Вторгнення кинуло виклик українським компаніям – швидко й ефективно навчити працівників першої допомоги. Як це зробити, коли співробітників багато і вони перебувають у різних містах? Вихід знайшли, поєднавши тренінги, онлайн-курси та вебінари. Ось як бізнеси роблять навчання дієвим.
Три роки тому в київському магазині Rozetka чоловік знепритомнів і перестав дихати. Працівники розпізнали серцевий напад і надали першу допомогу: зробили масаж серця, штучне дихання та провели серцево-легеневу реанімацію, використавши дефібрилятор. Чоловік вижив.
Вчасно надана перша допомога рятує життя й під час війни. Українські компанії це зрозуміли й почали масово навчати своїх працівників. Після початку вторгнення півтори тисячі працівників SoftServe пройшли онлайн-тренінг із надання домедичної допомоги, а на офлайн-заняттях у різних містах України навчилися понад 600 працівників. Rozetka розпочала навчання з надання першої допомоги постраждалим під час ракетних або артилерійських обстрілів для 662 працівників компанії. «Ми ставимо за мету навчити передусім працівників точок видачі, щоб вони могли оперативно надати допомогу в кризовій ситуації», – каже керівниця департаменту «Роздріб» Rozetka Олена Заболотна.
Попит на послуги інструкторів першої допомоги зростав ще під час загрози вторгнення. «Перед війною ми мали найбільше навантаження в нашій історії – люди турбувались про свою безпеку та просили роботодавця про них подбати, провівши тренінг», – каже Федір Сердюк, засновник компанії FAST, яка навчає бізнеси, зокрема, й першої допомоги. Які бізнеси хотіли навчатися? На один запит від великого клієнта у FAST припадало десять запитів від невеликих команд. Нині компанія навчає 170 брендів в Україні.
Центр тактичної медицини «КоЛеСо» навчає переважно військових, але на кожне заняття допускають близько 20% цивільних із різних бізнесів. «Попит шалений, – констатує керівник центру Олександр Хижняк. – У нас список очікування із 500 людей з компаній». «КоЛеСо» обирає спочатку тих, кому це найбільш потрібно, і ставить на початок списку.
Бізнеси й раніше навчали працівників першої допомоги, однак ставлення компаній до тренінгів відрізняється досі. «Частина сприймає їх як розвагу: вчора йога, сьогодні перша допомога, завтра чайна церемонія, – каже Сердюк. – Топменеджмент лише деяких компаній вірить у необхідність такого навчання і розглядає його як елемент безпеки». Перед прихильниками останнього підходу два шляхи – вчитися надавати першу допомогу в цивільному житті або на полі бою. Тобто компанії варто визначитись, до яких обставин мають бути готові її працівники: умовно, зупинити кровотечу, спричинену травмою на виробництві чи вибухом від удару ракети.
Скільки коштують тренінги медичної допомоги для компаній
Натисніть «Читати більше»
Одноденний тренінг від FAST для 20 осіб торік коштував близько $1000. За кілька місяців до вторгнення ціни зросли приблизно на 10%.
Навчально-тренувальний центр тактичної медицини «КоЛеСо» навчає першої допомоги безплатно, але у пріоритеті військові та люди з критичної інфраструктури. За одне заняття інструктори тренують 100 людей, лише 20% з яких – цивільні.
Вартість тренінгів Товариства Червоного Хреста для бізнесів коливається від 1800 грн до 39 600 грн. Наприклад, 6-годинне навчання для 12 учасників коштуватиме 7950 грн.
Акцент на ефективності
Як не просто навчити велику кількість працівників у різних містах, а зробити це ефективно? Компанії шукають відповідь у поєднанні онлайну та офлайну. «Під час війни дуже важливо підтримувати одне одного, тому ми розпочали навчання для всіх працівників», – каже Заболотна з Rozetka. Першу допомогу можна опанувати, обравши один із трьох форматів: офлайн чи онлайн-тренінг тривалістю 6 годин та онлайн-семінар тривалістю 4 години.
У Креді Агріколь Банку можна пройти онлайн-тренінг, але зараз віддають перевагу офлайн-формату. Навчанням для працівників від Червоного Хреста скористались 84 співробітники. «Важливо, що тренінг саме практичний – кожен учасник обов’язково відпрацьовує всі вправи на манекенах чи в парах», – розповідає керівниця департаменту бренду й комунікацій Креді Агріколь Банк Вікторія Торяник.
В агрохолдингу Kernel навчання складається з двох частин: теоретичної та практичної. Напередодні тренінгу учасники отримують онлайн-курс та додаткові відеоматеріали за протоколом M.A.R.C.H. Основне завдання практичних занять – сформувати навички зупинки кровотечі за 45 секунд, бо саме цей вид травм найбільш поширений на полі бою. «Забезпечуємо учасників якісними турнікетами CAT Gen 7. Також до навчальної програми входять інструменти для роботи з травмами від вибухівки та проникними пораненнями», – розповідає керівниця департаменту персоналу Kernel Наталія Теряхіна.
Додатково для працівників у Kernel провели серію вебінарів з надання першої домедичної допомоги від FAST. Наскільки ефективне лише онлайн-навчання? «Це вимушений захід, на який ми можемо піти, якщо офлайн людей зібрати неможливо, – розповідає Сердюк. – Ми завжди пропонуємо офлайн-навчання, як би важко не було його організувати. Воно більш ефективне».
Компанії створюють групи швидкого реагування на підприємствах – це працівники, яких навчать більш просунутого рівня медичної підготовки. Такі проєкти FAST готує для кількох промислових підприємств нафтогазової галузі, серед яких «Укртранснафта».
Як ще інструктори роблять так, щоб навчання точно запам’яталось? Створюють симулятори надзвичайних обставин. «У нас є приміщення, де лунає вибух і лежить купа «поранених». Цивільні мають надати допомогу так, щоб зберегти людське життя до приїзду допомоги», – розповідає керівник «КоЛеСа» Олександр Хижняк.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.