Категорія
Компанії
Дата

«З інвестиціями зможемо відновитися за рік-три». Що буде з брендом M-TAC, чиє виробництво постраждало від російських ракет. Бліц-інтерв’ю зі співзасновником Олександром Карасьовим

4 хв читання

M-TAC /Надано пресслужбою M-TAC

Надано пресслужбою M-TAC

Під час масованої ракетної атаки на Київ 2 січня росіяни трьома ракетами Х-101 зруйнували київські виробничі потужності та складські приміщення виробника тактичного одягу M‑TAC. Було знищено майже 2000 кв. м виробництва і 1700 кв. м складів. Від обладнання, сировини та готової продукції не залишилось нічого. На щастя, зі співробітників ніхто не постраждав – під час повітряної тривоги в цехах нікого не було. Що буде з брендом M‑TAC далі, у бліц-інтервʼю зі співзасновником бренду. 

Бренд М‑ТАС зʼявився під час війни з Росією на Донбасі 2014 року, але велика війна надала дітищу Олександра Карасьова, 47, Дениса Головка, 38, і Тетяни Корженюк, 42, реактивного прискорення. Штат швачок зріс до 750, які у три зміни виробляють військовий одяг та спорядження.

«Амбасадором» компанії є президент України Володимир Зеленський, який часто з’являється на публіці в одязі цього бренду. Крім того, речі M‑TAC можна побачити на головнокомандувачі ЗСУ Валерії Залужному і навіть на акторові Жан‑Клоді Ван Дамі. А ще – на сотнях тисяч військових та цивільних українцях. 

Що буде з компанією після ракетної атаки, Forbes розповів співзасновник M‑TAC Олександр Карасьов.

Чи плануєте відновлювати виробництво та склади в Києві?

Для цього потрібно отримати інвестиції, тому що збитки доволі суттєві. У нас знищено річний запас тканин. Якби знищено було тільки виробництво, це півбіди, а у нас знищені матеріали. Маємо ще чотири фабрики (через питання безпеки Forbes не називає їх місця розміщення. – Ред.), 1000 працівників, але немає з чого шити. Друга проблема, що з 10 ліній по настилу і розкрою шість знищено. 

З яких джерел збираєтеся залучити інвестиції для відновлення виробництва – власних коштів, кредитних, залучення партнерів?

У нас є інвестиційний фонд Orexim Invest, який підтримав нас, коли ми були в критичному стані. Після вторгнення під час оборони Києва ми роздали більшість складу на допомогу військовим. Коли загроза для столиці минула, Orexim Invest надав нам інвестиції, яких вистачило для будівництва нового виробництва в Києві. Власне, те, що було зруйновано під час цієї атаки, було побудовано під час війни в рамках збільшення попиту зі сторони Сил оборони України. 

Чи вже підтвердили Orexim Invest свою участь у відновленні виробництва M-TAC?

Вони – наші друзі і неодноразово нас виручали, але це все ж таки бізнес-відносини. Остаточне рішення буде за інвесторами. Спробуємо. 

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

M-TAC після ракетного обстрілу

Попередній слайд
Наступний слайд

Чи є у вас план Б, як відновити виробничі потужності?

Власними силами ми не готові. З інвестиціями у 30% від тих запасів, що були знищені, зможемо відновитися за три роки, зі 100% – за рік. 

Відновлення – це не лише відбудова, але й замовлення матеріалів, завезення. Ми працюємо з Японією, США, Німеччиною, Італією і з іншими країнами. У кожної компанії є свої строки виготовлення матеріалів. Щоб виготовити сумку або рюкзак, потрібні матеріали від 15–20 постачальників. Наприклад, блискавки YKK різних типів, стропи різної ширини, нитки, підкладкові тканини, 3D-сітки, які також можуть бути різних типів на одному виробі. Кордуру можна замовляти в Німеччині, США та Італії. Щоб на складі знову був повний перелік матеріалів, пройде мінімум пів року, а по-чесному – рік. Якщо якісь матеріали є в наявності, нам пощастило, але щось можемо 7–8 місяців чекати на виготовлення.

Яка сума інвестицій потрібна для повного відновлення?

Якщо ми публічно заявимо, наскільки ми постраждали, наші вороги зможуть оцінити шкоду, яку вони нанесли. Але я вас запевняю, жоден фонд не дасть у повному об’ємі інвестиції на обʼєм матеріалу, який потрібен був виробництву на рік праці. У нас працювало до 1000 людей: швачки, оператори верстатів, обслуговування розкрійних ліній та інші.

На який період може ще вистачити запасів виробів із тих, що залишилися на складах?

Усе зупиниться з дня на день.

Що будете робити з тими замовленнями, які у вас були?

Останнім ми розробляли рюкзак для глушилки проти FPV-дронів. Розробили, затвердили. Тепер просто віддали хлопцям креслення, для того щоб вони створили ці рюкзаки в інших українських виробників. Нам довелося відмовитися від замовлення, тому що відновити цей процес у кращому випадку ми зможемо за пів року, і це за наявності хоча б 30% інвестицій від того запасу, що в нас був. 

Виробництво M‑TAC

Виробництво M‑TAC до ракетного удару

Виробництво M‑TAC до ракетного удару

Виробництво M‑TAC до ракетного удару

«З інвестиціями зможемо відновитися за рік-три». Що буде з брендом M-TAC, чиє виробництво постраждало від російських ракет. Бліц-інтерв’ю зі співзасновником Олександром Карасьовим /Фото 1

Одним із перших виробів M‑TAC були тактичні штани Agressor, які стали багаторічним хітом продажів

«З інвестиціями зможемо відновитися за рік-три». Що буде з брендом M-TAC, чиє виробництво постраждало від російських ракет. Бліц-інтерв’ю зі співзасновником Олександром Карасьовим /Фото 2

Бренд М‑ТАС народився під час війни на Донбасі 2014 року

Попередній слайд
Наступний слайд

Чи є можливість частково відновити бренд?

З падінням якості ми можемо розмістити замовлення на виробництво за кордоном, наприклад у Китаї, але тоді ми втратимо якість. Це буде удар по ідеології бренду. Ми запустили в Україні новітні технології пошиву одягу й спорядження. Усім займалися українці. На становлення бренду вплинув постійний контроль високої якості виробництва.

Що буде зі співробітниками компанії?

Нам дуже зараз тяжко. Ми повинні відпустити наших працівників у неоплачувану відпустку, потім – звільнення. А потім спробувати їх знову прийняти на роботу. Але вони вже не всі повернуться, адже знайдуть собі роботу або поїдуть за кордон. Наслідки серйозні.

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Попередній слайд
Наступний слайд