Три друга зі Швейцарії вирішили вдосконалити те, що пропонують Nike, Adidas, Puma і New Balance, та створили максимально зручні для бігу кросівки «Франкенштейн». Трійця разом заснувала On Holding AG, в яку повірив та інвестував легенда тенісу Роджер Федерер
Amazon інвестує мільярди доларів у ШІ, роботів та машинне навчання. Якими принципами й правилами керується компанія?
Дізнайтеся вже 22 листопада на Forbes Tech 2024. Купуйте квиток за посиланням!
Перша версія кросівок On була настільки потворною, шо засновники назвали її «Франкенштейн». Про це під час відеоконференції, яка пройшла в середу через лічені години після виходу компанії на Нью-Йоркську біржу, розповів Девід Аллеманн, один із трьох засновників бренду взуття для бігу On.
Аллеманн згадує момент понад 10-річної давності, коли його друг і колишній pro athlete у програмі спортивних тренувань Ironman Олівьє Бернгард представив йому і ще одному другу Каспару Коппетті свою ідею кросівок.
«Кросівки були страшні, як атомна війна, і виглядали так, ніби їх наспіх зліпили з того, що було під руками. Та коли ми з Каспаром Коппетті пробіглися в них, то обидва були вражені унікальними відчуттями. Це наче їхати на двопідвісі чи карвінгових лижах», – каже він, описуючи продукт, який мав єдине призначення – взуття для бігу.
Потворні кросівки, в яких було класно бігати, дали трьом друзям нагоду вдосконалити те, що пропонують Nike, Adidas, Puma і New Balance, та створити власний бізнес. Ця трійця разом заснувала On Holding AG у Цюриху у січні 2010-го і швидко зібрала основну базу клієнтів-бігунів, які були раді заплатити близько $180 за пару кросівок кращої якості.
Компанія розквітла в пандемічний 2020 рік як світовий бренд із вірними послідовниками й доходами в понад $425 млн – це зростання на 59% за рік. Нещодавні результати вказують на подальше зростання: чисті продажі On у першій половині 2021-го досягли $343 млн, що на 85% більше, ніж за аналогічний період 2020-го.
Все це привернуло увагу до On і сприяло виходу компанії на біржу. У середу акції On Holding почали продавати. До кінця дня фірма спортивного взуття вже мала приблизно $10 млрд ринкової капіталізації. Після виходу на біржу сукупний власний капітал засновників оцінюють у близько $1,8 млрд.
За результатами продажів акцій у четвер, частка Олівьє Бернгарда в бізнесі становить $623 млн, Девіда Аллеманна – $567 млн, а Каспара Коппетті – $579 млн. Непогано для кросівок, які починалися, за словами Бернгарда, зі «шматків шлангу для поливу», які він «приклеїв» на підошви старих кросівок.
Про Роджера і кросівки
Продажі, популярність кросівок і центральна ідея On – позбутися вулканізованої гуми й створювати кросівки, які мають покращити відштовхування й приземлення стопи, – привернули увагу найвідомішого чоловіка у Швейцарії, 20-разового переможця турніру «Великий шолом», зірки тенісу Роджера Федерера.
«Швейцарія – маленька країна, – каже Аллеманн. – Якось він (Федерер. – Ред.) зателефонував нам і запропонував пригостити нас вечерею. Ми повечеряли разом, і він сказав: «Я великий прихильник вашого продукту, і всі навколо носять ваші кросівки». Ми відповіли: «А чому б тобі не стати підприємцем разом із нами? Нам треба буде багато твого часу, бо ми переконані: разом створимо щось чудове». На щастя, він погодився. Він інвестував у On власні гроші. А також провів із нами в лабораторії 20 днів, щоб розробити кросівки для професійних тенісистів».
Федерер, який краще за інших знає розмах, потужність і вплив гігантів спортивного одягу, цінує душевність продукту і свої стосунки із On. «Це розумні, дуже приємні люди з пристрастю до того, що вони роблять». Також він додав у своєму е-листі: «Вони напрочуд спритні: дуже швидко пристосувалися до пандемії й необхідності перейти на онлайн-торгівлю».
Схоже, що це дуже гармонійні стосунки. «Ми тісно співпрацюємо над розробкою дизайну продукту, – розповідає Федерер. – Вони справді слухають, щоб стати якомога більш досконалими, наскільки це можливо».
Для Федерера робота над розробкою кросівок стала гарним способом провести час на карантині. «Так чудово, що штаб-квартира цієї прекрасної компанії розташована дуже близько до мого дому, – ділиться він із Forbes. – Оскільки пандемія змусила мене бути вдома майже весь час за останні 18 місяців, у мене була нагода попрацювати з ними більше, ніж було б можливо за звичайних обставин».
2019-го On оголосила, що Федерер інвестував нерозголошену суму грошей в On. Компанія називає Федерера «другом і партнером», який «багато днів провів у лабораторії On за розробкою кросівок із його іменем і власних кросівок для змагань».
On не підтвердила розмір частки Федерера, адже та не дотягує до 5-відсоткового барʼєру, який вимагає оприлюднення цієї інформації; Федерер також не коментує цю інформацію. За оцінкою Sportico, його частка складає приблизно 3% і коштує близько $300 млн.
Гумове коріння
On – це витвір фантазії 53-річного Бернгарда, шестиразового чемпіона програми тренувань Ironman на зелених схилах швейцарських Альп. У 2009-му після завершення карʼєри він відчув, що його кросівкам чогось бракує, тому почав експериментувати.
Його «еврика» прийшла тоді, коли він приліпив шматки речей домашнього вжитку до підошви кросівок, щоб налаштувати те, що він називає «силами зсуву» в бігу, вдосконалюючи приземлення й відштовхування під час кожного кроку. Бернгард описав усюдисущі вулканізовані підошви, які є в більшості кросівок, у вигляді «твердого матрацу». Він сказав, що за 10 років On знайшла «інженерне рішення» щодо покращення бігу.
Його друзі Каспар Коппетті та Девід Аллемман, колишній співробітник McKinsey, приєдналися до нього за рік, у 2010-му, щоб створити бізнес на основі оригінальної ідеї Бернгарда. З того часу On знайшла свою аудиторію серед фітнес-ентузіастів, які шукають високоефективні кросівки, а також серед тих, кого компанія називає «лайфстайл-споживачами, схибленими на культурі». Бренд орієнтується також на людей, чиї екологічні й етичні принципи можуть впливати на їхні купівельні звички.
Ця ідея знайшла відгук у багатьох американських споживачів. У той час як кросівки бренду продаються в майже 60 країнах, близько половини продажів припадають на американців. Чому так? «Сарафанне радіо, – каже Бернгард. – Тільки цифрове. Якби не сьогоднішня сила технологій, уся наша справа була б неможливою».
Комбінація інноваційного продукту із преміум-ціною і продаж його як онлайн, так і в більш висококласних спортивних магазинах, допомогла On завоювати аудиторію тих, хто сподівається в кросівках за трохи вищу ціну краще спалювати калорії. А після довгого карантину на дивані це має неабияке значення.
On – точно не єдина компанія, яка скористалася цим. Коли через COVID минулого року були закриті тренажерні зали у всіх країнах, мільйони людей стали займатися спортом онлайн або почали бігати. Найкраще скористалися ситуацією Peloton, виробник велотренажерів, орбітреків і тренажерів для греблі по $2000, і його гендиректор Джон Фоулі, тепер мільярдер; компанія Beachbody і її засновник, нині мільярдер Карл Дайкелер; і компанія iFIT, виробник орбітреку NordicTrak, яка готується до власного виходу на біржу, і її мільярдер-гендиректор Скотт Ваттерсон.
Ані засновники On, ані відомий інвестор компанії ще не стали мільярдерами. Але On має чіткий план на майбутнє.
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.