Вадим Роговський, 32, заснував стартап 3DLOOK у 2016-му. /з особистого архіву
Категорія
Інновації
Дата

Стартап одесита Роговського наблизився у ціні до $100 млн. Як 3DLOOK хоче змінити ритейл

Вадим Роговський, 32, заснував стартап 3DLOOK у 2016-му. Фото з особистого архіву

Український стартап 3DLOOK залучив додаткові $3,5 млн інвестицій в раунді A з оцінкою, наближеною до $100 млн. Першу частину раунду підняли у березні 2021-го на суму $6,5 млн. Стартап розробляє продукт, який допомагає приміряти одяг під час онлайн-шопінгу. Додаткові гроші використають для агресивного росту продукту на американському ринку

Як мотивувати команду не збавляти темп у надскладних умовах? Дізнайтесь 25 квітня на форумі «Надлюди» від Forbes. Купуйте квиток за посиланням!

Масовий продукт. Для чого стартап дофінансував раунд 

Вадим Роговський, 32, заснував стартап 3DLOOK у 2016-му, а до цього спеціалізувався на платформах для мобільної та онлайн-реклами. Технологія 3DLOOK дозволяє виміряти параметри людини за допомогою декількох, чи навіть одного фото. Додаткові до раунду A інвестиції використають, щоб активніше зростати та просувати на ринку перший массовий продукт, модуль YourFit.

«Наше рішення відповідає одразу на два питання: який розмір мені підходить і як ця річ на мені виглядає», – розповідає Роговський. Покупець під час онлайн-шопінгу обирає одяг, робить дві свої світлини в повний ріст – анфас і в профіль – і за кілька хвилин отримує фото з обновкою на собі. 

«Примірка – це і барʼєр в онлайн-продажах і незручний довгий процес в офлайні. У тісній примірювальній складно зрозуміти, чи підходить річ, – говорить Ілля Силаєв, керівний партнер фонду Spidertek, який інвестував у цьому раунді. – Бренди будуть отримувати зворотний звʼязок про те, як сидять речі на їхніх клієнтах і що потрібно поміняти у майбутніх моделях одягу».

Вартість річного контракту $30 000-$100 000, залежно від одиниць одягу на сайті. «Це масовий продукт, але ми можемо його максимально підлаштувати й під великих ритейлерів», – говорить Роговський. Для них вартість контракту: $100 000-$300 000. Бета-версія продукту доступна на сайті одного з клієнтів – 1822 denim (бренд жіночого джинсового одягу). Рішення стартапу допомогло скоротити повернення товарів на 30%, за даними компанії. 

Деталі угоди. Як 3DLOOK змінив стратегію непублічного венчурного фонду

Головним інвестором виступив європейський фонд Spidertek. Раніше він спеціалізувався на фінтех-індустрії та працював непублічно. Зокрема Spidertek разом з венчурним фондом Target Global інвестували $85 млн у стартап Copper. Він допомагає великим інвесторам керувати інвестиціями в криптовалюту. До чого тут 3DLOOK? «Фонд фінансується family office, у яких є зв’язок з лакшері-сегментом ритейлу», – говорить Роговський. 

У фонді відзначають масштаб проблеми, яку взявся розв’язати стартап, і планують допомогти із клієнтами. «Ми знайомі з декількома найбільшими брендами Європи в індустрії фешн-ритейлу, і попередні переговори показали їхню велику цікавість до рішень 3DLOOK, – говорить Силаєв зі Spidertek. – Будемо раді їх познайомити». 

У раунді також взяли участь Flyer One Ventures, Startup.Network Олександра Сороки і група американських бізнес-ангелів. «У 3DLOOK почалося швидке зростання: збільшилися продажі та зʼявилися круті клієнти з fashion індустрії, – говорить Олена Мажуга, інвестиційний менеджер Flyer One Ventures. – Компанія сильно подорослішала і досягла тих цілей, на які наважилася на початку шляху». 

Яку частку викупили інвестори за весь раунд, Роговський не розголошує. Каже, що це типова частка для раунду A за американськими мірками. Стартапи віддають 20-25% акцій, за даними рекрутингової компанії Hunt Club. Роговський називає менші цифри – 15%-20%. 3DLOOK, за словами фаундера, максимально наблизилася до поставленої цілі – оцінки у $100 млн. Це не надовго: новий раунд на $15-20 млн запланований уже на кінець 2022 — початок 2023 року. 

В рамках нового залучення один із перших інвесторів, Михайло Меркулов зробив успішний екзит. Суму інвестиції він не називає, вона у діапазоні $25 000-$100 000. Вийшов із мультиплікатором 4,5X. «Це мій перший екзит. – говорить він. – Я відчув, що ангельські інвестиції – це не благодійність».

Де заробляє 3DLOOK

З березня 2021-го, коли стартап залучив першу частину інвестицій, команда 3DLOOK збільшилася на близько 20 фахівців, найняли трьох топменеджерів зі США, зокрема менеджера по продукту Тоні Беретіні, який до цього працював у Skype. Чому не наймають активніше? «Ми підвищили якість команди. Замінили Junior-працівників на Senior», – говорить Роговський. 

Виторг 3DLOOK у 2021-му – майже $2 млн. Компанія має контракти з понад 100 брендами, 90% – американські. Один із клієнтів – компанія Воррена Баффета Fechheimer Brothers, яка виробляє уніформи. 

На початку 2022-го у портфоліо з’явиться вже другий український клієнт – мережа магазинів одягу Intertop. Яку проблему хоче розв’язати Intertop? «Онлайн-шопінг ускладнюється різними розмірними сітками брендів, – каже маркетинг директор компанії Марія Самплавська. – Клієнти замовляють суміжні розміри, щоб підібрати найбільш відповідний. Продавці несуть логістичні витрати».

Це вже не перша спроба Intertop запровадити онлайн-примірки. Попередні провалилися через недостатній функціонал сервісів або довгу й складну інтеграцію з системами мережі магазинів. Intertop не називає точну вартість контракту з 3DLOOK – «десятки тисяч умовних одиниць».

Чого очікують на заміну «не демократичним» розцінкам? Компанія хоче скоротити кількість повернень і відмов та оптимізувати логістичні витрати. «По відмовах навіть зменшення на 10% буде відчутним, а в конверсії додатковий 1% – це перемога», – підраховує маркетинг директор Intertop. 

3DLOOK не обмежується світом моди. Одним із клієнтів є Studio Moderna, яка виготовляє матраци Dormeo. Технологія 3DLOOK потрібна їм, щоб виготовляти матраци під параметри клієнта. «Ми хочемо бути стандартом персоналізації у fashion e-commerce, але я мислю ширше про застосування наших рішень в інших індустріях – страховому бізнесі, фітнесі, онлайн-медицині, метавсесвіті».

Уточнено: Sturtup Network інвестує через інвестфонд NetworkVC

Матеріали по темі

Ви знайшли помилку чи неточність?

Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.

Виправити
Попередній слайд
Наступний слайд
Новий номер Forbes Ukraine

Замовляйте з безкоштовною кур’єрською доставкою по Україні