Американський ритейлер Target на $10 млрд збільшив виторг від онлайн-продажів. Що для цього зробили /Фото Shutterstock
Категорія
Компанії
Дата

Американський ритейлер Target на $10 млрд збільшив виторг від онлайн-продажів. Що для цього зробили

На виході з магазину Target. Фото Shutterstock

Як директор з інформаційних технологій Target Майк Макнамара допоміг ритейлеру збільшити виторг минулого року на понад $15 млрд

Коли навесні 2020-го розпочалася пандемія, Майк Макнамара швидко зрозумів, що цифрові канали стануть ключовими в обслуговуванні клієнтів торговельної мережі впродовж наступних місяців. ІТ-директор Target пояснив, що компанії вдалося скористатися інфраструктурою онлайн-продажів, яку вона вже розробила для своїх спеціальних потреб. «Нас загалом не збентежив перехід на цифрову комерцію, бо ця стратегія була схожою на [наш] план «Кіберпонеділок». Ми просто поширили його на весь рік».

Це допомогло Target за останній фіскальний рік і до кінця січня підвищити виторг на понад $15 млрд. Це більше зростання, ніж разом за останні 11 років. Загальний виторг мережі за 2020-й склав $93,6 млрд. На цифрові продажі припало майже $10 млрд цього зростання. 

Кілька років тому таке збільшення онлайн-замовлень знищило б маржу компанії через доставку й інші супутні витрати, але в 2020-му Target показав рекордні заробітки – на кожну акцію припало $9,42.

Ефективна остання миля

Однією з причин чудових результатів стали зусилля Макнамари підтримати такі програми, як забрати на парковці або в магазині покупки, здійснені онлайн. Аналітики зазначають, що саме це допомогло компанії не збільшувати витрати. В останньому кварталі, який закінчився минулого місяця, понад 95% продажів були зроблені магазинами компанії.

«Target значно випереджає колег по індустрії в питанні мінімізації витрат останньої милі, – сказала Стефані Віссінк з інвестиційної фірми Jefferies у коментарі Forbes е-поштою. – Що менші ці витрати, то ближче маржа цифрових купівель підходить до вищої маржи купівель у магазинах. Розрив між ними, можливо, і не повністю зникне, та точно зменшиться».

Майк Макнамара, директор з інформаційних технологій у Target. /Фото National Retail Federation/nrf.com

Майк Макнамара, директор з інформаційних технологій у Target. Фото National Retail Federation/nrf.com

У Target уже працювали над різними ініціативами, як-то створення цифрових «геозон» навколо парковки, щоб працівники отримували сповіщення у застосунку про те, що клієнти вже прибули за замовленнями. 

Та компанія планувала випробувати цю функцію лише в невеликих масштабах у 2020-му. Пандемія ж не дала мережі шансу піти безпечнішим шляхом, тому Target ризикнула запустити цю функцію одразу по всій країні.

Іронія в тому, що найбільшою проблемою була не цифрова сторона питання. «З технічної точки зору [програма] була достатньо добре розроблена, – пояснив Макнамара. – А от великою перешкодою для послуги видачі замовлень будь-де було отримати дозволи від домовласників на те, щоб поставити знаки й розфарбувати місця для паркування».

Рахувати клієнтів

Команда Макнамари зосередилася на безпеці приблизно у 1900 магазинах мережі в США, а також під час отримання замовлення за межами магазинів. Серед усього іншого вона створила застосунок, який збирає дані з камер на входах. 

За допомогою алгоритму машинного навчання застосунок, який розробляли тиждень, може слідкувати за входом і виходом гостей магазинів. Ці дані про заповнення магазину передаються на пристрої працівників, які слідкують за тим, щоб кількість відвідувачів не перевищувала відповідну норму людей під час пандемії.

Те, що компанія змогла так швидко впроваджувати такі застосунки й послуги, є наслідком інвестицій, які вона робила в технологічну інфраструктуру з 2015 року, коли Макнамара перейшов у Target із британського ритейлера Tesco. Він пояснив, як компанія прийняла спритніші методи розробки ПЗ. Його технарі працюють у маленьких командах з окремою метою разом із людьми з різних частин компанії.

Його відділ створив більш гнучку техноархітектуру, яка дає їм змогу вносити тисячі змін у код у реальному часі. Макнамара сказав, що ця архітектура була ключем до налаштування людей на інновації. «Раніше було дуже, дуже ризиковано [вдаватися до експериментів], та й переваги були сумнівні; тепер же ризики досить низькі, адже те, що не працює, можна миттєво прибрати». Покупці Target, як і її акціонери, у виграші.

Матеріали по темі
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий Forbes вже у продажу

Новий Forbes вже у продажу

Рейтинг зарплат | 15 найкомфортніших банків