Український стартап 3DLOOK залучив додаткові $3,5 млн інвестицій в раунді A з оцінкою, наближеною до $100 млн. Першу частину раунду підняли у березні 2021-го на суму $6,5 млн. Стартап розробляє продукт, який допомагає приміряти одяг під час онлайн-шопінгу. Додаткові гроші використають для агресивного росту продукту на американському ринку
Масовий продукт. Для чого стартап дофінансував раунд
Вадим Роговський, 32, заснував стартап 3DLOOK у 2016-му, а до цього спеціалізувався на платформах для мобільної та онлайн-реклами. Технологія 3DLOOK дозволяє виміряти параметри людини за допомогою декількох, чи навіть одного фото. Додаткові до раунду A інвестиції використають, щоб активніше зростати та просувати на ринку перший массовий продукт, модуль YourFit.
«Наше рішення відповідає одразу на два питання: який розмір мені підходить і як ця річ на мені виглядає», – розповідає Роговський. Покупець під час онлайн-шопінгу обирає одяг, робить дві свої світлини в повний ріст – анфас і в профіль – і за кілька хвилин отримує фото з обновкою на собі.
«Примірка – це і барʼєр в онлайн-продажах і незручний довгий процес в офлайні. У тісній примірювальній складно зрозуміти, чи підходить річ, – говорить Ілля Силаєв, керівний партнер фонду Spidertek, який інвестував у цьому раунді. – Бренди будуть отримувати зворотний звʼязок про те, як сидять речі на їхніх клієнтах і що потрібно поміняти у майбутніх моделях одягу».
Вартість річного контракту $30 000-$100 000, залежно від одиниць одягу на сайті. «Це масовий продукт, але ми можемо його максимально підлаштувати й під великих ритейлерів», – говорить Роговський. Для них вартість контракту: $100 000-$300 000. Бета-версія продукту доступна на сайті одного з клієнтів – 1822 denim (бренд жіночого джинсового одягу). Рішення стартапу допомогло скоротити повернення товарів на 30%, за даними компанії.
Деталі угоди. Як 3DLOOK змінив стратегію непублічного венчурного фонду
Головним інвестором виступив європейський фонд Spidertek. Раніше він спеціалізувався на фінтех-індустрії та працював непублічно. Зокрема Spidertek разом з венчурним фондом Target Global інвестували $85 млн у стартап Copper. Він допомагає великим інвесторам керувати інвестиціями в криптовалюту. До чого тут 3DLOOK? «Фонд фінансується family office, у яких є зв’язок з лакшері-сегментом ритейлу», – говорить Роговський.
У фонді відзначають масштаб проблеми, яку взявся розв’язати стартап, і планують допомогти із клієнтами. «Ми знайомі з декількома найбільшими брендами Європи в індустрії фешн-ритейлу, і попередні переговори показали їхню велику цікавість до рішень 3DLOOK, – говорить Силаєв зі Spidertek. – Будемо раді їх познайомити».
У раунді також взяли участь Flyer One Ventures, Startup.Network Олександра Сороки і група американських бізнес-ангелів. «У 3DLOOK почалося швидке зростання: збільшилися продажі та зʼявилися круті клієнти з fashion індустрії, – говорить Олена Мажуга, інвестиційний менеджер Flyer One Ventures. – Компанія сильно подорослішала і досягла тих цілей, на які наважилася на початку шляху».
Яку частку викупили інвестори за весь раунд, Роговський не розголошує. Каже, що це типова частка для раунду A за американськими мірками. Стартапи віддають 20-25% акцій, за даними рекрутингової компанії Hunt Club. Роговський називає менші цифри – 15%-20%. 3DLOOK, за словами фаундера, максимально наблизилася до поставленої цілі – оцінки у $100 млн. Це не надовго: новий раунд на $15-20 млн запланований уже на кінець 2022 — початок 2023 року.
В рамках нового залучення один із перших інвесторів, Михайло Меркулов зробив успішний екзит. Суму інвестиції він не називає, вона у діапазоні $25 000-$100 000. Вийшов із мультиплікатором 4,5X. «Це мій перший екзит. – говорить він. – Я відчув, що ангельські інвестиції – це не благодійність».
Де заробляє 3DLOOK
З березня 2021-го, коли стартап залучив першу частину інвестицій, команда 3DLOOK збільшилася на близько 20 фахівців, найняли трьох топменеджерів зі США, зокрема менеджера по продукту Тоні Беретіні, який до цього працював у Skype. Чому не наймають активніше? «Ми підвищили якість команди. Замінили Junior-працівників на Senior», – говорить Роговський.
Виторг 3DLOOK у 2021-му – майже $2 млн. Компанія має контракти з понад 100 брендами, 90% – американські. Один із клієнтів – компанія Воррена Баффета Fechheimer Brothers, яка виробляє уніформи.
На початку 2022-го у портфоліо з’явиться вже другий український клієнт – мережа магазинів одягу Intertop. Яку проблему хоче розв’язати Intertop? «Онлайн-шопінг ускладнюється різними розмірними сітками брендів, – каже маркетинг директор компанії Марія Самплавська. – Клієнти замовляють суміжні розміри, щоб підібрати найбільш відповідний. Продавці несуть логістичні витрати».
Це вже не перша спроба Intertop запровадити онлайн-примірки. Попередні провалилися через недостатній функціонал сервісів або довгу й складну інтеграцію з системами мережі магазинів. Intertop не називає точну вартість контракту з 3DLOOK – «десятки тисяч умовних одиниць».
Чого очікують на заміну «не демократичним» розцінкам? Компанія хоче скоротити кількість повернень і відмов та оптимізувати логістичні витрати. «По відмовах навіть зменшення на 10% буде відчутним, а в конверсії додатковий 1% – це перемога», – підраховує маркетинг директор Intertop.
3DLOOK не обмежується світом моди. Одним із клієнтів є Studio Moderna, яка виготовляє матраци Dormeo. Технологія 3DLOOK потрібна їм, щоб виготовляти матраци під параметри клієнта. «Ми хочемо бути стандартом персоналізації у fashion e-commerce, але я мислю ширше про застосування наших рішень в інших індустріях – страховому бізнесі, фітнесі, онлайн-медицині, метавсесвіті».
Уточнено: Sturtup Network інвестує через інвестфонд NetworkVC
Ви знайшли помилку чи неточність?
Залиште відгук для редакції. Ми врахуємо ваші зауваження якнайшвидше.