати ідеї
«Ми зібрали в одному просторі професіоналів із різних відділів, щоб швидко виводити нові продукти на ринок», – пояснює директор департаменту досліджень і розробки Володимир Масюк. Для цього хаб зробили просторим і мобільним.
Концепція підійшла і для карантинного часу. В рухомій структурі хаба зручно дотримуватися дистанції, а в невеликих «переговорках» і кабінах для індивідуальної роботи проводять онлайн-конференції.
Цінностями «Нової Пошти» Масюк називає швидкість, доступність і якість. Вони відображені в структурі хаба. Швидкість розробки проектів у ньому збільшилася, каже директор. «На початку зустрічі ми малюємо на стіні завдання, а до кінця вже готові бізнес-вимоги, які можна відправляти в роботу», – додає він.
Інноваційний хаб «Нової Пошти» розташований в київському бізнес-центрі «Європа». Простір площею 720 квадратних метрів відокремлено від основного офісу. Тут працює крос-функціональна команда: розробники, проджект-менеджери, IT-фахівці та маркетологи.
Щоб стимулювати ефективну командну взаємодію, робочу зону зробили відкритим простором. За допомогою великих вікон приміщення значно розширили візуально. Відкривається вид на Голосіївський район Києва і ліс Конча-Заспи. «У нас немає кабінетів, дверей, ніяких бар'єрів, – розповідає Володимир Масюк. – До будь-якого співробітника можна підійти з питанням у будь-який момент».
Розрахований на 50 посадкових місць амфітеатр – найбільша загальна зона. Тут презентують нові продукти й проходять Happy Friday – щотижневі збори, на яких команди діляться розробками і планами. В амфітеатрі встановлені екран, лазерний проектор, колонки та телевізори. Сидіння піднімаються вгору, а спікер перебуває в центрі внизу. «Так зручно виступати – відчуття, ніби вийшов на арену», – ділиться враженням Володимир.
Одне з улюблених місць команди – звукоізольована кімната для стендап-мітингів і десятихвилинних зустрічей. Приміщення обладнане плазмою з дев'яти телевізорів. Його головні технологічні особливості – звуконаправлений мікрофон і камера, яка перемикається на співробітника, що говорить у цей час. «Це дуже зручно на онлайн-коллі», – зазначає Масюк.
У хабі створили умови для постійного спілкування між департаментами. «Це правильний спосіб забезпечити розвиток проекту», – каже Масюк. Крім трьох «переговорок» для швидких нарад встановлені зручні дивани з високими звукоізоляційними спинками. Їхні підлокітники мобільні – це дає можливість повернути екран до співрозмовника.
Командам «Нової Пошти» потрібні інструменти для створення й візуалізації ідей. Це було одним із запитів співробітників до нового офісу. У хабі багато дощок, екранів і рухливих телевізорів. Якщо співробітникам треба місце для візуалізації особливо масштабної ідеї, вони використовують для брейншторму стіну з шестиметровою маркерною дошкою.
Хаб складається з рухомих елементів, які комбінуються один з одним. Наприклад, столи різних форм можна рухати і збирати залежно від завдання: індивідуальна робота, швидка зустріч чи глобальна нарада. По офісу розставлені різнокольорові шумопоглинаючі екрани та двосторонні дошки – вони потрібні для зонування. З одного боку на них маркерні дошки, а з іншого – звукоізоляційні панелі.
У хабі «Нової Пошти» зроблений акцент на колаборації. Але співробітники можуть попрацювати і окремо від інших. Для цього створили «тиху» кімнату, стилізовану під бібліотеку. У ній не проходять зустрічі і не можна голосно розмовляти. До робочих місць на диванах підведені необхідні комунікації – розетки та роз'єми для ґаджетів. У кімнаті зібрано художню літературу та книги з маркетингу, філософії та психології. Тут же записують внутрішні подкасти «Нової Пошти».
У просторі є столи для роботи стоячи та індивідуальні кабінки. Електрика, світло та вентиляція в них включаються автоматично, коли заходить співробітник. На стільниці – необхідні роз'єми й виїмки для планшетів.
Формат роботи в компанії завжди був змішаним. «Сьогодні співробітник в офісі, завтра – у відділенні, післязавтра – на терміналі», – пояснює Масюк. Тому закріплених робочих місць у хабі немає. Всі працюють у командах. Кожна з них обирає місце роботи, враховуючи необхідні інструменти.
Оскільки робочі місця не закріплені, а столи не обладнані тумбочками та ящиками, для співробітників зробили локери.
Всього в «Новій Пошті» 32 000 співробітників. Ще 10 000 – у франчайзинговій мережі. У всіх офісах компанії працюють близько 2000. Інноваційний хаб розрахований на 90 осіб. «Під час карантину до офісу ходять за необхідністі», – каже Масюк. Це залежить від функцій конкретного підрозділу та співробітника.
Щоб у приміщенні не було відлуння, на стелі встановили шумопоглинаючі панелі у вигляді логотипу «Нової Пошти».
Посеред робочої зони – відкриту ділянку. У «Новій Пошті» його називають «центральною вулицею». Тут можна пройтися і розім'ятися посеред робочого дня, не відчуваючи себе в замкнутому просторі. «Ширина приміщення дає широкий погляд на процеси», – впевнений Володимир Масюк.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.